Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kyllästynyt perhepäivähoitoon ja sen tuomiin ongelmiin.

Vierailija
28.08.2009 |

Pph:lle tarvitsee ilmoittaa mihin aikaan lapsi haetaan ja tuodaan. Ongelmallista on se ettei aikataulut aina toteudu, esim joskun palaveri voi venyä 15 min ja sitten voi juuttua ruuhkaan, myöhästymisestä heti ilmoitan mutta huomaa että hoitajaa ärsyttää.

Ja haluan sanoa että näitä myöhästymisiä ei ole usein, noin 90% haemme aikaisemmin kuin pitäisi ja viikolla järjeatämme vapaapäiviä.

Lisäksi hoitajan sairastumiset on hankalia.

Ja kun toinen lapsi on päiväkodissa niin huomaa helposti kun näitä ongelmia ei ole.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset olivat ensin päiväkodissa. Siellä sanottiin, että hoitoajat tulee ilmoittaa keskivko klo 12 mennessä seuraavalle viikolle. Jos ei ollut ilmoittanut, se tulkittiin VAPAAVIIKOKSI eli eivät ottaneet hoitoon. Ei auttanut selittää, että unohdin. Hakuaika piti tietää 10min tarkkuudella. Sen verran oli joustovaraa. Sitten muutimme ja lapset menivät pphoitajalle. Hoitajan kanssa sovimme, että seur. vkon hoitoajat annan perjantaihin mennessä. Aina en ole muistanut, niin hoitaja on sitten lauantaina soittanut ja kysynyt. Hakuaika on venynyt joskus jopa 45min eikä hoitaja ole valittanut. Viimeksi oli jopa tarjonnut lapselle päivällisen, kun menin vasta 17.10 (oli tarkoitus hakea klo 16.30, mutta unohduin töihin).

no huh. tuo pph tulee polttamaan itsensä loppuun alta aikayksikön. mitä hemmettiä se teille lauantaisinkin soittelee.

ja miten kehtaat kertoa vielä ylpeänä että unohduit töihin tai että myöhästelet hakuajassa melkein tunnin? kerrot sen ylpeänä itsestäsi. olet kakarasi tehnyt ja sinä siitä vastuussa ja haet sen sovittuna aikana ja muistat kertoa tuleeko kakara hoitoo vai ei.!!! käsittämätöntä porukkaa. vaikka jotkut kuten pph:si antaa käyttää hyväksi itseään, niin jotain rajaa!!!

Vierailija
22/30 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoajoista joustaminen käy hänelle hyvin. Olen useasti kysellyt haittaako jos tulen vähän eri aikoihin hakemaan. Ei kuulemma haittaa. Hoitoaika loppuu 16.30 ja haen lapset yleensä 15.30-16.15. Hoitoajan ylitykset sitten sovitaan etukäteen. Eli tarvittaessa lapset voivat olla hoidossa vaikka 17.15 asti (harvoin ovat). Esikoinen on ollut kerran jopa yön yli (sovitusti ja maksoimme tästä) kun kuopus syntyi.

...mitä, jos omaa tyäaikaasi täysin mielivaltaisesti jatkettaisiin milloin vain.

Meillä ja monella muulla vastaajalla näköjään kyse on työajan lyhentämisestä. Eli jos olisin tottunut pääsemään kotiin klo 15.30, vaikka työaikani loppuisikin oikeasti klo 16, niin eipä sitä viitsisi valittaa jos joskus pitäisikin olla se koko työaika töissä neljään asti.

Lasten hoitopäivän pituus meillä riippuu täysin työpäiväni pituudesta. En voi ennen kokousta tietää loppuuko se klo 15.30 vai 15.45. Voin toki sanoa kokouksen alussa että aikaa on klo 15.30 asti, usein tässä vaiheessa on kuitenkin asiat kesken. (Toki siis nykyisin sanon että pakollinen poistumisaikani on vähintään 10 min aiemmin kuin se oikeasti on. Monelle varmaan on tuttua että palaverissa jaaritellaan eka tunti ja sitten kun kello alkaa tikittää kohti kokouksen loppua päästään vasta asioihin kiinni. Viimeminuutilla tehdään sitten kaikki päätökset.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä 10h/vrk. Kyllä raivostutti kun joka viikko piti itse kysellä/soitella, että mihin aikaan ensi viikolla tulette. Jos en olisi kunnallinen niin kyllä sanoisin mitä oikeasti ajttelen vanhemmista jotka toimivat miten sattuu.

Nyt saa vaan toistuvasti huomauttaa asiasta. Yksityisenä irtisanoisin hoitosuhteen.

Vierailija
24/30 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

17. Hoitoaika päättyy tuohon. Lapsi olisi halunnut jäädä vielä leikkimään ja äiti oli suostuvainen. Sanoin, ettei minulla nyt ole aikaa jäädä seuraksi. Äiti siihen, että mihin minulla menoa. Siis ihan sama mihin minulla meno. Häipykää kun hoitoaika päättyy!!

Vierailija
25/30 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa hoitoaika tunnin pidemmäksi. Sinä aikana pitäisi ehtiä ruuhkista huolimatta hakemaan. Miksi olette sopineet niin tiukan aikataulun?

Minä olen yrittäjä ja haen lapset 15-17 välillä.

Vierailija
26/30 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sopimuksessa on, että hoitoaika loppuu kello 17, niin sitä ei pidennetä siitä minuuttiakaan. Meillä pph:illa hoitoaika loppuu viimeistään tuolloin. Jos pidempään tarvii hoitoa, niin sitten oikea osoite on vuoropäiväkoti.

Vierailija
27/30 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi me ei edes ajteltu mitään pph hoitoa, koska on niin joustamatonta.

Vierailija
28/30 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pp-hoidosta.

Meillä ei edes koskaan haettu lasta viimeisenä, oli vaan jotenkin tosi ahdistaavaa aina ilmoittaa 10 minuutin tarkkudella koska haetaan. Kun todella saattoi tulla jotain viime hetkellä, puhelu töissä, normaalia enemmän ruuhkaa.

Pph oli kuin sitruunan syönyt jos tuli hakemaan vaikka 16.40 ja oli sanonut hakevansa puolelta. Ja siis lapsi ei ollut pph:n viimeinen eikä hoitosopimuksessa määritelty hoitoaika ylittynyt.

Päiväkodissa on niin paljon helpompaa, kukaan ei kysele ja meillä yksityisessä päiväkodissa ovat erikseen sanoneet, että jos tulee joku hässäkkä voi ilmoittaa puhelimella, 15 min ei haittaa mitään. Yleensä haen lapset klo 16.20-16.40, joskus menee melkein viiteen. Itse en ole koskaan myöhästynyt.

Vierailija
29/30 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan perhepäivähoitajia on meillä töissä.

Kyllä se perhepäivähoito on joustavampaa kuin päiväkotihoito.

Vierailija
30/30 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on auki klo 6.30-17 (tarvittaessa ja ennalta sovittaessa klo 18 asti). Hoitajat ei kysele monelta viedään ja monelta haetaan, kunhan vapaapäivät ilmottaa, mutta siihenkin riittää tekstari samana aamuna. Yleensä kyllä ilmotan edellisenä tai sitä edellisenä päivänä. Lapsi menee hoitoon 6.30-12 välisenä aikana, ja kysyin hoitajilta että haluaako ne tietää monelta lapsen tuon, niin ne tuumas vaan ettei sillä oo mitään väliä, kunhan tulee. Pois haen 11-17 välisenä aikana, eikä silläkään ajalla ole hoitajille väliä. Ilmotustaululta näkee, jos ovat jossain retkellä tms. niin tietää että semmosina päivinä ei kannata kovin myöhään viedä tai aikasin hakee.