Miksi uskovaiset ei saa tanssia?
Eilen BB:tä katsoessani kuulin, kun Terttu sanoi ettei saa tanssia, kun on uskovainen. Mikä siinä niin pahaa on, jos selvinpäin tanssii? Sanotaanko raamatussa niin? :/
Kommentit (27)
No nyt pitää enään tietää, minkä sortin uskosta on kyse.
En mä muuten ainakaan halua, että muut kuin miesystäväni koskettelevat minua.
Ei perustu mihinkään.
TOTTAKAI SAA!
Olen ollut jopa kirkollisen tahon järjestämällä tanssikurssilla!
Jos Terttu on itse rajoittunut ja rajoittaa itse itseään uskonnon nimessä niin ei se herraparatkoon tarkoita sitä, että uskonto kieltäisi tanssimisen!!!
Tanssitaanhan raamatussakin. Ja monissa uskonnollisissa juhlissa on tanssia.
lavalla, ravintolassa. jos miehensä kans tanssii, tai urheiluna, eri juttu.
lyövät helvetin liekit sangen korkealle *lestadiolaissaarnaajaa 1960-luvulla kuunnellut*
samanlainen kuin alkoholi alkoholistille. yhdelle ei ole paha, mutta vetää jonnekin pahempaan, kuten pettämiseen.
meillä oli koulussa aikoinaan paritanssia (valssia yms.) liikuntatunnilla ja lestadiolaiset eivät saaneet tulla tunnille
Kun normaalisti täällä parveilevat sankoin joukoin.
voisko joku lestadiolainen vastata miksei saa tanssia?
Jos yhtään Helluntailaisuudesta tiedän, se on lähtöisin Amerikasta, ja Amerikassa heidän jumalanpalveluksissa tanssitaan Jumalan kunniaksi.
Terttu on muutenkin ihan kummallinen:
Samalla, kun huokailee Afrikan lasten puolesta, kun eivät saa puhdasta vettä, itse tuhlaa vettä huuhtelemalla astioita valuvan veden alla. Hana oli kokoajan päällä, vaikkei huuhdeltavia astioita ollut kokoajan.
vedetään heti lestadiolaiset mukaan?! Ei Terttu todellakaan ole sellainen!
Hänellä on kielilläpuhumisen armolahjakin...
Tuo tanssiminen (ja alkoholin juominen) onkin mielenkiintoista, kun ajattelee, että JeesusksenKIN aikana tanssittiin. Ihan taatusti myös niissä häissä, joissa Jeesus muutti veden viiniksi.
Muut kai saa tanssia, siis kristityt yms.
kaksijakoinen. Käytän kestovaippoja, mutta en hanki sellaista työpaikkaa, johon pääsisin ilman henkilöautoa. Nämä uskovilta aina kaikkea täydellistä odottavat, ovat kyllä oma huvittava ryhmänsä.
Jos yhtään Helluntailaisuudesta tiedän, se on lähtöisin Amerikasta, ja Amerikassa heidän jumalanpalveluksissa tanssitaan Jumalan kunniaksi.
Samalla, kun huokailee Afrikan lasten puolesta, kun eivät saa puhdasta vettä, itse tuhlaa vettä huuhtelemalla astioita valuvan veden alla. Hana oli kokoajan päällä, vaikkei huuhdeltavia astioita ollut kokoajan.
kaksijakoinen. Käytän kestovaippoja, mutta en hanki sellaista työpaikkaa, johon pääsisin ilman henkilöautoa. Nämä uskovilta aina kaikkea täydellistä odottavat, ovat kyllä oma huvittava ryhmänsä.
et varmaan ole sitä itse kenenkään muunkaan mielestä?
Olen lestadiolainen 12-vuotias. Ei ole varsinaisesti KIELLETTY tanssimasta mutta ei sitä pidetä hyvänä. Tanssi ja muut maalliset asiat saattavat mennä uskon edelle. En halua itse vaarantaa uskoani! Ei saisi rakastaa maailmaa liikaa.
Luulisin pikemmin, että Jumala haluaisi kieltää koko Big Brotherin.
saa tanssia kunhan ei tykkää siitä.
ja tanssipaikkojen lieveilmiöihin.
Itse harrastan tanssia ja olen uskossa.