ENSIMMÄISTÄ KERTAA ULKOMAILLE, auttakaa??!!
Meidän perheeseen kuuluu 4 lasta, joista yksi on aloittanut vasta koulunkäynnin. Tarkoitus olisi nyt pikapuoliin varailla minulle ja miehelleni IHAN SE ENSIMMÄINEN ja yhteinen ulkomaanmatkamme, ja vielä ilman lapsia!!!
Eli: Mihin maahan näin ENSIKERTALAISINA kannattaa talvella mennä ja missä on sitä LÄMMINTÄ keskellä Suomen talvea??? Mistä kannattaa varata edullisin lento + hotellipaketti ulkomaille viikoksi??? Pitääkö ulkomailla jotain tiettyjä ruokia/juomia välttää ja jos, niin mitä??? Entäs pitääkö ottaa jotain rokotuksia??? Passi ja/tai viisumi hommata??? Muuta huomioitavaa yms.??? Ja vielä viimeiseksi, itse pelkään aivaan sairaasti ahtaita paikkoja =( Edes pään magneettikuvaus siinä koneessa ei onnistunut. Menin ihan paniikkiin. Mites tälläinen pelkuri sitten pärjää monta tuntia lentokoneessa???
Kiitos jos jaksoitte lukea loppuun asti ja vielä auttaa meitä vastaamalla kysymyksiimme =) Todellakin olemme siis ensimmäistä kertaa menossa ulkomaille, hui!!!
Kommentit (8)
Varmasti ihan ekalle matkalle kannattaa varata matkatoimiston järjestämä matka. Paikalliset oppaat auttavat sitten siellä kohteessa tarvittaessa, jos jotain ongelmaa tai kysyttävää on.
Passi pitää tietysti hommata. Kannattaa hommata se jo vaikka nyt heti, joskus joutuu uutta passia odotteleman viikkojakin.
Loppu onkin kiinni kohteesta. Riippuu mikä matkabudjetti on. Helppoja kohteita lienevät talvella Kanarian saaret ja Thaimaakin.
Rokotus- sun muista asioista saat tietoa sitten, kun tiedätte minne päin maailmaa olette menossa.
Lentopelkoon olen itsekin lievästi tutustunut,mutta matkailu on niin ihanaa,että kyllä koneessa aina jotenkin menee. Itse suosin ainakin pitkillä lennoilla päivälentoja. Öisin koneessa on jotenki ahdistavampaa,kun ympärillä on vain pimeys ja suurin osa kanssamatkustajistakin nukkuu.
Mutta eikun rohkeesti matkaan. Se kannattaa aina! Mene vaikka surfaamaan matkatoimistojen sivuille, sieltä saa parempaa tietoa kohteista, jotka itseä kiinnostaa.
Hyvää ja antoisaa matkaa ja tule kertomaan sitten kun matka on varattu ja tehty kuulumisistanne!
Kerttu
Ihanaa varmaan suunnitella ihan ensimmäistä ulkomaan lomaa!
Suosittelen teille matkanjärjestäjän lomapakettia, eli ensikertalaisena ei tarvitse huolehtia yksityiskohdista. Jos teillä on vain viikko aikaa, niin kovin kauas (esim. Thaimaahan) ei kannata aikaeron takia lähteä.
Kanaria on aina varma vaihtoehto, tosin ihan keskitalvella siellä ei joka kohteessa välttämättä ole hellettä (lämmintä kylläkin). Kanaria on siitä helppo kohde, että siellä on hyvä hygieniataso (ei pelkoa vatsataudista), on euromaa, kuuluu EU:hun eli passi tai virallinen henkilöllisyystodistus riittää, ja aikaerokin on vain kaksi tuntia.
Lentokone on ihan eri juttu kuin magneettikuvaus, itsekin pelkään ahtaita paikkoja, ja ajatus magneettikuvaukesta saa minutkin paniikkiin, mutta lentämistä en pelkää lainkaan - päinvastoin.
Viettäkää ihana aurinkoloma, ja nauttikaa!
(Matkailukeskusteluita löytyy runsaasti esim. Suomi24 ja Plazan Matkalaukku -palstoilta)
Meidän mukaan tuleva ystäväpariskunta empii ulkomaan matkaa, joten saa nähdä joudutaanko menemään vain laivalle. Miehellä on kauhea psoriasis ja ihottumaa on sielä täälä. Hän ei halua sen takia lähteä minnekään aurinkorannoille =( Ymmärrän toki häntäkin, mutta veri vetäis sinne lämpimään kuitenkin itseä!! No, katotaan nyt mitä tehdään. Minä eikä ukko hallita tota englannin kieltäkään juurikaan, vaan toi ystäväpariskunnan mies osais senkin. Mun mieheltä luonnistuu vain ruotsin puhuminen. Kielitaidottomana pelottais lähtee lämpimään =(
Meidän mukaan tuleva ystäväpariskunta empii ulkomaan matkaa, joten saa nähdä joudutaanko menemään vain laivalle. Miehellä on kauhea psoriasis ja ihottumaa on sielä täälä. Hän ei halua sen takia lähteä minnekään aurinkorannoille =( Ymmärrän toki häntäkin, mutta veri vetäis sinne lämpimään kuitenkin itseä!! No, katotaan nyt mitä tehdään. Minä eikä ukko hallita tota englannin kieltäkään juurikaan, vaan toi ystäväpariskunnan mies osais senkin. Mun mieheltä luonnistuu vain ruotsin puhuminen. Kielitaidottomana pelottais lähtee lämpimään =(
Terv. Tatjana80
Eikö psoriasista hoideta juuri lämpimässä ja suolaisessa meressä uimalla?
ottakaa pakettimatka kohteeseen mihin saa all inclusive. Löytyy myö euroopasta.
Kuule olen ollut vanhempieni kanssa ulkomailla ja he yksin he eivät osaa englantia.
Jos se kielitaidosta on kiinni niin olette aina koto Suosessa. Sen takia ne oppaat on auttaa kaikessa. Retkiä on paljon ja ei siihen kielitaitoa tarvita. Käytännön puhekieltä voi kyllä mennä opettelemaan työväenopistoon.
Emme mekään ole mitään kielitaitureita, mutta kartamme kyllä aina suomalaiset retket. osaamme sen verran ennglantia, että otamme retket aina paikallisesti.
Nyt lähdemme kahdestaan Egyptiin ja en meinaa käytää finnmatkojen retkiä.
ottakaa pakettimatka kohteeseen mihin saa all inclusive. Löytyy myö euroopasta.
Kuule olen ollut vanhempieni kanssa ulkomailla ja he yksin he eivät osaa englantia.
Jos se kielitaidosta on kiinni niin olette aina koto Suosessa. Sen takia ne oppaat on auttaa kaikessa. Retkiä on paljon ja ei siihen kielitaitoa tarvita. Käytännön puhekieltä voi kyllä mennä opettelemaan työväenopistoon.
Emme mekään ole mitään kielitaitureita, mutta kartamme kyllä aina suomalaiset retket. osaamme sen verran ennglantia, että otamme retket aina paikallisesti.
Nyt lähdemme kahdestaan Egyptiin ja en meinaa käytää finnmatkojen retkiä.
riippuu niinkun vähän siitä, että mihin oot menossa. Ulkoministeriön sivuilla on matkustusohjeet, jos jotain erityistä huomioitavaa kohdemaassa on. Kato sieltä. Ei ehkä kannata lähtee mihinkään, jos etukäteen jo panikoi että pitääkö ottaa HK:N sinistä ja sinappia mukaan että pärjää...