Kumpi parempi asuinalue Espoossa: Perkkaa vai Matinkylä?
Noista molemmista tarjottu työsuhdeasuntoa.
Perkkaasta ei ole kovin mukavaa mielikuvaa, kehä 1 jyristää vieressä ja rumia betonikolosseja.
Matinkylästä ei mitään kokemuksia. Siis kertokaa te paeremmin tietävät, kumpi on parempi lapsiperheelle?
Kommentit (4)
riipuen tosin aivan sitä että onko kyse Matinkyläsn vanhasta vai uudesta puolesta? Uudelle puolelle kyllä, vanhalle tod.näk. ei.
Molemmissa on tullut asuttua ja molemmat ihan jees. Perkkaa on rauhallinen nukkumalähiö, jossa Sellon palvelut lähellä. Ulkopuolelta kauhean näköinen, mutta keskellä Perkkaata on kiva asukaspuisto ja talot ovat kivan harvassa toisiinsa nähden.
Matinkylässä on kaikkea mahdollista lähes slummista hienoimpiin Espoon alueisiin asti. Mikrosijainnilla on tosi paljon merkitystä. Itse voisin muuttaa niin vanhaan Matinkylään kuin sitten sinne ihan uuteen, mutta sen "keskiuuden" alueen eli vanhan ostarin ja Tiistilän alueen luultavasti kiertäisin. Ison Omenan palvelut lähellä.
Molempiin voi muuttaa ihan hyvillä mielin ja molemmista löytyy palvelut lapsille ja lapsiperheelle. Itse tekisin valinnan työmatkan perusteella, sillä noiden kahden paikan ero tietyissä työmatkossa voi vaikuttaa vaikka puoli tuntia suuntaansa. Itse ainakin valitsen ehdottomasti oman vapaa-ajan ja lasten lyhyet päiväkotipäivät ja lyhyet ajat kotona ilman aikuista.
Perkkaa ei kauheasti viehätä, tosin Sello lähellä. Mäkin tekisin valinnan työmatkan perusteella, jos peruskerrostalot kyseessä molemmista.
Matinkylässä hyviä ja huonoja paikkoja. Vanhan ostarin lähellä kamalaa (kuten Espoon keskuksessa) vähän kauempana siitä ihan ok, jopa ihanaa merta kohti mentäessä.
Sano vaikka kadunnimi niin voi paremmin arvioida.