4 ja 5 vuotiaat ja rattaat
Mulla on 4 ja 5 vuotiaat lapset. Kävelen/juoksen pitkiä lenkkejä (15-25 km) useamman kerran viikossa.
Lapset eivät jaksa ajaa pyörällä tuota koko matkaa ja sitten iskee känkkis... välillä on soratietä ja se vaikeuttaa kulkua.
Olen miettinyt ostaisinko vielä jotkut tuplat (Emma Twin jogger tms.)? Vai onko jollakin ideaa miten liikkuisi noin pitkiä matkoja tuon ikäisten lasten kanssa ilman kitinää???
Vauvana lenkit meni hyvin, kun lapset nukkuivat tuplissa. Isää ei ole, olen yh eikä mahdollista saada hoitoapua siksi aikaa, että lähtisin lenkille yksinäni.
Ideoita!?
Kommentit (21)
Tai keksi jotain muuta nyt, kun eivät vielä jaksa pyöräillä niin pitkää matkaa.
Rattaat 5 vuotiaalle????
Käy lenkillä kun lapset ovat vaikka iltapalalla, jos se siis on mahdollista. Juokse lyhyempi lenkki, tai tosiaan vaikka rinkiä kun lapset leikkii ulkona.
jossa lapsiparkki. Siellä voit juosta juoksumatolla ja lapset saavat mielekästä tekemistä. Tuskin 5-vuotias nauttii rattaissa istumisesta.
4 ja 5 vuotiasta voi keskenään jättää kotiin iltapalalle! En mä ainakaan!
Olen koko ikäni liikkunut pitkiä lenkkejä, joten lyhyet lenkit ovat plääh....
ap
vaan juoksisin sen verran että lapset jaksavat pyöräillä.
ja myös minä nro 4 olen 3:n lapsen yh, lapset iältään 2 v, 3,5v ja 14v. Joten onhan tässä sovittelua, minä myös lenkkeilen joskin sen verran mitä 3,5 v jaksaa fillaroida. En omista tuplarattaita, ihan yksösten rattailla olen onnistunut myös lenkkeilemään ja molemmat lapset ovat olleet mukana.
Minä olen liittynyt kuntokeskukseen missä on lapsiparkki, näin onnistuu lastenhoito ja urheilu.
Esim. http://www.minimaraton.fi/epages/AJP.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/090420… tai http://www.babyjogger.com/perf_dbl_dtl.aspx
Emmaljungat ei varmaan kestäisi tuollassia lenkkejä ja lapsesi ei mahtuisi niihin luultavasti.
Lapset ovat tottuneet olemaan rattaissa pitkien lenkkien ajan koko ikänsä. Viihtyvät hyvin!
Nyt syntyy riita, kun ei mennä lenkille!
ap
-Lyhyempi lenkki joka päivä. Sellainen, jonka lapset jaksavat pyöräillä.
-Talvella mukelot pulkkaan.
-Toiselle pyörä ja toiselle esim. tuo polkutraktori. Kun fillaroitsija väsähtää, tehkää vaihto. Väsy tulee kyytiin ja levännyt pääsee polkemaan.
-Juokse ympyrää leikkikentällä tms.
-Mene kentälle ja laita lapset vaikka pelaamaan futista tms. kun itse juokset rataa.
No tottakai lasten kanssa saa hien aikaan vaikka jalkapalloa potkiessa, tai hippaleikissä. Talvella on hyvä keino potkia lapset kyydissä potkurilla ympäri kyliä. mutta tottahan se on, että ei lapset niin pitkään jaksa "kuntoilla" aikuisen tahtiin.
lähinnä nyt olen pitänyt kuntoani yllä kuntopyöräilyllä. Lasten kanssa on tullut käytyä myös kuntosalilla ja uimahallissa.
jos ostat noi rattaat? Tuskin 6v suostuu istumaan rattaissa enää??
Pitäskö miettiä asiaa lasten kantilta? Eli joko liityt kuntosalille jossa on lapsiparkki tai sitten lenkkeilet vähemmän.
No, katsos josko vuoden kuluttua, kun lapsi 6 vuotta niin voimia on pikku reisilihaksiin ja silloin hän jaksaa jo varmasti pyöräillä tuo 15 km. Ja 5 vuotias istukoon vielä rattaissa.
Lasten kaltilta asiaa on hyvä ajatella, mutta mielestäni välillä saa olla myös itsekäs...
Hyvä idea tuo kuntosalikin talvisajalle, mutta meidän pikkuruisella paikkakunnalla ei ole kuntosalia, jossa olisi lapsiparkki. Joten se siitä.
Tai aja johonkin lapsiparkkiin, hommaa joku hoitaja? Vie lapset isälleen lenkin ajaksi? Mummolaan? Kaverikylään? Kummille?
Eihän rattaat kestä enään noin isoja lapsia! Rajat on jossain 15 kilon paikkeella per lapsi. Ja meillä lapset ei suostuisi rattaisiin.
Hanki niille polkupyörät.
mennä johonkin harrastukseen?
Meilläpäin on tarjolla ton ikäsille jumppaa.
Semmonenkin tarjoaa apua.
ovat niin samanikäiset että varmaan pääsevät samaan ryhmään esim. futiskouluun tms. Ja sillä aikaa käyt lenkillä.
potkupyörät on helpottaneet ulkona liikkumista.
3- ja 4-vuotiaat jaksaa ajaa (potkutella) niillä ihan hyvin yli 5 km. Ihan hyvää vauhtia menevät, aikuinen voi vaikka pyöräillä siinä vieressä.
Pyörillä pääsee hyvin myös soralla ja epätasaisessa maastossa kun siinä ei ole apurattaita.
15-25 km lenkkejä eivät noillakaan jaksa mutta onko sinunkaan pakko juosta niin pitkiä matkoja. Voithan liikkua muutenkin.
Kuntopyörä tai crosstreineri voisi olla kotona ihan kätevä. Voisit kuntoilla ja samalla vahtia lapsia.
ne kestää 45min jopa tunnin ja kun pieni ikäero voivat olla samassa ryhmääs ja sen aikaa juokset sit ite kun hullu
joka perähikiässä on kyllä muskarrii satujumppaa jalkista yms varmaan jotain löytyy
palkkaa napurin tyttö, voi olla jopa 13-15v kun lapsesi ovat noin vanhoja jo. ja EIVÄT NUORET NYT NIIN ISOJA SUMMIA VAADI TUNNIN HOITAMISESAT NOIN 8-10E
mulla 4v ja hyvin viihtynyt 13v työtn seurassa tunnin jopa parikin
sit osatat crostreinerin ja sillä teet muina iltoina jumppaa
potkupyörät on helpottaneet ulkona liikkumista. 3- ja 4-vuotiaat jaksaa ajaa (potkutella) niillä ihan hyvin yli 5 km. Ihan hyvää vauhtia menevät, aikuinen voi vaikka pyöräillä siinä vieressä. Pyörillä pääsee hyvin myös soralla ja epätasaisessa maastossa kun siinä ei ole apurattaita. 15-25 km lenkkejä eivät noillakaan jaksa mutta onko sinunkaan pakko juosta niin pitkiä matkoja. Voithan liikkua muutenkin. Kuntopyörä tai crosstreineri voisi olla kotona ihan kätevä. Voisit kuntoilla ja samalla vahtia lapsia.
Noin niinkuin viimeisen vuoden aikana?
Kai paikkakunnallasi on joku harrastus lapsille tarjolla niin saat ainakin kerran viikkoon tehtyä pidemmän lenkin. Muutoin kuntopyörä ja lyhyemmät juoksut kehiin.
Rattaat eivät taida kestää tuonikäisä, joten juokseminen niiden kanssa olisi riskialtista.
emmaljungan. Ja sen lisäksi useinmiten kiskon toista perässä...istuu traktorin päällä! Joten vähempikin km.on riittänyt! :)