Kaksosraskaus ja matkailu ulkomaille.
Onko kokemuksia?
Tarkoitus lähteä joko kaupunkilomalle miehen kanssa tai aurinkolomalle koko perheellä.
Ajankohta olisi parin kk:n päästä, jolloin olisin rv18-20, kaksosraskaus meneillään.
Kokemuksia tuplamahan kanssa matkailusta? Raskaus on kolmas, olo hyvä ja edelliset raskaudet sujuneet loistavasti.
Kommentit (6)
Itsellä nyt rv13+ jotain, haaveissa viikon loma jossain lämpimässä, hyvää ruokaa, aurinkoa ja rentoutumista. Lähtö tässä parin viikon sisällä, eli noin rv14-16. Kaksosraskaus täälläkin. Näillä viikoilla mielestäni voi hyvin matkustaa, miksi ei. Jos jotain sattuu, sattuu se kotimaassakin. Euroopan sisällä kun matkustaa, on oikeutettu sairaanhoitoon.
Rohkeasti vaan reissuun, jos raskaus sujuu ongelmitta.
Toki hoitoa saa ulkomaillakin, mutta itse tahtoisin ongelmien ilmaantuessa saada hoitoa suomessa.
Jo pelkästään lentäminen on rasitus keholle, varsinkin jos on raskaana. Kaksosraskaus on lisäksi riskirauskaus ja lisää näin ollen kaikkien komplikaatioiden riskiä.
raskaanakaan ollessa. Missään ei ole tuollaista tutkimustietoa, päinvastoin. Säteilyähän yläilmoissa saa, mutta jollekin pakettimatkalle 5h lentävä tuskin hirveästi sillekään altistuu.
Itse varmasti lähtisin, mutta mielummin aikaisemmilla viikoilla, en viikon 20 jälkeen.
...ja rv 20 eteenpäin olin jo niin valtavan kokoinen ja väsynyt, puhumattakaan alkaneista harjoitussuppareista, että ei tullut mieleekään reissata mihinkään muualle kuin töistä kotiin ja taas töihin. Yksi ystäväni tosin, tuplia odottaessaan, kävi vielä rv 32 salilla isolla mahalla, ja voi loistavasti. Aika ihmiskohtaista :)Kuuntele omaa kroppaasi! Ja tsekkaa vaikka neuvolasta suositukset.
oli kyseessä sitten yksös- tai kaksosraskaus.
En vain ole riskinottaja ja kerkeäähän sitä myöhemmin.