Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meidän hoikat lapset saavat herkkuja joka päivä!

Vierailija
26.08.2009 |

Erona pulleampiin lapsiin olen havainnut, että lapsemme kyllä syövät hyvin ruokansa, mutta normaalia määriä ja ovat tottuneet pieniin herkullisiin jälkkäreihin.

Pulleammat lapset syötetään ensiksi ähkyiksi ruoalla ts syötetään vielä santsilautasellinen ja lapset vaan syövät ja sitten kun he jo näyttävät kylläisiltä, heille tarjotaan vielä iso annos jälkkäriä.

Meidän lapset säästävät mahaansa myös jälkkärille, sillä kyllähän makeaa mahtuisi vielä täyteenkin vatsaan, ei vain ole hyväksi venyttää vatsalaukkuaan! Jälkkärin ja ruoan kokojen täytyy olla suhteessa syöjän kokoon ja lapsen tietää, että mitä tulee saamaan jälkkäriksi. Varsinkin jos aikoo santsata ruokaa, niin voi tehdä sen vielä jälkkärin jälkeenkin.

Kaverin 1,5 v lapsi esim syö yhtä paljon kuin minä aikuinen 60 kg nainen! Oma samanikäinen on kolmasosan kevyempi ja syö kolmasosan (harvoin puolet) siitä mitä toinen syö!

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin _hoikat_ lapset saa joka päivä jälkkäriä, mutta mitä siitä? Ei mun tarvi sitä täällä hehkuttaa eikä asettaa itseäni sen takia korkeammalle kuin muutkaan.

Jaaha, mulla alkaa tää palsta näemmä tulla korvista ulos, taitaa olla aika pitää Aihe vapaa -dietti.

Vierailija
22/23 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyttömintä on, jos puoli elämää pyörii sen ympärillä mitä saa ja mitä ei saa syödä. Iso riski väärentyneisiin ruokailutottumuksiin syntyy siitä, jos koko ajan keuhkotaan ruoan epäterveellisyyksistä, rasva-arvoista, sokereista... Kaikkea voi syödä kohtuudella.

Toistaiseksi olen saanut olla hoikka itsekin eli vielä ei diabetes uhkaa.

t. 3

koko perhe hoikkia ja terveitä. Ja olemme huomanneet lapsen kaveripiirissä tämän, että ne lapset, joilla on kotona tiukka kuri herkkujen suhteen, ahmivat niitä meillä käydessään aivan tolkuttomia määriä, kun taas oma lapsemme tyytyy siihen tikkariin, suklaapatukkaan tai muutamaan karkkiin, eikä vingu lisää. Itsekin syön päivittäin herkkuja, lähinnä karkkia, mutta vain muutaman, eli en vedä koko pussillista kerralla, niin kuin nämä herkuttelupäiviään rajoittavat usein tuntuvat tekevän. En myöskään kyttää ruokatarvikkeiden tuoteselosteita, vaan uskon, että sopivan monipuolinen ruokavalio riittää pitää ihmisen terveenä, jolloin niitä kovia rasvojakaan ei tarvitse hysteerisesti välttää. Jos jotain inhoan, niin tiukkapipoista suhtautumista ruokaan, siitä EI VOI koitua mitään hyvää. Jos ruumiillisesti oletkin terve kytätessäsi ruuan terveellisyyttä, niin henkisesti varmaan onkin sen enemmän ongelmia. Näin voi ainakin näistä kärttyisistä av-mammoista päätellä, jotka uskovat myyttiin sokerihumalasta, eivätkä sen takia anna lapsilleen herkkuja. Relatkaa vähän, niin jaksatte kasvattaakin niitä lapsianne, eikä tarvitse enää syyttää sokeria lasten huonosta käyttäytymisestä!

suhtautuminen syömiseen on parasta, myös lapsille. Eli herkkuja saa syödä. Kun mikään ei oli kiellettyä, ei himokaan synny suureksi ja välttää ahmimisen. Silloin lapsi saataa syödä vaikkapa puolet kakkupalasta, koska ei jaksa enempää. Sellainen lapsi taas jolla on tiukka ruokavalio ahmii koko palan ja ottaa toisen palan!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat ei vaan jaksa tapella herkkuja vaativien lasten kanssa, joten helpompaa on antaa se tikkari ja suklaapatukka naamatauluun päivittäin... :p

t: se joka nauttii terveellisestä ruuasta eikä tarvitse päivittäistä sokeriannosta selvitäkseen seuraavaan päivään... :D