Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Töihin meno, lastenhoito asiaa.

Vierailija
26.08.2009 |

Heipsan. Elikkäs meillä perheessä on tilanne nyt se, että joudun 10 kotiäitivuoden jälkeen lähtemään töihin. Olisin vielä halunut olla kotona, mutta mies oli lomautettuna yli vuoden ja tuona aikana rahatilanne meni niin huonoksi, että jouduimme luopumaan kaikseta ylimääräisestä, autoistakin.

Nyt mies jälleen töissä ja hänelle hankittiin ihan ikivahnha halpa työmatka auto. Nyt on vaarassa lähteä oma koti, jonka takia haluamme taistella, eli päätimme että minä lähden työelämään, koska työpaikkakin on sopivasti valmiina.

Ongelma vaan on lastenhoito. Minä menen iltatyöhön, eli työ alkaa klo. 15. Mies taas on töistään kotona 17.00, eli tähän väliin pitäisi lapsille saada hoitaja. Mulla ei ole autoa, joten pitkälle en saa lapsia kuskattua.

Hoidettavana olisi 8kk vanha, 3v, 5v ja sitten koululainen 7v erityislapsi. Lisäksi vielä 9v lapsi. joka pääsee koulusta 14.50. Eli hoitaja pitäisi saada pariksi tunniksi.

Mies sitten hoitaisi lapset loppuillan. Saako kelalta tukea kotihoitoon, jos lapset ovat hoidossa kaksi tuntia, hyvässä lykyssä alle sen?

Koitin kelan sivuilta katsoa, mutten oiken ymmärtänyt. Oletin nyt että tukea saa vain jos lapset jatkuvasti kotihoidossa... vaikeaa. Mutta jos joku viisaampi nyt osaisi kertoa, niin auttakaahan.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityisen kodinhoidontuen ja kuntalisänkin, jos se on kokopäiväkotihoidossa ja mahdollisesti siitä 3v ikäisestäkin jotain. Ja kannattaa ainakin anoa apua siihen erityislapsen hoitoon. Kannattaa soittaa KELAan, kun noi kuntakohtaiset erot voi olla todella suuria noissa eduissa.

Vierailija
2/2 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatte siitä vauvasta kotihoidontukea ja 3-vuotiaasta ja 5-vuotiaasta kotihoidontuen sisarusosan.

Yksityisen hoidon tukea ette voi saada, koska hoitoaika jää alle viiden tunnin päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla