jos täällä on uskovaisia niin voisitteko
rukoilla mun ja mun lapsen (4v) puolesta.. olisin kiitollinen. Haluaisin tulla uskoon, hengelliset asiat kiinnostaa mua, mut vaikee elämä, vaikee elämäntilanne, riippuvuus, syyllisyyksiä menneestä, pelkoa tulevasta
Yh oon ollu alusta asti
kiitos
Kommentit (30)
hiljentymään. Sytytä kynttilä katsele ympärillesi ole oma itsesi. Se riittää... Tee se aina kun sinulle itsellesi sopii. Ei mitään tuputusta ja hihhulointia. Älä anna viedä itseäsi talutusremissä Onnea matkaan ja varo näitä av:n uskovaisia. Täällä on kirjavaa porukkaa. Sairaitakin joukossa.
ei heti kannata tuomita palstalla olevia uskovaisiakaan.
jos sinulla on kysymyksiä ja etsit vastuksia, ei niitä kyllä yksikään Raamatusta löydä.
Tie Jumalan luo on kuin kätketty aarre, sinun tulee etsiä sitä kuin se oisi piilossa mutta löydettävissä.
josta isänsä suuttui kun itse ateisti (mut siis mulla yksinhuoltajuus, yksin oon ollu raskaudesta asti, mies vaan tehny kaikkensa hankaloittaakseen mun elämää)
Ite oon niin huono tutustumaan ihmisiin ja ujo, sosiaalisia pelkoja ym (joita oon "lääkinny" mm alkoholilla :((
Haluisin ystäviä, etenkin uskovaisia et voisivat opastaa ja tukea mua tässä asiassa, mut e tiedä kuinka tutustua
jos sinulla on kysymyksiä ja etsit vastuksia, ei niitä kyllä yksikään Raamatusta löydä. Tie Jumalan luo on kuin kätketty aarre, sinun tulee etsiä sitä kuin se oisi piilossa mutta löydettävissä.
ja kerro kaikki murheesi. Jos papilla ei ole huomenna aikaa jutteluun niin pyydä että saisit varata ihan ajan jutteluun hänen kanssaan. Papit ovat sitä varten.
jos sinulla on kysymyksiä ja etsit vastuksia, ei niitä kyllä yksikään Raamatusta löydä. Tie Jumalan luo on kuin kätketty aarre, sinun tulee etsiä sitä kuin se oisi piilossa mutta löydettävissä.
sen piti olla ettei niitä YKSINkään aina löydä, tarvitset opastusta siis, sitä tarkoitin.
sen piti olla ettei niitä YKSINkään aina löydä, tarvitset opastusta siis, sitä tarkoitin.
Seurakunnista voisit löytää itsellesi kivan raamattupiiri porukan. Sellaisessa voisit saada ystäviä ja pääsisit juttelemaan pienemmässä porukassa. Kirkko on kuitenkin vain toimitus jossa ei pääse asioista juttelemaan paitsi Tuomasmessuissa. Tuomasmessuja järjestävät jotkut seurakunnat yleensä n. kerran kuussa. Siellä on usein paikalla sielunhoitajia, heille voi luottamuksellisesti purkaa tuntojaan ja pahaa oloaan sekä pyytää esirukousta messun aikana.
Suosittelen etsimään vaikkapa kivaa naisten raamattupiiriporukkaa.. kysele seurakunnasta. Voihan olla että täällä palstallakin tulee vastaan joku jonka piiriin mahtuu vantaalle.
Meitä uskovia mahtuu moneen veneeseen.. itse olen pienestä pitäen ollut uskossa, mutta vierastan kovasti helluntailaista "heilumista" anteeksi sanavalintani, mutta niin sen välillä koen. Tunnen kyllä helluntailaisia ja he ovat oikein mukavia, mutta heidän kokouksensa ovat minulle ahdistavia paikkoja. En pidä tyrkytyksestä enkä väkisin käännyttämisestä enkä varsinkaan syyllistämisestä ja "parempien" uskovien ohjailusta.
Katsele siis avoimesti ympärillesi, mutta pidä varasi näissäkin piireissä voi todellakin kohdata sairaita ihimisä jotka haluavat kontrolloida sinua, uskoasi ja tekemisiäsi. Pidä rajoistasi kiinni ja etsi sinulle sopiva paikka.
Oletko saanut terapiaa tai muuta apua vaikean menneisyytesi käsittelyyn? Seurakunnalta saa myös keskusteluapua, siitä voisi olla hyvä aloittaa. Perhekerhot ovat myös hyviä paikkoja löytää ystäviä ja siellä on myös paljon uskovia äitejä joihin voi rauhassa tutustua.
Toivottavasti löydät itsellesi sopivan paikan, josta löydät ystäviä!
kanssa juttelua.
Kierrä kaukaa omaa uskoaan tuputtavat ihmiset alfa kursseineen. Pakon omainen raamatun pänttääminen vie viimmeiset voimasi. Ei ainakaan tässä vaiheessa. Anna itsellesi aikaa...kyllä se punainen lanka vielä löytyy.
Uskovaisissa on myös niitä jotka alkavat rajoittaa ja ahdistaa elämääsi. Ei kaikki ole niin auvoista kuin kuvitellaan.
Ole oma itsesi hyväksy itsesi.
voit olla sataprosenttisen varma että hän tulee sydämeesi. Se ei välttämättä tunnu miltään ihmeelliseltä. Jatka vain seurakunnassa käyntiä ja Raamatun lukemista.