Tytölle Elena vai Milena nimeksi?
Kommentit (36)
ja antaisin itsekin sen nimeksi tyttärelleni, mutta valitettavasti nimi rinnastuu liikaa Melenaan joka sekin on sinänsä tosi KAUNIS nimi, mutta suorana suomennoksena vastenmielinen: veriuloste.
Ei ehkä muuten haittaisi, mutta kun itse työskentelee terveydenhuollossa niin tuo nimen yhdistäminen veripaskaan arveluttaa...
entäs mika, kirjaimen vaihtaa niin se on sika.. Ym. Ym. Ym.
ellei sitten ole jompikumpi vanhemmista venäläinen tai minkä ikinä maalaisia nimiä nuo onkin. Kuulostaa ihan venäläisiltä vaikka joku jo Espanjaan tuon Elenan sijoittikin.
Mutta siis jos vanhemmat on ne Liisa ja Tapio Virtanen niin sitten ei kumpikaan
Ottakaa molemmat ja nimeksi melina
Milenaa useissa slaavilaisissa maissa, itse tunnen yhden bulgariattaren
Elenaa on Venäjällä, Bulgariassa, Espanjassa jne.
Moni muukin nimi on kansainvälinen, vaikka itse tuntisitkin sen nimisen vain yhdestä maasta.
tulee mieleen joku elähtänyt venäläinen horatsu.
Mielestäni Milenassa ei ole mitään vikaa.Kaunis nimi.Elena kuulostaa siltä kuin lapsi olisi syntynyt 1700-luvulla,niin vanhanaikainen nimi.
Milena on mielestäni kaunis nimi. Ei Elenassakaan ole tosin mitään valittamista. Milenoita ei ole Suomessa paljoa, ja vaan yhteen Milenaan olen törmännyt. Ihana nimi, ja kovin harvinainen etenkin Suomessa.
Itse olen pohtinut tyttömme nimeksi Milenaa. Milena nimeä käytetään paljon tsekeissä ja miehen suku on tsekeistä, joten sopisi sitenkin. Kyllä se täysin suomalaisellekin tytölle sopii mielestäni. :)
mutta jotkut lausuu sen venäläisittäin Jelenaksi. Eli riski on, että tytöstäsi tuleekin Jelena.
ennen kaikkea kreikkalainen/espanjalainen nimi.
toki jotkut venäläisetkin sen kauniiksi todenneet.
on kansainvälinen nimi joka suomessa todella harvinainen. mielestäni kaunein nimi kaikista ja taitaakin olla sen suosio nousussa.
häpesi nimeään niin paljon, että naimisiin mennessään vaihtoi sen. Kieltämättä HYVIN venäläinen nimi. Tunnen myös kaksikin venäjältä tullutta naista, jotka ovat Elenoita.
antanut, on muuten tosi kaunis nimi!
Olen miettinyt nimeä omalle lapselleni. Nimi tarkoittaa herttaista ja suloista.