Apua, alaselässä melkein nyrkkini kokoinen "kohouma", mikä voi olla? (ov)
Melkoisesti häntäluun päällä iso kohouma, äitini huomasi tämän saunoessamme. Ei ole kipeä enkä ole huomannut sitä itse, kun en pyllyäni sillä tavalla peilistä katsele. Mutta nyt näen jopa sivuprofiilista tämän "kummun". Äitinikehotti menemään heti lääkäriin.
Onko kellään muilla ollut tälläsiä?? Mitähän sitä pitäs odottaa, aion kyllä heittäytyä teko-hysteeriseksi lääkärissä jos eivät meinaa alkaa tutkia..
Kommentit (13)
riippuu tuntuuko irtonaiselta vai onko kiinni. lääkäri pystyy sanomaan tunnusteltuaan heti.
oikeassa "häntäluu vikainen", minullekin lääkäri sanoi että näyttä siltä niinkuin selkäranka olisi vääntynyt sivulle päin, nimitti sitä "alaselän ryhtiongelmaksi." En kyllä tajunnut kysyä, voiko asialle tehä mitään esim. jollain venytyksillä tms.. Mutta varasi kumminkin vielä röntgeniin ajan ja soittaa tuloksista, kysyn siinä samalla sitten :)
Onneks ei mitään vakavampaa. :) Ikvää kyllä silti jos yuo kumpu meinaa jäähä tuohon loppuelämäksi, tuskin?
ap.
Kiva, ettei ollut mitään vakavaa :)
T: Toinen häntäluuvikainen. Kyllä pistä miettimään synnytyksen rankkuutta.
Tuo on ihan kiinteä minusta, aivan kuin kuuluisi selkään, ei kyllä liiku mitenkään...
Kauheeta :( Alkoi pelottaa. Soitan heti huomenna lääkäriin ajan...
kauhistunut ap..
kovinkaan montaa vertailukohtaa joiden perusteella osaat arvioida. epäilen vahvasti myös kykyäsi suoraan poissulkea vaihtoehtoja....
eli ei kuvaa olemusta tai ominaisuutta siis voi olla kova.
En tiedä mikä on, edelleen koholla, mutta ei mitenkään huomattava. Sekin "kuuluu selkään", ei liiku tms. Kuitenkin selkeästi korkeampi kohta siinä mihin pehva loppuu :)
Oletko hiljattain saanut lapsen?
Entä sulla joka kyselit? Onko edes suurinpiirtein saman verran aikaa? Ei mulla ensimmäisen lapsen jälkeen tuota kyllä varmasti ole ollut..
Joo no lääkärintaitoja mulla ei kyllä ole. Isälläni joskus aikanaan rasvpatti selässä, mutta se oli kyllä käsinkosketeltavan "pehmeä" ja liikuteltava, ei tuommonen mikä mulla.
Huomenna kumminkin soitan. Varais kierukkaan ajan samalla..
ap.
kun pienellä vaivalla saat lääkäriltä diagnoosin.
Moni on aivan kauhea meuhkaaja tuollaisista. Mitä voit itse tehdä - et mitään. Joko on pahanlaatunen tai hyvänlaatuinen, turha siitä on vauhkoontua ei sillemitään voi.
Ps. on kokemusta, syöpä. se on vaan voi voi.
Mulla tuo kyhmy ulottuu reilusti myös sivullepäin, häntäluu tuskin niin sivuun voi siirtyä.. Huomenna lekuriin klo 12, tuun sit julistamaan saanko alkaa testamenttia vääntää vaiko naurettiinko minut ulos vastaanotolta ;)
ap.
Noin 7cm halkaisijaltaan, ympyrän muotoinen alue. Ei siis mikään luun kohouma, joka pilkottaa sentin alueella terävänä. Sellainen pulleampi pehmeä alue.
T: Se häntäluuvikainen
On ilmeisesti häntäluu, joka on vääntynyt synnytyksessä. Kysin tänään kaverilta, joka on lääkärinä synnärillä.
Mulla häntäluu oireili synnytyksen jälkeen jonkin verran.