lapsettomuus-- klinikoita pääkaupunkiseudulla
Kokemuksia eri klinikoista ja lääkäreistä kaivataan.
Hintatasokin kiinnostaa.
Kommentit (9)
Tai no ehkä ovat...silloin kun ovat näillä parhailla olleet koulutuksessa.
Varmaan ovat tarpeeksi hyviä mutta varsinaiset gurut löytyvät kyllä muualta (esim. Koskimies, Ratsula ja Kurunmäki).
Varmaan ovat tarpeeksi hyviä mutta varsinaiset gurut löytyvät kyllä muualta (esim. Koskimies, Ratsula ja Kurunmäki).
Ja ne lääkärit toimii myös yksityisellä puolella ja opettavat tulevia lääkäreitä, joten luotan heidän osaamiseensa. Ja ihan hyviä kokemuksia on itselläkin hoitojen hinta-laatusuhteesta, yhden hinnalla sai kaksi elävää lasta.
Diacor, Felicitas, Fertinova, Väestöliitto, NKL...
Itse kannatan NKL:llää ja Fertinovaa, muissakin olen ollut hoidossa
Väestöliitto oli kohtuuhintainen ja niillä on suhteelisen hyvät hoitotulokset.
(vertailu löytyi joskus netistä)
Suosittelen että menet lähimmälle klinikalle tai sellaiselle jonne pääset helposti kesken työpäivän. Jos hoidot jatkuvat pitkään ,on aika rasittavaa ja hankalaa olla jatkuvasti kesken päivää poissa töistä.
Meillä meni yhteensä 1,5 vuotta ennen kuin tärppäsi...
Ensimmäillä alkionsiirrolla plussasi.
Lähetteen sain yksityiseltä gyneltä, kun yritystä oli takana yli vuosi. Monet kaverit ovat saaneet myös lähetteen ihan pyytämällä terveyskeskuslääkäriltä, kun raskautta ei ole kuulunut. Kaikki ovat tosin plussanneet luomuna jo ennen laajempia tutkimuksia, paitti minä poloinen :)
Julkisella puolella myös se hyvä puoli, että ei tarvitse maksaa kuin poliklinikkamaksu per käynti + lääkkeet. Ja oli niissäkin ihan riittävästi maksettavaa.
Onko totta, ettei julkiselle puolelle pääse hoitoihin, jos on kaksi yhteistä lasta, mutta sitä kolmatta ei vaan kuulu?
ja päästiin hoitoihin, vaikka eka on ihan luomulapsi. Tosin kyllähän sitä hoitoihin lähtöä kehotettiin miettimään, "kun kuitenkin on jo yksi lapsi." Mutta pointti oli ehkä oma jaksaminen, kun hoidot saattaa kuitenkin olla raskaita.
Käsittääkseni kriteerit julkiselle ovat riittävän pitkä yritys ilman tulosta ja äidin alle 38 v. ikä. Niin ja tietty varmasti pitää olla sillä tavalla perusterve, että raskaus ja synnytys ovat mahdollisia. Itse käsitin myös, että jos raskaaksi tuleminen ei ole kovin todennäköistä (esim. joku kohdun rakenteellinen vika tai vastaavaa), niin silloin hoitoihin ei välttämättä pääse. Siis ihan "mahdottomia" ei aleta hoitamaan.
Itselleni lääkäri ainakin suositteli hoitoonlähtöä, koska mahdollisuudet olivat kuitenkin ihan hyvät. Sanoi ettei edes suosittelisi, jos ei uskoisi mahdollisuuksiin.
Kävin siellä puhumassa, ei tehnyt ees lähetettä papaan.. Eli kuinka sinne voi sit päästä?