Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8kk vauvalle ei kelpaa isä nukuttajaksi, onko alettava toimenpiteisiin??

Vierailija
25.08.2009 |

Jos isä yrittää nukuttaa, niin lapsi huutaa ja raivoaa. Pari kertaa kuukauden sisällä kokeiltu että isä nukuttaa lapsen, mutta aina lapsen meno yltynyt sellaiseksi, että olen lopulta antanut tissiä ja lapsi sitten nukahtanut.

No, nyt kun olen tästä asiasta joillekin kertonut, niin useampi ihminen on kommentoinut, että jos ei lapsi nukahda isälleen, niin nyt on kyllä jo korkea aika alkaa opettamaan. Ja että pakko sun on vaan kestää sitä huutoa.

Nyt kysyn teiltä, kokeneemmat ja useampilapsisten perheen mammat, onko siis todella nyt pakko huudattaa lasta niin, että lopulta nukahtaa ilman äitiä? Osaako kahdeksankuinen jo vedättää niin, että kun tarpeeksi huudan niin lopulta äiti tulee?

Ja jos näin nyt täytyisi tehdä niin miksi?

Miksi lapsi joutuisi huutamaan ja raivoamaan sängyssä hädissään? Kun nukahtaa nätisti äidin nukuttamana.

Jos lapsi olisi isompi, yli vuoden esim. niin en asiaa varmasti edes täällä kyselisi, mutta mielestäni kahdeksankuinen on aika pieni vielä??

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ovat 7v, 5v 3v ja vauva. Äiti kuulemma laulaa paremmin. :) Eli meillä äiti nukuttaa, jollei äiti joskus halua nukuttaa/ pysty niin silloin menevät yleensä itkien nukkumaan. Onneksi itku ei kestä 10min kauempaa ja iskä on huoneessa koko ajan.

Vierailija
2/12 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muksu sänkyyn, pusut ja halit ja sinne jäivät rauhassa pötköttelemään ja pulisemaan itsekseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

8kk ikäinen on niiiiin vauva vielä,ei tarvi hoppuilla!!

Vierailija
4/12 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten pliis, älä huudata vauvaa ainakaan just nyt vaikka nää av-mammat ssanois mitä.

Vierailija
5/12 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuuntele muiden mielipiteitä. Itse nukutin tissille vielä 2 vuotiaankin.

Vierailija
6/12 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 kk ikäinen on vielä vauva. En ymmärrä miksi vauvoja pitää koulia johonkin suuntaan, ei tuon ikäinen osaa pompottaa tai tehdä jotain kiusallaan.

Vierailija
7/12 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi huono huudattamaan vauvaa jos ei ole pakko. Jos äiti on jokatapauksessa kotona niin mitä hiiden väliä sillä on, kuka vauvan nukuttaa. Pääasia, että lapsi nukkuu ja kotona on rauha maassa. Miksi pientä pitäisi kiusata ja huudattaa ihan vaan jonkun periaatteen "kyllä isänkin pitää kelvata" vuoksi? Jos sitten taas on pakkotilanne eli äidin on pakko olla jossain muualla, niin sittenhän se on pakko lasta huudattaa. Tosin monesti pienetkin vauvat ovat sen verran fiksuja, että tyytyvät siihen "toiseksi parhaaseen" hoitajaan kun äiti on poissa.

Lapseni ovat nyt jo isompia ja voin sanoa, että näitä tälläisiä kausia tulee aina aika ajoin, mutta joskus ne kohdistuvat isään; äiti ei kelpaa, pitää saada isä paikalle. Meillä ei ole tehty nukkumaan menosta taistelua vaan jos lapsi on haluaa tänään, että äiti harjaa hampaat ja kantaa sänkyyn niin äiti tekee niin ja jos huomenna halutaan isä niin isä tekee niin.

Vierailija
8/12 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lähtisi tuossa iässä muutamaan rutiineja, juuri tuon vierastuskauden tullessa. Voihan se mies tehdä kotitöitä sillä aikaa kun nukutat. Jos taas olet esim iltatöissä tai opiskelemassa, niin sitten ei ole muuta mahdollisuutta kuin isä.

Vierailija
9/12 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopii mulle =)

Vierailija
10/12 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestistäsi näkee, ettei sinulla ole mitään aikomusta muuttaa nykyistä käytäntöä. Miksi sitten kuuntelisit muita? Itse te siellä ne illat selvitätte, joten ihan itse teette valinnatkin.

Terveisin monen lapsen äiti joka ei ole koskaan "nukuttanut" yhtään lasta, ei myöskään mies. Meillä lapset laitetaan nukkumaan ja sillä selvä.

Vierailija
11/12 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muksu sänkyyn, pusut ja halit ja sinne jäivät rauhassa pötköttelemään ja pulisemaan itsekseen.

Vierailija
12/12 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole onnistunut. Yritetty on monta iltaa putkeen, välillä tuntuu että alkaa onnistua, mut lopulta lapsi huutaa ihan raivon partaalla. En ole viitsinyt huudattaa.

Tiedän että viestistäni sai sen kuvan, ettei minulla ole aikomustkaan vaihtaa nukutustapoja. Mutta kysyinpähän kuitenkin, koska olen yhden lapsen nössö äiti. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi