Laihduttajalle neuvoja?
Ostin kuntosalikortin reilu kuukausi sitten ja siitä lähtien olen huhkinut oikein urakalla verrattuna entiseen elämääni, jossa vihasin urheilua ja yritin laihduttaa vaan jokaisella mahdollisella ja mahdottomalla ihmedieetillä. Olen kyllä ylpeä itsestäni nyt, mutta..
Pyöräilen työmatkat 5 x viikossa, matkaan menee päivässä noin tunti ja kilometrejä tulee vähän alle 20. Tämän lisäksi käyn ohjatuilla tunneilla salilla 3-4 kertaa viikossa.. (yleensä spinningissä, mutta yritän laajentaa muihinkin lajeihin) Lisäksi lenkkeilen ja teen kävelylenkkejä useamman kerran viikossa eli enempää en mitenkään pysty liikkumaan. Työ on toimistotyötä, joten siinä ei juuri liikuntaa tule.
Ruokailu on ihan peruskauraa, proteiinia olen yrittänyt lisätä ruokavalioon ja hiilihydraatteja olen vähentänyt eli lounaalla/päivällisellä syön yleensä lihaa/kalaa/kanaa kasvisten kanssa, aamupalana puuroa/hedelmiä/jugurttia ja iltapalaksi rahkapurkillinen, johon sekoitan lasten hedelmsoseita. Kaloreita päivässä kertyy keskimäärin 1 500 kcal. Pituus 168 cm ja paino n. 80 kg.
Kuukaudessa paino ei ole tippunut yhtään, se tuntuu olevan enemmänkin nousevaan suuntaan... APUA :-( Turvotusta kyllä on (nilkat todella turvoksissa!) ja tiedän, että liikunta kerää nestettä, mutta mitä ihmettä minun pitäisi tehdä? Syödä enemmän, syödä vähemmän, liikkua enemmän, liikkua vähemmän? Usko alkaa horjua..
Kannattaisiko mittauttaa kehon lihas ja rasvaprosentti, niin saisit mustaa valkoisella kun käyt muutaman kuukauden kuluttua uudelleen mittaamassa.