Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ystäväni on sitä mieltä, että yh:ta tuetaan ihan liikaa

Vierailija
25.08.2009 |

Minä saan tietääkseni vain yksinhuoltajakorotuksen lapsilisään.

Onko minulta jäänyt jotain huomaamatta ja hakematta?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksamissa tuissa on jotakin perinpohjaisesti pielessä. Kyse on samasta asiassa kuin työnteossa: tuilla ei tulisi kannustaa kotona makaamiseen, eikä myöskään eron ottamiseen.

Vierailija
42/51 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtaa olla paska palkka sun äijälläsi ;)

Kaverillani ja minulla on saman ikäiset nuoremmat lapset. Ollessamme hoitovapaalla oli tilanne sellainen että minulla oli työssäkäyvä mies ja hän oli yh. Kyllä kuukauden laskujen ja vuokranmaksun jälkeen hänelle jäi enemmän käteen rahaa kuin meillä. Hän sai täyden kodihoidontuen, asumistuet, elatusmaksut, lapsilisän yh-korotukset ja ties mitä muita apuja. Ja hänellä ei ollut mitään kiirettä hoitovapaan jälkeenkään töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa yksinhuoltajuuteen perustuva tuki kun lapsilisäkorotus.Kaikki muut tuet tulevat myös kahden vanhemman pienituloisille perheille. Huh mitä tietämättömyyttä!

Vierailija
44/51 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ainahan te kaikki urputtajat voitte myös sellaisiksi ryhtyä. Voitte kokeille miten ihanaa on kun saa kylpeä rahassa!:D

maksamissa tuissa on jotakin perinpohjaisesti pielessä. Kyse on samasta asiassa kuin työnteossa: tuilla ei tulisi kannustaa kotona makaamiseen, eikä myöskään eron ottamiseen.

Ai, sinunko mielestäsi 36 euron yh-lisä on kannustin eroon?? Aika heikoilla taitaa suhteessa mennä jos näin on.

Vierailija
45/51 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan saa mitään muuta tukea kun sen korotuksen lapsilisään ja elatusmaksut,pienimmän...Tervetuloa kokeilemaan tätä arkea ja sen jälkeen voitte kirjotella ihan mitä haluatte..tana!Mä en ainakaan jaksanut jatkaa suhteessa missä mies jo kaikki rahat kurkusta alas ja jätti mut yksin laskujen kanssa,näin olen kuitenkin onnellinen ja tiedän missä mennään rahojen suhteen..Uskon että on ihmisiä jotka osaavat nyhtää rahaa joka paikasta,mutta itse en ainakaan sitä harrasta..

Vierailija
46/51 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun laskette noita tukien summia, niin muistakaa että ainoastaan lapsilisän yh-korotuksessa ja elatustuessa on kyse yhteiskunnan maksamasta yh-etuudesta, muut tuet ovat yhtälailla muidenkin kuin yh:jien käytettävissä sillä perusteella että on työtön, opiskelija, pienituloinen jne.

Ja tuoen elatustuenkin yhteiskunta pyrkii perimään elatusvelvolliselta (=etävanhempi) takaisin jos vain hänellä on tuloja mistä periä.

Vaikka tuo päivähoitomaksu määräytyy perheen tulojen mukaan, siten minäkin yh:na maksan lähes täyden maksun -ja ilolla, mielelläni maksan hyvästä palvelusta.

Esimerkiksi toimeentulotukea saa kuka vain jonka tulot ja omaisuu jäävät alle määriteltyjen rajojen.

Tosiasia on, että yksinhuoltaja perheiden köyhyys

on lisääntynyt. Tästähän on vasta ollut mediassa tutkimusten tuloksia. Kyllähän nyt puhdas arkijärkikin sen kertoo että kahden ihmisen tuloilla saa helpommin järjestettyä paremman elintason. Eipä ole syytä kadehtia yksinhuoltajien taloudellista tilannetta.

Vierailija
47/51 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sikamaisesti vain; ryypätä lasten ruokarahat jätää elatsumaksut maksamatta jne, mutta yksihuoltaja on se jota paheksutaan, ei tietenkään lasten isä! Ei vaikka isä olisi se joka on käyttäytynut vastuuttomasti,jättänyt perheensä nuoremman naisen takia tms. Yh joutuu hyökkäyksen kohteeksi vaikka vain yrittäisi huolehtia lapsistaa ja elää hyvää arkea. Kas kun saa sen 35 euron lapsilisäkorotuksen, se riittää syyksi kivitykseen. Näin sii av:lla. En ole törmännyt tähän ajatustapaan muualla, mutta minä liikunkin sivistyneiden ihmisten parissa.

Vierailija
48/51 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se yh-korotus on 46€...

Vierailija
49/51 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakenteessa epäkohtana sitä, että ydinperheen rikkomista tuetaan taloudellisesti.

Tosiasia on, että yksinhuoltaja perheiden köyhyys

on lisääntynyt. Tästähän on vasta ollut mediassa tutkimusten tuloksia. Kyllähän nyt puhdas arkijärkikin sen kertoo että kahden ihmisen tuloilla saa helpommin järjestettyä paremman elintason. Eipä ole syytä kadehtia yksinhuoltajien taloudellista tilannetta.

Vierailija
50/51 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan tietääkseni vain yksinhuoltajakorotuksen lapsilisään. Onko minulta jäänyt jotain huomaamatta ja hakematta?

Elatusmaksut neljästä lapsesta, korotukset lapsilisään, täydet kotihoidontuen hoitolisät, toimeentulotuen, tila auto maksetaan sos.toimistosta, koska heidän mielestään se äidille välttämätön. Lapsille järjestyy perhetyöstä hoitaja, kun äiti kipeänä, tai muita menoja. Vaikka meillä mies töissä , niin sitli meillä ei ole varaa pitää tila autoa, ja kulkemiset mulla jää lasten kanssa nolliin, lääkäri yms. pakollisia lapsen psykologikäyntejä myöten, koska mistään ei saa apua.

Kyllä ainakin mun tuntema yh elelee leveästi omakotitalossa, vaikkei ole työssä käynyt 8 vuoteen.

En ole kateellinen, sillä itse en kyllä näiden oman viiden kanssa yksin jaksaisi, eli mukavaa kun on mies. Mutta joenkin väärin, että autot jne maksetaan.

Vierailija
51/51 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silloin tuetaan etävanhempaa, ei lapsen kanssa asuvaa lähivanhempaa. Kotihoidontuen hoitolisän saimme myös me mieheni kanssa, pienituloisia tuolloin olimme, toimeentulotukeakin saimme yhä pienituloisuuden perusteella, ja mekin saimme perhetyöntekijän kotiin, silloin kun miehen syövän hoito vei hänet sairaalaan pidemmille hoitojaksoille. Ja omakotitalossa mekin asumme.

Eli eroa yh-ystävääsi on korotukset lapsilisään, ja tuo kadehtimasi tila-auto, jota en ole kuullut kenenkään muun koskaan saavan, joten jotain spesifistä tuossa on takana, vaikka et olekaan siitä tietoinen.

T:sossuntäti

Minä saan tietääkseni vain yksinhuoltajakorotuksen lapsilisään. Onko minulta jäänyt jotain huomaamatta ja hakematta?

Elatusmaksut neljästä lapsesta, korotukset lapsilisään, täydet kotihoidontuen hoitolisät, toimeentulotuen, tila auto maksetaan sos.toimistosta, koska heidän mielestään se äidille välttämätön. Lapsille järjestyy perhetyöstä hoitaja, kun äiti kipeänä, tai muita menoja. Vaikka meillä mies töissä , niin sitli meillä ei ole varaa pitää tila autoa, ja kulkemiset mulla jää lasten kanssa nolliin, lääkäri yms. pakollisia lapsen psykologikäyntejä myöten, koska mistään ei saa apua.

Kyllä ainakin mun tuntema yh elelee leveästi omakotitalossa, vaikkei ole työssä käynyt 8 vuoteen.

En ole kateellinen, sillä itse en kyllä näiden oman viiden kanssa yksin jaksaisi, eli mukavaa kun on mies. Mutta joenkin väärin, että autot jne maksetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme