Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ystäväni on sitä mieltä, että yh:ta tuetaan ihan liikaa

Vierailija
25.08.2009 |

Minä saan tietääkseni vain yksinhuoltajakorotuksen lapsilisään.

Onko minulta jäänyt jotain huomaamatta ja hakematta?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mites mua nyt niin paljon tuetaan:D Mutta saanhan mä tietty elatustukea, vaikka kaipa siinä enempi tuetaan sit isää joka ei itse pysty sitä maksamaan?

Vierailija
2/51 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkittävää asumistukea, yksinhuoltajavähennyksiä maksuissa siellä ja täällä. Ei se ystäväsi täysin väärässä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mites mua nyt niin paljon tuetaan:D Mutta saanhan mä tietty elatustukea, vaikka kaipa siinä enempi tuetaan sit isää joka ei itse pysty sitä maksamaan?

mutta muuten olen kanssasi samaa mieltä. Että kelan maksamana tuetaan etävanhempaa, ei lähivanhempaa.

Vierailija
4/51 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko ystävällisesti kertoa konkreettisia esimerkkejä?

merkittävää asumistukea, yksinhuoltajavähennyksiä maksuissa siellä ja täällä. Ei se ystäväsi täysin väärässä ole.

Vierailija
5/51 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystäväni on yh, tosin vaan papereilla, koska ovat uuden miehensä kanssa kirjoilla eri osoitteissa. Näin yh-raukka saa nyhdettyä kaikki mahdolliset asumistuet, lapsilisäkorotukset, ilmaiset virikehoidot sun muut itselleen ja lapsilleen. Niin ja tietty on se ex-mieskin, jolta voi syyllistämällä nyhtää vähän lisää massia elareiden päälle.

Ehkä ihan tavallinen yh ei mitään erityistä saakaan, mutta vittu että vituttaa nää muka-yh:t, jotka vetää ohi kaiken.

Vierailija
6/51 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystäväni on yh, tosin vaan papereilla, koska ovat uuden miehensä kanssa kirjoilla eri osoitteissa. Näin yh-raukka saa nyhdettyä kaikki mahdolliset asumistuet, lapsilisäkorotukset, ilmaiset virikehoidot sun muut itselleen ja lapsilleen. Niin ja tietty on se ex-mieskin, jolta voi syyllistämällä nyhtää vähän lisää massia elareiden päälle.

Ehkä ihan tavallinen yh ei mitään erityistä saakaan, mutta vittu että vituttaa nää muka-yh:t, jotka vetää ohi kaiken.

Vierailija
7/51 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mäkin sit nyhdän, koska emme -vielä- asu uuden mieheni kanssa yhdessä? Siis lähinnä sen yh-korotuksen ja asumistuen. Saatettaisiin saada sitä kyllä paremmin jos asuttais yhdessä, mulla kun paremmat tulot:) Täällä meillä päin joutuu kyllä päivähoidosta maksaan jos on itse kotona. Toki lastensuojelun kautta eri juttu, mut siihen oltava joku muu syy kuin että sattuu olemaan yh.

-2

Vierailija
8/51 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta edellä olevasta esimerkistä, että postiosoite on vain eri. Muuten jääkaappi ja koti yhteinen.

Kai mäkin sit nyhdän, koska emme -vielä- asu uuden mieheni kanssa yhdessä? Siis lähinnä sen yh-korotuksen ja asumistuen. Saatettaisiin saada sitä kyllä paremmin jos asuttais yhdessä, mulla kun paremmat tulot:) Täällä meillä päin joutuu kyllä päivähoidosta maksaan jos on itse kotona. Toki lastensuojelun kautta eri juttu, mut siihen oltava joku muu syy kuin että sattuu olemaan yh.

-2

Vierailija
9/51 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä naiset nokkii toisiaan ja kadehtii niitä joutavia pikku euroja joita joku jonkun avustuksen muodossa sattuu saamaan.

Tosiasia on että yksinhuoltajuus on vaativaa hommaa ja toinen totuus se että yhteiskunnan tuet on pienenpieniä pennosia yleiseen elintaso-oletukseen verrattuna.

lakatkaa kadehtimasta toisianne ja katsokaa kuinka tässä yhteiskunnassa kupataan, vedetään välistä ja kyykytetään. Ne rahat pyörii jossain ihan muualla.

Vierailija
10/51 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilisiin saan huiman yh-korotuksen, muistaakseni 36e on tuo suuren suuri korotus

Exä maksaa (kunnan kautta) elatustukea sen minimin eli n. 130e per lapsi kuussa.

Siinä kaikki mitä saan. Tuo on aika vähän kun ajattelee, että yh-perheessä on vain yksin henkilö, jonka tuloilla perhe elätetään ja lasten ja elämisen tarpeet eivät eron myötä pienene.

Asumistuet, päiväkotimaksut jne - niissä ei ole olemassa mitään yh-lisiä. Noihin tukiin vaikuttavat vain ja ainoastaan perheen yhteenlasketut tulot, oli perheessä sitten yksi tai kaksi aikuista.

Olen muuten aina maksanut päivähoitomaksuina sen maksimin ja asumistukeakaan en ole koskaan saanut. Tälläkin palstalla on varmasti monta kahden vanhemman perhettä, jotka saavar asumistukea ja joilla päivähoitomaksu on alennettu.

Vierailija
11/51 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten minua yksinhuoltajana tuetaan, muuten kuin sen lapsilisäkorotuksen verran?

täällä naiset nokkii toisiaan ja kadehtii niitä joutavia pikku euroja joita joku jonkun avustuksen muodossa sattuu saamaan.

Tosiasia on että yksinhuoltajuus on vaativaa hommaa ja toinen totuus se että yhteiskunnan tuet on pienenpieniä pennosia yleiseen elintaso-oletukseen verrattuna.

lakatkaa kadehtimasta toisianne ja katsokaa kuinka tässä yhteiskunnassa kupataan, vedetään välistä ja kyykytetään. Ne rahat pyörii jossain ihan muualla.

Vierailija
12/51 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sun kaverisi puhui varmaan siitä lapsilisän korotuksesta, ja on se munkin mielestä väärin, että joillekin semmosia korotuksia annetaan. On nekin mun veroista maksettu. Mitäs et pitänyt ukostas kiinni!

Vierailija
13/51 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan tietääkseni vain yksinhuoltajakorotuksen lapsilisään. Onko minulta jäänyt jotain huomaamatta ja hakematta?

Joidenkin on vain vaikea käsittää että kahden vanhemman perheessä asumisen ja lapsen kulut jaetaan kahden vanhemman kesken. Yh maksaa asumisen yksin ja toinen vanhempi osallistuu lapsen kuluihin tietyllä summalla kuussa, joka meillä menee niin että etävanhempi maksaa 1/3 osan, kun ei enempään muka pysty (oikeasti pystyisi) ja lähivanhempi kaiken muun...

Vierailija
14/51 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sun kaverisi puhui varmaan siitä lapsilisän korotuksesta, ja on se munkin mielestä väärin, että joillekin semmosia korotuksia annetaan. On nekin mun veroista maksettu. Mitäs et pitänyt ukostas kiinni!

Entäs jos se ukko veteli säännöllisesti turpaan? Tai veti lasten ruoikarahat kurkusta alas? Olisit vaan pitänyt miehestäs kiinni, lällälläää.. Voi oksetus.

36€/kk on siis kyseessä tässä. Onpa todellinen kateuden aihe. Oikein 432€/vuosi. Johan tuosta tosiaan kannattaa mesota...

Jaa niin, täytynee mainita, että minä en ole niitä jotka tätä huimaa korotusta nauttivat. Mutta minusta sen pitäisi kyllä olla suurempi, n. 100€, että sillä olisi jotain merkitystä arjessa.

Vierailija
15/51 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/51 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tulisi tukea yksinhuoltajuutta liikaa, sillä eroihin päädytään aivan liian helposti. Poislukien tietysti ne tapaukset, joissa ero on täysin välttämätöntä.

Vierailija
17/51 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyvä erotakin, vaan entäs ne, joissa ei haluta erota?

Kiitos vaan siitä lähes neljänkympin korotuksesta, se kohottaakin mielialaa äärettömästi.

Terveisin yh miehen kuoleman kautta

Vierailija
18/51 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tulisi tukea yksinhuoltajuutta liikaa, sillä eroihin päädytään aivan liian helposti. Poislukien tietysti ne tapaukset, joissa ero on täysin välttämätöntä.

Vierailija
19/51 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen saanut kolmelta kuukaudelta joskus muutama vuosi sitten jonkun kämäsen yh-korotuksen lapsilisään ja ex:n nykyinen haukkui minut rahan ahneeksi paskaksi, kun kyselin, että koskas ex:ä meinaa maksaa elareita... En ollut siinä vaiheessa niitä yhdeksään kuukauteen saanut.

Vaikka olin opiskelija ja tulot kuussa n. 400 euroa, vuokra 600 euroa, niin en minä mitään asumistukea edes saanut. Opintolainan ja opintotuen...

Joten mistä olisi sitä rahaa yh:na saanut "imettyä"?!?

Vierailija
20/51 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuottaa onnettomia ihmisiä. Pohditaas vähän. Jonkilainen tarveharkinta, kenties, ja eroissa paluu siihen, että niille on oltava syy.

Kuinka sitten tuettaisiin niitä joile se ero on välttämätöntä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi