paljonko on paljon karkkia?
suhteellista toki. Mutta kun mun kaveri kertoi että päivän aikana oli syönyt 200gramman suklaalevyn ja 2 pakettia keksejä niin olin hieman yllättynyt... hirveä määrä jopa mulle joka itse karkkipossu.
Kommentit (8)
Olen herkuttelija, mulle 100 g suklaata on raja tai puoli paketti keksejä, siis semmosesta "tuubista". Tulee karsee olo...
ei tarvii montaa euroo mennä irtiksiin, ni kyllä yrjöttää. Mutta 200g suklaalevy uppoo kepeesti kerralla. Sen jälkeen kyllä menee sitten vettäkin.
siis mä syön maksimissaan ehkä 3keksiä.
Karkki ja sipsi on sitä varten että sitä mätetään, mut keksillä mä en kyllä ikinä "mässäile" meillä keksit on vierasvarana.
Karkkia menee kerralla helposti 200g pussi, suklaalevystä ehkä kolmasosa kun siitä tulee nii helposti ällö olo ku nii tuhtia.
mutta muuta karkkia en syö ollenkaan enkä koskaan. Enkä keksejä. Eikä sitä suklaalevyåäkään ihan joka ilta tietenkään voi vetää, mutt aihan samahan se on , että syökö levyllisen kerralla kerran kuukaudessa vai palan joka päivä.
Päivään mahtui hyvin kaksi isoa karkkipussia (n. 200-300g), iso levy suklaata ja vaikka pari leivosta.
Nykyinen addiktiostaan eroon päässyt:
Muutama pala tummaa suklaata riittää, jos namia tekee mieli.
Suklaa ei kuitenkaan ole karkkia, tummaa suklaata saa syödä yhden rivin joka päivä.
Minusta 5 karkkia (siis yksittäistä esim. irtokarkkia) on jo paljon. En ole varmasti koskaan syönyt niin montaa karkkia päivässä.
Lapsena minulle opetettiin että voi saada yhden tai kaksi karkkia kerrallaan (siis karkkipäivänä) enkä nyt aikuisenakaan "osaa" syödä enempää. Olin todella yllättynyt teininä kun tajusin että jotkut syövät karkkipussin tai askin kerrallaan. Minulle ei ollut mieleenkään tullut että niin voisi tehdä tai että joku haluaisi tehdä niin. (Tuntui samalta kuin jos joku sanoisi syövänsä usein paketillisen ruisleipää kerralla.)
ja herkkuperä. Kyllä mulla on vielä tohon matkaa =)