Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Pakko kysyä, paljonko teidän perheessä AIKUISTEN harrastukset maksavat?

Vierailija
24.08.2009 |

Meillä minun kuntosali/vesijumppa-yhdistelmä on alle 80 euroa/vuosi. Lisäksi käyn satunnaisesti muutenkin vesijumpassa, uimalipun hinnalla siis. Yhteensä pysytään kuitenkin 100 euron hujakoilla vuodessa.

Mies saa työpaikalta kuntosalilippuja, harrastuksiin ei kulu rahaa.

Vertailun vuoksi, kuulumme myös lasten osalta siihen vähemmän kalliiden harrastusten ryhmään: 4 lasta, harrastusmenot heillä 300-500 e/vuosi yhteensä (3 lasta harrastaa).

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei harrasta mitään.

Vierailija
22/43 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä harrastan lukemista (ilmaista kirjastosta), lenkkeilyä (hölkkä, kävely, sauvakävely eli ilmaista), jumppaa (n.40e/v), musiikki (pianonsoitto, laulu ym. ilmaista kotona), puutarhassa puuhastelua, sisustamista (näitä en kuitenkaan harrastuskuluihin laskisi)....Mielelläni kävisin myös enemmän teatterissa, konserteissa, mutta nykyisin lasten takia aika harvoin. Hyvä jos kerran syksyisin ja toisen kerran keväisin pääsee...

Mies harrastaa lukemista, sählyä, jalkapalloa (ilmaisia), rakentamista (maksaa paljon, mutta ei tietty varsinainen harrastus).

Eli lasten harrastuksiin uppoaa n. 750e/vuosi. Aikuisten muutama kymppi + varustehankintoja silloin tällöin...Halvalla päästään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme pientä lasta on aika tehokkaasti lopettanut meidän harrastukset...Mies harrastaa lähinnä lenkkeilyä ja minä käyn keskimmäisen mukana muskarissa. Kerta vuoteen käydään leffassa, vähän useammin yhdessä syömässä. Meillä on koiria joiden kanssa ei harrasteta sen kummempaa kun lenkkeilyä mutta ehkä se olis sitten mun harrastus vaikka teenkin sitä usein kolmen lapsen kanssa eli ei mikään kovin rentouttava harrastus;-)

Vierailija
24/43 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia lenkkareita ja lenkkivaatteita ostetaan aina kun tarvitaan ( lenkkarit kestää meillä vähintään vuoden-kaksi ) kuten myös suksia, sisäliikuntavaatteita yms. Miehen kuntosali on ilmainen. Itse en harrasta muita kuin ns. ilmaista liikuntaa ( lenkkeily yms. ) Joten liikuntaharrastuksiin ei mene paljon rahaa.

Itse kulutan jonkin verran käsitytötarvikkeisiin ja kirjoihin. Mies ostelee myös jonkin verran kirjoja.

Mistään huikeista summista ei puhuta. Tosin käsityöharrastukseni kuluja en ole koskaan laskenut. Tuotokset kun tulevat kuitenkin aina käyttöön.

Vierailija
25/43 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi satunnaiset laskettelureissut

Vierailija
26/43 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isän sukellus 0 e. koska omat laitteet

Vierailija
27/43 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin itse koen sen niin, rakastan matkustelua yli kaiken j amatkustellaan monta kertaa vuodessa. Rahaa matkusteluun menee n. 20 000e/v. Muut "perinteiset" harrastukset sitten maksaa ehkäpä n. 200-300e vuodessa. Harrastetaan pääsääntöisesti lenkkeilyä, ja se ei rahaa oikeastaan vie, paitsi varustehankinnat.

Vierailija
28/43 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 38 euroa, käyn 3 krt viikossa, joten useinhan sen joutuu ostamaan. Lisäksi tanssikoulu on 40€/kk.

Vierailija
29/43 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta mitään.

Vierailija
30/43 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenimaksut noin 500e/vuosi

Kisat (kisakaudella) noin 200/kk

Bensat kisapaikoille 30-200e/kk

Vaihtelee tosi paljon. Lisäksi jos lasketaan urheiluvälineen huoltokulut (koira), niin hinta nousee, pomps. Koiran hierojallakäynnit noin 100-200e/kk, uinnit 30e/kk... Rahaa palaa. Normaalit koiran kulut on tästä ulkopuolella (vaikka siis koirankin voisi harrastukseksi kokonaisuudessaan laskea).

Lenkkeily päivittäin on ilmaista, mutta varusteet noin 100e/vuosi.

Akvaarioon noin 500e/vuosi.

Lapsen harrastuksiin noin 80e/kk (vauvauinti + muskari).

Vierailija
31/43 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, mistä saitte?

Vierailija
32/43 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on melko kallista sukelluskin. Lisäksi autosta aiheutuvat kulut, koska tuskin julkisilla menee sukeltamaan.

Vai snorkkaako sun miehesi vaan?

Vierailija
33/43 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ukkosi pimittää sulta kalliin harrastuksen! jos vielä käy hallissa sukeltamassa, niin sekin maksaa. luonnonvesissä ilmaista joo, mutta ei muualla.

Vierailija
34/43 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näin:

perheen isän harrastukset ehkä 40 euroa vuosi, lisäksi maksaa puolet muutamista eli koko vuoden saldo ehkä 60 e

mun harrastukset: kevätlukukausi 0e, syksyllä on kaksi koulutusta á 11e eli yhtensä 22e

pojan harrastus 900e vuosi + pari satunnaista uimakoulua eli yhteensä noin 1000 e vuosi

pienemmän pojan harrastukset 0e

Vierailija
35/43 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä juoksen ja hyvilläkään juoksukengillä ei juokse kuin max 1500 km,(tai ei kannata jos vähänkään jalkojaan ajattelee) eli aika usein ne joutuu uusimaan ja maksaa yli 100 euroo. lisäks kai niitä muitakin vermeitä joskus joutuu uusimaan. sori meni ot:ksi.

meillä miehen duunis ilmanen kuntosali, lisäks toinen harrastus noin 100 euroo vuodessa. mulla kuntosali+jumpat 55 e/kk lisäksi molemmilla varusteet, ei tietoa.

meillä lapset niin pieniä että varsinaisista harrastuksista ei voi puhua, vanhemman muskari alle 200 euroo vuodessa.

Vierailija
36/43 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koruharrastus: 100-200 euroa kuukaudessa tarvikkeisiin. Hopea maksaa. (ja sitten naapurin mammat on kateellisena, kun myyn joulumyyjäisissä edes osan pois, luulevat polot, että rikastun). Nyt menen kursseille ja niihin pelkkään opetukseen menee kolmatta sataa. :D Tarvikkeet päälle.

Sitten lenkkeily. No se ei maksa paljoa. uudet kengät silloin tällöin ja uutta vaatetta päälle.

Mies harrastaa kamppailulajeja. Lisenssit, välineet, leirit... Aika paljon vuodessa. Jostain syystä treenimatkat Jenkkeihin on joutunut jättämään välistä.

Elokuvat, sarjakuvat, tekniset vempaimet. Kyllä niihin saa uppoamaan rahaa määrättömästi. Kaiken mitä irti lähtee.

Vierailija
37/43 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa työnantaja setelien muodossa, siis pääsymaksut näihin. Jotakin pientä liikuntaan liittyvää varustusta jää itse kustannettavaksi.

Vierailija
38/43 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä metsästys aika paljon.

Jos tupakointi lasketan harrastukseksi, minulla siihen menee 1800 vuodessa.

Vierailija
39/43 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempien teatteri- ja elokuvaliput n. 200-300 e/ vuosi. Liikunta on lähinnä ulkoilua, joskus uimahalli, siihen menee ehkä 70 e/vuosi.

Vierailija
40/43 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki menee, mitä on varaa laittaa. Vuodessa vähintään 12 000 euroa, vaikka lennetään paljon RyanAirilla ja Air Berlinillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän