Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla ISO palkka, niin kertokaapa millaiset työajat?

Vierailija
24.08.2009 |

Työajat? Viikkotuntimäärä? Teettekö töitä kotonakin? Onko säännölliset lomat?

Paljon puhutaan palkoista, mutta mikä on todellinen pohja tälle palkalle?

Kyllähän hoitajakin pystyy saamaan 4000€ tiliä jos töitä tekisi 60h viikossa...

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea pätemisen tarve puolison palkasta... Ja kyllä ne lukea osaa, mutta on pakko päästä mainostamaan, kun omassa ei ole mitään kerrottavaa.

Ja kyllä, itse olen hyväpalkkainen.

jotka tunkee näihin ketjuihin ilmoittelemaan miestensä tuloja. Kun kysytään kirjoittajan palkkaa, tarkoitetaan SINUN palkkaasi, ei aviomiehesi, poikaystäväsi, isäsi eikä naapurin Erkin palkkaa. Surullista jos ei ole muuta millä päteä kuin miehen iso liksa.. no sen varassa on tietenkin kiva lilliä kotona ja roikkua netissä..

Vierailija
22/49 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä voisi tehdä 24/7; virallinen työaika on 7,5h/pvä mutta käytäntö on jotain ihan muuta. Joskus 8h riittää, joskus 12h:kaan ei riitä. Aamulla herätessä on maileja parikymmentä odottamassa vaikka illalla viimeiset on lukenut puolenyön maissa. Iltaisin roikun puhelimessa yleensä vähintään tunnin.

Työmatkat on kaikkein rankimpia; lähtö aamulla klo6, lento jonnekin, perillä toimistossa klo21 asti, hotellille, syömään saman porukan kanssa työasioista puhuen ja nukkumaan puoliltaöin. X päivän jälkeen kotiin, paluu joskus yöllä ja aamulla töihin.

Lomat on normaalit, mutta ne tarkoittaa vain aikaa, jolloin ei ole työvelvoitetta, työt pitää olla tehtynä viimeistään toisena päivänä lomalta tultua. Mailit luen joka päivä, oli lomaa tai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on iso palkka?

Vierailija
24/49 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä noin 30 h viikossa. Olen tuomioistuimessa tuomarina. Valmistuin OTK:ksi 2002.

Vierailija
25/49 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsit kuitenkin neljä tonnia, joten vastaan, vaikka omasta mielestäni saan aika huonoa liksaa (akateemisten alalla alle keskitason).

Teen täysin normaalia työaikaa, 37 h. Kun olen esimiesvuorossa, minulle saatetaan soittaa joskus kotiin, mutta mitenkään erityistä päivystysvastuuta minulla ei ole.

Lomaa on 42 vk vuodessa, 18 vuoden talossaolon jälkeen. Tänä kesänä otin vielä lomarahoja vapaaksi eli lomaa 54 vk.

-ytm, toimittaja, esimiestehtäviä, 4150 e-

Vierailija
26/49 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä hyvä esimerkki mitä halusinkin tietää. Lisää kiitos

Vierailija
27/49 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikkotuntimäärä on jossain 45h/ vko, ei tällä hetkellä juurikaan tee töitä kotoa, koska työ on sellaista, että ei voi. Lomat on säänölliset, mutta jos joku kriisi tulee, se hoidetaan vaikka Muumimaailmasta puhelinkonffana, eli siinä mielessä tietty rajoitteita on.

Välillä on siten viikkoja (ehkä 2-3x vuodessa) että toimistolla istutaan yöt ja päivät.

Vierailija
28/49 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomaa on 42 vk vuodessa, 18 vuoden talossaolon jälkeen. Tänä kesänä otin vielä lomarahoja vapaaksi eli lomaa 54 vk.

Vuodessahan on vain 52 viikkoa!!

Vierailija
29/49 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkka neljä tonnia. Työaika 37,5h viikossa.

Vierailija
30/49 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan perus toimistotyöaika 36H15min viikossa, ei ylitöitä eikä ilta/viikonlopputöitä. Säännölliset lomat 5 vk/vuodessa. Ei tarvitse viedä töitä kotiin, vaan paperit odottaa kiltisti työpöydällä ;-) Työtahti myös melko leppoisa.

ja olen OTK, töissä asiantuntijana valtion keskusvirastossa.

Vierailija
31/49 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto huitelee 3900€ tienoilla eikä minusta ole kyllä valtavan iso. Miehellä 4800€ brutto.

Molemmilla työaika viikossa 37h (sisältää tauot) ja kellokorit (ylitöitä ei tehdä). Säännölliset lomat (6 viikkoa vuodessa). Molemmilla ylempi kk-tutkinto ja työkokemusta minulla n. 10v., miehelläni 15v. Emme tee töitä koskaan kotona eli n. 8-16 olemme töissä molemmat. Se riittää näissä asiantuntijatehtävissä.

Koemme olevamme onnekkaita vaikkakaan emme ole suurituloisia. Siitä pitää progressiivinen verotuksemme hyvin huolen. Mutta elämä on ihan leppoisaa, kun ei tarvitse joka penniä laskea! Tosin asuntolainaakin olemme sitten ottaneet aika isosti. Mutta lasten olessa pieniä, systeemi on aivan loistava, koska heille jää hoitoaikaa vain n. 7 tuntia päivässä.

Vierailija
32/49 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodessahan on vain 52 viikkoa!!

Teen samalla toista asiaa, ja kirjoitin ihan hassusti. Tietenkin vrk, ei vk.

Vierailija
33/49 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

;)

Vierailija
34/49 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vajaa 5 tonnia kuukausiliksa. Työaika on 37,5 tuntia. Monesti työtuntien määrään voi vaikuttaa sillä miten itse järjestää tehtävänsä ja kuinka hyvin saa tiiminsä töihin.

Monesti meillä on niin, että kokemattomilla on paljon ylitöitä, koska eivät osaa vielä järjestellä tehtäviänsä. Olen myös törmännyt siihen, että moent suostuvat ilman oikeaa tarvetta järjettömiin aikatauluihin. Joku lupaa perjantai-aamuna saada homman valmiiksi vielä tänään, vaikka tuskin kukaan sille mitään tekee viikonloppuna ja jos vähänkin mietittäisiin, niin riittäisi sekin, että on viikon kuluttua valmis.

Tietysti tulee ajoittaisia piikkejä ja joskus joutuu tekemään ylitöitä. Olen ottanut ylityöt ja hälytyskorvaukset yleensä vapaana, mutta saa ne rahassakin.

IT-alalla managerina

Vierailija
35/49 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida toimittaja tietää miten viikko ja vuorokausi lyhennetään! ;)

Vierailija
36/49 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulutukseltani lakimies, enkä varmaan kovin hyvin tienaa lakimiesten keskipalkkoihin nähden. Työajat vaihtelevat. Joskus tehdään 50 tuntia viikko, joskus taas pidetään vapaita ja viikko on lyhempi. Mikään kahdeksasta neljään työ minulla ei ole, joten perhe-elämän kanssa joskus saa sovitella. Mutta työ puolestaan joustaa jos on tarve viedä lapsia neuvoloihin, lääkäreihin, käydä asioillaan keskellä päivää tms. Eli ihan ok fiilis :-)

Vierailija
37/49 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja virallisesti ei ole työaikaa, käytännössä hyvin harvinaista että tekisin yli 40 h viikkoa. Yleensä n. klo 8-16. Joskus pidempään, mutta vastaavasti voin halutessani, työtilanteen salliessa kipaista vaikka kampaajalle keskellä päivää.

Olen KTM, viestintätehtävissä isossa yrityksessä.

Vierailija
38/49 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä pääasiassa asiakkaalla, etänä ja konttorilla. Lomat normaalisti ja ylimääräisiä pidän ehkä pari viikkoa vuodessa.

115 000 eur/v tulot.

Vierailija
39/49 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavis työaika, liukumaa molemmista päistä tarv. Joskus on tiukempaa, ei kuitenkaan yli,-ilta,-viikonloppu-tai kotitöitä.

DI koulutus, sunnittelupäällikkö isossa sähköalan firmassa

Vierailija
40/49 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtuntimäärä viikossa 22h.