Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMI 2010 vk 35

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nukuin melkein 12 tunnin yöunet, mutta päänsärky ollut aamulla mahdoton!

Liekkö syysflunssa iskemässä, kun nuha meinaa olla.

Parina päivänä alavatsa tuntunut ns.turvonneelta tai täydeltä... vaikka vessassa käy niin siitä huolimatta. mitäs lie :D

Rinnat edelleen kipeät ja pikkuista väsymystä mut nyt ollu ihan parina kolmena päivänä päänsärkyä mitä aikaisemmin ei ole ollut ja ylävatsakipuja sillon tällön. tympeää :(

Voisi olla edes hetken oireeton :D

Perjantaina olisi matka vanhempia taas katsomaan!

Kaverilta ottaa samalla mukaan yhdistelmävaunut x)

Mutta pitänee lähteä tästä siivoilemaan!

Hallitus 15+4

Vierailija
2/53 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kans on päänsärkyä joka päivä, vähän on rasittavaa. Päiväunet tulee joka päivä otettua ja yöunetkin on ihan kiitettäviä. Paitsi näen kauheesti painajaisia, menneisyydestä jne..

Viime viikko olikin mahatautia, ja oli se kauhee oksentaa kunnolla ja toinen remuaa mahassa viimeistä päivää samalla. Poitsulla oli onneksi lievinpänä, mut sillä oli kuumetta.

Huomenna olis neuvola ku viime viikon neuvola piti perua tuon taudin takia. Katotaan noita sokeriarvoja, saas nähdä kui menee. Aamuisin on noin 6 pintaan ja ja sit heittelee loppupäivän 5-8,5. Kunhan ei joutuisi piikille, toki se on tuttua ku hoitojen takia on saanut piikittää itteensä jo monta kertaa.

Paino on pysynyt varmaankin samana, toki lähtö on jo sellainen et ei paljon saa tulla. Pojalla tuli 9 kg ja nyt lähtö on jo sama ku silloin laitokselle lähtiessä..

Mandy rv 16+3 oiskohan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös päänsärkyä ja USEIN!!

Nyt kesti la illasta tähän aamu yöhön :(

Onneksi vkon päästä alkaa fysikaalinen hoito (hieronta ja lämpöhoito neuvolan kautta ilmaiseksi!!) jolla ainakin viimeksi pääsin päänsäryistä lopullisesti eroon raskauden ajaksi.

Kokeilkaas muutkin!

Ja pissahätää..huhhuh sentään!! Pahimmillaan ramppaan reilu 10 krt yössä...painaa niin rakkoa tuolla eikä tyhjene kerralla.

Mistähän se ylävatsa kipu johtuu? Ihan kun mullakin olis ollu nyt tänään..liikkeet voimistuu kans, mutta ohan ne vielä hyyvin hentosia, mutta suloisia!!

Kyllä niitä kunnon liikkeitä odottaa, olis olokin paljon varmempi.

Supistelut pysyny rauhallisempina..toiv. nyt menis kaikki hyvin!!! :/

Toiv. Mandy ei tarvisi alkaa piikeille jälleen..just kans kattelin vanhoja piikkejä ja hypistelin kädessä ja sanoin miehelle, että toiv. nämä ovat historiaa...

vielä en uskalla iloita!

Stinna rv 14+3

Vierailija
4/53 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kärsitään myös samaisesta vaivasta. Tosi rasittavaa, mulla on muutenkin diagnosoitu aurallinen migreeni joka on aika hyvin pysynyt aisoissa. Ennen raskautta riitti ihan burana kun otti tarpeeksi ajoissa, nyt noista panadoleista ei oo juuri mitään hyötyä. Yksi panadol ei auta yhtään mitään, että se on melkein pakko ottaa 1½-2 tablettia kerralla jos meinaa yhtään saada helpotusta. Ja kun päänsärky alkaa niin se kestää myös sitten monta päivää, tuntuu sellaisena pienenä jomotteluna.

tosin mulla tää päänsärky voi kyllä johtua hemoglobiinistakin. Väsymys on meinaan aivan kamalaa, edelleen. Viime neuvolassa oli jo hemoglobiini tippunut 124->110, mietinkin josko se olisi entisestään tippunut ja siitä tämä väsymys.

Onkin pitänyt tulla kirjoittelemaan kuulumisia pariinkin otteeseen, mutta mies on pitänyt "kesälomaansa" ja aika menee niin hurjaa vauhtia ettei oikein mitään ehdi tekemään.

täällä myös on maha antanut elonmerkkejä, muutama päivä sitten tuntui ekaa kertaa pieniä muljahduksia. Ei kyllä voinut erehtyä, eli alkaa vauvalla olla kokoa sen verran, että tuntuu potkut jo. Yleensä iltaisin kun hiljentyy oikein kuulostelemaan niin huomaa pienen jumppahetket.

5/53 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä on kanssa kärsitty päänsärystä enempi ja vähempi. Välillä oli päänsärky poissa, mutta päätti taas ilmestyä lauantaiaamuna, jolloin olin lähdössä viettämään omia polttareitani ystävien kanssa. Panadolista, kun en saa kuin muutaman tunnin helpotuksen ja sit taas alkaa jyskyttään. Onneksi ei tällä kertaa päänsärky ollut niin kovaa, että olis "lamaannuttanut", eli pysty kuitenkin nauttimaan päivän ohjelmasta. Nyt sit taas odotellaan koska olis seuraava päänsärytön päivä.

Tänään sain vihdoin aikaseksi varata rakenneultraa yksityiseltä ja kuukauden verran pitäs jaksaa sitä odotella eli sain ajan 23.9. Sitä ennen on kuitenkin seuraava neuvola reilu parin viikon päästä, niin aika ei toivottavasti käy niin pitkäksi ultraa odotellessa. Välillä tuntuu, että koko ajan odottaa jotain asiaa, sillä täälä odotellaan neuvolan ja ultran lisäksi myös, koska tuntuu ensimmäiset liikkeet.

Nyt on ekat isommat jutut hommattu eli kaverilta sain yhdistelmävaunut, matkarattaat, autokaukalon, vauvaleluja yms. puoli-ilmaiseksi, joten tuli ihanasti siitä säästöä. Lisäksi sisko toi kasan pieniä vaatteita, joita pääsee nyt hipelöimään ja ihastelemaan ja ehkä joku päivä uskaltaa jo kaupastakin ostaa muutaman =), kun tähän asti on ollut varovainen ostosten suhteen.

Sit vielä päivitystä mun tietoihin eli uudet tiedot olis 4.2.10, Ronnuli, 1, 29, K-S KS.

Ronnuli & "Tirppa" rv 16+4

Vierailija
6/53 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettuaika muuttui sit takaisin helmikuulle elikkä se olis 28 päivä sitten ja toinen olis tulossa ja jorviin ollaan menossa synnyttää..

jospa tuo laskettuaika ei enää sit kovin muuttuisi=)

Olen jaksellu ihan hyvin ja väsymys ja pahoinvointi ovat hävinneet mutta täällä on kans ollu päänsärkyä silloin tällöin..

odotan innolla milloin tunnen kun pikkuinen liikkuu=)

en tarkalleen enää muista milloin tunsin esikoisen liikeet vaikka siitä on niin vähän aikaa vasta ku esikoinen on 5,5 kk...

ihania syyspäiviä kaikille!!

rv 13+1

Vierailija
7/53 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin juuri yliopistolta, kävin läpi opintosihteerin kanssa ensi kevään opintoja..kyllä saan olla aika ahkera ja sinnikäs, jos meinaan pysytellä tahdissa mukana (pitämättä välivuotta)...oonkohan haukkaamassa vähän liian isoa palasta...:/

Pääkipua tuntuu olevn jokaisella tässä ketjussa, myös minulla!! Hitto että on rasittavaa. Mä vedän 2x panadolia ihan suosiolla kertalaakista, muuten ei auta yhtään. Pääkipu on sellasta ärsyttävää ohimojykytystä, hermoja kiristävää:/

Mä oon niin kade teille, joilla liikeet tuntuu jo! Mä en jaksais ootella enää, mutta minkäs teet:) Olenhan mä vasta rv 13+5, joten eihän tässä kiirusta.

Kuinka moni harrastaa jotakin liikuntaa? ootteko jatkaneet ihan samalla sykkeellä ja tavalla kuin ennennkin vai joudutteko jo hölläämään tahtia? Mä hengästyn ainakin jo helpommin jumpissa ja olen vähentänyt painoja jonkin verran. Mietin, että kun kerran raskaanaoleva ei saisi kantaa mitään painavaa, niin miten sitten jumpata voi 5-6 kilon painoilla ihan normaalisti (nostella niitä ilmaan jne.?) Eikä kukaan asiantuntija puutu siihen mitenkään.

Anyways, massu kasvaa ja alkaa mammahousut tuntua jo paremmilta kuin omat housut. Kumma kyllä, farkut menee vielä jalkaaan, mutta ei ne kivalta enää tunnu.

Katseltiin eilen lasten kanssa vau.fi- sivuilta vauvan kasvu-animaatiota; aika ihana, kun muksutkin näkee siitä konkreettisesti, miten vauveloi siellä masussa kasvaa ja samalla siis äitin massu. Suosittelen!

ihmetys78 ja rv 13+5

Vierailija
8/53 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sitten syksyn ensimmäinen flunssa iskenyt. Onneksi oireena vain hermoton nuha ja väsymys. Luulin jo, että väsymys jo helpottu, mutta eilen meni koko päivä makoillessa. Ei vaan saa itsestä irti mitään...

Itse en ole onneksi kärsinyt päänsärystä. Ensimmäisessä raskaudessani kärsin ja yksi lääkäri (äitiyspolin) sanoi, että Buranaa voisi syödä jonnekin viikolle 28 asti aika vapaasti. Muutamia silloin otinkin, koska minullakaan ei Panadol auta ollenkaan. Kannattaa ainekin kysyä lääkärin mielipidettä asiaan.

Pharmaca Fennicassa muuten lukee Buranan kohdalla seuraavasti:

"Raskaus ja imetys: raskauden aikana Buranaa saa käyttää vain lääkärin ohjeen mukaan. Etenkin raskauden loppuvaiheessa Burana voi häiritä sikiön hyvinvointia ja pitkittää synnytystä."

eli ei kiellä täysin Buranan käyttöä.

Terveisin, Matami rv 13+3

Vierailija
9/53 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden viikon loman jälkeen työmotivaatio on kadoksissa. Kolme kuukautta pitäis jaksaa painaa täyttä päivää... mulla ei ole mitään syyslomaakaan =/.

Buranasta: vauvojen sydämessä on vielä loppuvaiheessa pieni reikä, jonka sulkeutumista buranan tai vastaavien lääkkeiden käyttö hidastaa/estää. Panadolissa sitä ei ole. Ainakin tämän oon kuullu aika monelta taholta. Sen takia varsinki viimisen kolmanneksen aikana ei niitä saa käyttää.

Päänsärkyä on täälläkin, mutta itselläni syyksi olen selvittäny nestevajauksen, eli päänsärky on helpottanu puolen litran vesituopin jälkeen. Muistattehan muut kaikki juoda tarpeeksi, kun sitä vettä nyt tarvitaan! ´

Maha venyy ja paukkuu, parissa päivässä on pullahtanu ihan hurjasti esille! Ja koko ajan nipistelee, vihloo ja pakottaa. Jopa yölläkin herätessä pakottaa... Vaavin liikkeet tuntuu jo autossa ja muutenki istuessakin, välillä muljuu aika isostikin. Väsy painaa ku öisin valvottaa ja äskenkin torkuin kaks tuntia sohvalla, muksut tosin touhus vieressä ja kyseli jotain vähän väliä, mutta virkisti kuitenkin!

Nyt alkaa tenavilla vauhti kiihtyä vähän liikaa...

Krisse 15+4

Vierailija
10/53 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäilen hieman tietoja, eli siis

LA: 14.2.2010

Nimim: marim

Monesko: 2

Ikä: 25

Synnäri: Oys

Vierailija
11/53 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki, pitkästä pitkästä aikaa.

Olen ihmetellyt, miten ei liikene voimia tähän kirjoittamiseen (eikä oikein mihinkään muuhunkaan). No, syy selvisi viime viikolla sokerirasitustestissä. Kaksi arvoa yli sallitun ja viimeisinkin 0,1 alle ylärajan. Nyt tässä sitten mittailen verensokereita kahdeksan kertaa päivässä. Torstaina on meno diabeteshoitajalle, ja tiistaina on seuraava neuvola. Ja kun tuo verenpainekin tuppaa olemaan pilvissä neuvolassa (mutta ei kotona niin korkeella sentään), ei taida äitipolin käyntiä enää mikään estää. Voi kun saisin sokerit kuitenkin ruokavaliolla kuntoon, ettei tarvitsis alkaa pistää. No, aika näyttää.

Harmi kuulla, että suurin osa teistä kärsii päänsäryistä. Tsemppiä! Siskoni kärsi migreenikohtauksista koko raskauden ja imetysajan. Oli surkeeta katsoa asiaa vierestä. Minä en onneksi ole kärsinyt pahemmin päänsärystä. Pientä silmientakaista jomotusta on viime aikoina ollut, mutta jotenkin liittäisin senkin noihin sokereiden vaihteluihin. En kyllä tiiä, arvailen vaan.

Liikkeet tuntuvat aina välillä minunkin masussani. Odotan aikaa, että ovat voimakkaampia. Ollaan ajateltu kertoa isosiskolle vauvasta vasta sitten, kun voi kokeilla potkuja mahan päältä. On siinä odottamista vielä sittenkin.

Mulla muuten mahtuu edelleen omat vaatteet päälle. Kun on ylipainoa useampi kilo, ei maha niin äkkiä näy. Varsinkin kun tähän asti on paino tippunut muutaman sata grammaa viikossa. Eiköhän se tästä tasaannu. Mutta muistan esikoisenkin raskaudesta, että vatsa pullahti esiin vasta loppuraskaudessa. Menimme mieheni kanssa naimisiin, kun olin kuudennella kuulla raskaana, eikä niistä kuvista masua oikein huomaa, jos ei tiedä. Ilmeisesti kohtuni on aika lailla taaksepäin kallistunut?

Että tämmöistä omaa napaa tähän kohtaa. Voimia odotukseen kaikille!

t. mammali 16+3

Vierailija
12/53 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päänsärkyjen kanssa! Itsellä ei onneksi ole niitä, kuten ei kyllä edelleenkään mitään muutakaan raskausoireita.. paitsi että maha kasvaa ja kuplii :D

Ens viikon maanantaina on neuvola, kivaa kun pääsee taas pitkästä aikaa kuuntelemaan sydänääniä! Välillä kun miettii, että onko tuolla mahassa edes mitään kun niin oireettomasti mennään eikä niitä (epäiltyjä) liikkeitäkään vielä tunnu edes päivittäin..

Ja sitten 16. päivä se kauan odotettu toinen ultra, tuntuu että siihenkin on vielä ikuisuus..

Eilen käytiin katsomassa kaverin 6 päivän ikäistä tyttöä, voi kun se olikin pieni ja suloinen :)

jeps, nyt ei kerkiä enempää, pitää mennä laittamaan pojalle aamupalaa. Nukkui tänään reippaasti normaalia pidempään, normaalisti kun ollaan viime aikoina noustu puol kasiin mennessä ylös.

evian, rv 16+6

Vierailija
13/53 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens viikon maanantaina on neuvola, kivaa kun pääsee taas pitkästä aikaa kuuntelemaan sydänääniä! Välillä kun miettii, että onko tuolla mahassa edes mitään kun niin oireettomasti mennään eikä niitä (epäiltyjä) liikkeitäkään vielä tunnu edes päivittäin..

Eipä ole juurikaan oireita, kohtu kyllä tuntuu kasvavan. Edelleenkin omat vaatteet mahtuvat päälle, tosin paidat nousevat vähän turhan ylös edestä ja istuessa on pakko avata ylin nappi (muuten painaa).

Joskus tuntuu nipistyksiä ja muljahduksia. Nyt parin päivän sisällä ovat alkaneet supistukset, ehdinkin jo odotella niitä. Viime yönä heräsin. Eivät ne mitään kipeitä ole, sellaista kiristävää tunnetta, vähän epämiellyttävää kyllä.

Seuraava neuvolakäynti on huomenna.

MataHari 16+4

Vierailija
14/53 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä teille päänsäryistä kärsiville!! Itsellä sitä vaivaa ei ole, sen sijaan tuo onneton selkä taas ilmoittelee olemassaolostaan... Kivasti vetää särkyä pakaraa pitkin jalkaan, mukava varsinkin, kun joutuu töissä ajamaan useita tunteja putkeen autolla.. Ja pitkiä päiviä on toki ollut, mitenkäs muuten..

Olo on ollut muuten suht normaali, mitä nyt tulee syötyä aivan kauheasti ja välillä mahaa nippailee.. Tämä ruokahalu on jotain aivan älytöntä, ja jos ei heti saa ruokaa, kun tekee mieli, niin olo ei ole kovin häävi.. Eipä sitä ennen tiennytkään, mitä on olla nälkäinen.. ;) Massu jatkaa pullahtamistaan, ja ei, en ole vieläkään kerinnyt lähteä niille äitiysvaateostoksille, kun töissä pitää niin kiirettä.. Pelkään pahoin, että huomaan joku aamu, ettei mitkään housut mene enää jalkaan......

Muuta liikuntaa en ole aikoihin harrastanut, kuin koirien kanssa lenkkeilyä ja kotosalla jumppaa sekä venyttelyä.. Ennen kävin lisäksi kolmisen kertaa viikossa salilla ja joka viikkoinen spinningtunti oli ohjelmassa myös.. Mutta eipä tuon selän kanssa tohdi enää salille lähteä, ja rehellisesti sanottuna en jaksaisikaan enää töiden ja koirien lenkittämisen&treenaamisen lisäksi.. Kroppa vaatii selkeästi levähtämään, niin että taidan haaveilla seuraavasta salikerrasta vasta synnytyksen jälkeen, jos olo ja selkä eivät tästä kummene..

Mutta täytyypä tästä suunnata kohti lenkkipolkuja ja illan kisoja!!

Maria-84 16+3

Vierailija
15/53 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaamisesta on vierähtänyt, kun muutto-, pakkaamis- ja matkatouhut ovat olleet... Reilu viikko matkalla ollaan oltu, poika on "mamin" ja "papin" ja tätinsä kanssa reissussa, ja äitillään on vähän jo ikäväkin, mutta olen ikävästä ollut puhumatta, ettei se ainakaan pojan korviin mene. Viikon päästä ollaan taas koko poppoo yhdessä ja Suomessa. Ensi viikoksi sain jo rakenneultrankin ja varmasti kysytään sukupuolikin. Toiveissa olisi tyttö ja "tyttöfiiliskin" on, mutta toisaalta pojasta olisi esikoiselle enemmän iloa.

Hankinnoista: ei sitten mitään olla vielä hankittu, mutta paljonhan esikoiselta on jäljellä eli ei mitään erityisempää tarvitakaan. Juoksurattaista haaveilen, mutta tuleekohan sitä kuitenkaan rattaiden kanssa lenkillä käytyä? Olisiko kenelläkään tästä käytännön kokemusta?

Hemoglobiini ja verenpaine ovat olleet matalahkot, mutta hemoglobiini on noususuunnassa ilman rautalääkitystäkin, joten terveydenhoitaja epäili viimeksi aikaisempia tuloksia.

Päänsärky vaivaa ajoittain, mutta nyt lomalla ollessani on ollut vähempänä. Univajettani olen korjaillut ja aamuisin on ollut vaikea päästä liikenteeseen. Öisin aina joudun heräämään vessassa käymiseen noin 2-3 kertaa, pahimmillaan jopa 10 kertaa, mutta jotenkin siihen jo olen tottunut ja olen kyllä hyvin saanut unen päästä kiinni ellei sitten vierestä kuulu kova kuorsaus?

Äitiysvaatteisiin siirryin oikeastaan vasta nyt matkalle: kävin ostamassa äitiyshameen ja -housut ennen matkalle lähtemistä, ja pakkaillessani sitten aika moni normivaate jäi kotiin, koska eivät yksinkertaisesti enää suosiolla sopineet päälle. Yhdet sellaiset normihousut; joissa alkujaankin on ollut suuri vyötärö (normaalisti joutunut vyötä pitämään), on mukana! Eikä ulkopuolisille ole epäilystäkään tilastani: maha ja napa ovat jo sen verran ulkonevia, että aika "selvä tapaus" olen. Sekin varmaan tilaan vaikuttaa, että kohtu on eteenpäin kallellaan ja kasvaa siis ensi sijassa eteenpäin.

Ummetukseen sellainen vihje, että itse olen kokenut pelastuksekseni luumut: keitän ne kanelitankojen kanssa pehmeiksi ja syön niitä lisäillen erilaisiin ruokiin: lihan kera lämmitettyinä tai kermavaahdon kanssa jälkiruokana whatever. Ja se kun on niin hyvää! Muutenkin on laiskahkosti toimiva suoli, ja vielä enemmän kun olen kotoani poissa... poikakin on perinyt äitinsä suolen toiminnan kun ei isompia asioitaan ole koskaan tehnyt vanhempieni luona eikä liioin päiväkodissa =0

Liikkeitä en tunne, mutta istumasta noustessa mahaani saan pidellä vihlaisukipujen vuoksi. Varsinainen nälkä minulle tulee vasta useamman tunnin paaston jälkeen varmaan syömishäriötaustani vuoksi, mutta syömään alettuani hyvin on ruoka maistunut. Painoa paikallisen puntarin mukaan olisi kertynyt nyt noin 2 kg?! Koko raskausaikainen tavoite olisi pysytellä 10 kg sisällä. Yli- tai alipainoa ei ole.

Martta, rv 17+1

Vierailija
16/53 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näistä mihinkään pääse. Mulle sanoi siskoni edellisessä raskaudessa ( on myös siis lääkäri), että ekassa ja tokassa kolmanneksessa saa Buranaa silloin tällöin syödä. Ottaa vaikka puolikkaan Panadolin kanssa yhtä aikaa. Vielä oon sinnitellyt kuitenkin parasetamolin avulla..

Löysin tän hauskan sivuston, jossa on erikokoisia vauvamasuja. Hyvin huomaa, miten erikokoisia voi mahat todella olla samoilla viikoilla!

http://pregnancy.about.com/od/trimesterguide/ig/Second-Trimester-Belly-…

Oletteko jo miettineet synnytystä? Mä harkitsen vesisynnytystä, ihan luomuna haluaisin ainakin synnytellä. Epiduraalitilaa ei mulla olla oikein löydetty muutenkaan (pienet nikamavälit) joten ilman lääkkeitä sitä on ennenkin menty. Ilokaasustakin tulee huono olo. Jos pääsisi Haikaranpesään ainakin ja saisi sinne sen ammeen. Tóki nämä suunnitelmat voivat muuttua, jos omassa tai vauvan voinnissa on jotain häikkää.

Minäkin olen ollut tuntevinani joitakin pieniä liikkeitä silloin tällöin, mutten ole satavarma, onko ne just NIITÄ vielä. Odottavan aika on pitkä....

Zemiä kaikille kipujen ja muiden kolotusten kanssa painiville!

ihmetys rv 13+6

Vierailija
17/53 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt mielelläni niitä paitoja, koska helma on sopivan pitkä. Henkkamaukalta tuli eilen yhdet tilaamani pöksyt. Viikon päästä pitäisi tulla Marks & Spenceriltä housut, hame ja pari paitaa.

Jotenkin noissa ostamissani housuissa on niin valtava se mahapussi, että en vielä lainkaan tiedä, mille rullalle sitä pitäisi kääriä, ettei se lähinnä pussittaisi oudosti. Odotan kuitenkin ennenpitkään täyttäväni mitat ;)

Synnytyksestä:

Mä olen sen verran synnytyskammoinen, etten oikein osaa koko juttua vielä ajatella. Esikoinen syntyi hätäsektiolla ja salaa olin jälkikäteen tyytyväinen päästessäni niin "helpolla" pälkähästä. Itselläni ei ole mitään odotuksia tästä synnyttämisen ihmeestä mahtavana kokemuksena, melkein päinvastoin :/ Kammottaa ajatuskin.

Kaikki kaverini ovat lähinnä kuvanneet jatkuvaa kipua, huonoa oloa, tajunnan menetyksiä kivun vuoksi, lähellä-kuolemaa kokemuksia esim. verenhukan takia ja sitä, miten ikinä ei voinutkaan kuvitella, että mikään voisi sattua niin järkyttävän paljon. Samoin kuin repeämisiä ponnistaessa. Vain keskustelupalstoilta olen lukenut, että se voi olla "hienoa" tai jotain sinne päin.

MataHari 16+ 4

Vierailija
18/53 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taas ole vähään aikaan tullu kirjoteltua.

Täällä oli juttua synnytyksestä. Mä olen myös pohdiskellut sitä luomu synnytystä. Mä sain kummastakin aikasemmasta kohdun kaulan puudutuksen, esikoiseen vaikutti ihan kivasti, tunnin tai pari ja toiseen ei mitään vaikutusta. Ilokaasu oli kaameaa tavaraa.. ekasta oksensin ja tokasta hävis tunto kaikkialta muualta paitsi sieltä mihin koski, eli vatsasta ja selästä. Aguarakkuloita laitettiin myös toisesta, mutta niiden laitto sattui aivan hirveesti, eikä vaikutusta kipuihin! Eli toista synnyttäessä ei apua ollu oikeen mistään ja silti selvisin siitä, vaikka luokittelen itseni ihmiseksi jolla erittäin huono kipukynnys. Epiduraalia esimerkiksi en ole edes osannut koskaan pyytää, eikä sitä kyllä ole tarjottukaan =). Ja jotnekin sen laittokin kauhistuttaa...=/.

Muutamia liikkeitä olen tuntenut ja eilen illalla kun nukkumaan oltiin menossa ja makasin sängyllä niin masun päältä oikein näkyi kun siellä heitettiin kuperkeikkaa =). Siis vain yhden kerran, mutta onhan sekin jotain. Ja siitä ei kyllä voinut erehtyä kun oikein muljahti =). Näitä lisää =)!

Onko kellään muulla nyt jo sitä niin sanottua "pesänrakennus viettiä"? Mun tarttis ihan kokoajan olla siivoomassa ja järjestelemässä ja jos esim. lattialla on muutama roska niin heti olen imuroimassa =). Ja nyt vielä kun syksy ja talvi on tulossa niin tekis kauheesti mieli sisustaa...!

Jaaha! kai se on nyt ruettava kerjäämään mieheltä selän hierontaa, kun on lapaluiden välistä selkä aivan jumissa! Kiitos puunkannon =)!

Mansikka83 rv 16+2

Vierailija
19/53 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa itsekin noita massu kuvia tuolla sivulla ja oli ihan kiva huomata miten erikokoisia ne massut sit on..itse kun jo miettiny et kasvaako tuo ollenkaan.. pyöristyny vähän mut kuitenki näyttää lähinnä siltä että olisin syönyt muutaman aterian enempi :)

Joku kyseli jotain synnytyksestä..

Mie oon vaan sitä mieltä että haluan sen keisarinleikkauksen.

Niin mahdottomat pelot ollu 2kk ja joka päivä haittaa, että neuvolassakin sanoivat kun seuraava aika on niin pitää aika varata pelkopolille.

Mulla ummetus kyllä hävisi.

Piimää alkanu juomaan paljon ja ostin mysliä mitä mätän ison kulhollisen joka aamu :)

Ite tuntenu sellaista kuplimista mahassa..ja että joku painais hellästi sisältäpäin mahaa...mut ku en ennen ole sellasta tuntenu niin mie en tiijä miltäs ne sitten tuntuu ne liikkeet ja potkut alussa :D

Hallitus rv 15+6

Vierailija
20/53 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ensimmäinen synnytys oli helppo, nopea ja jos niin voi sanoa niin myös ihana :) Kyllähän se TIETYSTI sattui, mutta mitään kammoa ei jäänyt. Päinvastoin, sanoinkin silloin heti että jos tää näin helppoa on niin vois vaikka pykästä heti toisen perään =D

Epiduraalin sain ja kätilö moneen kertaan sanoikin, että pyydät vaan niin sitten laitetaan ja kun vihdoin sitä pyysin niin sanoi, että harva ihan NOIN pitkään sinnittelee ilman noilla supistuksilla :) Kai mulla sitten vaan ON korkea kipukynnys.. Mutta voi että sitä ihanaa tunnetta sen jälkeen, kun mihinkään ei enää sattunut, ei kiristänyt eikä ahdistanut..

Tälläkin kertaa aion epiduraalin ottaa ehdottomasti, ei tulisi mieleenkään yrittää selviytyä ilman ellei ole pakko. Muusta kivunlievityksestä mulla ei sitten kokemusta olekaan.

Noi kauhukertomukset synnytyksistä on kyllä kamalia, varsinkin ensikertalaiselle kun varmasti muutenkin koko homma pelottaa ja mietityttää ihan eri lailla kuin jo synnyttänyttä =/ Onneksi siis ainakin itsellä on kertoa oikeastaan vain ja ainoastaan hyvää :) Kamalinta synnytyksessä oli peräruiske, kun tuntui ettei sieltä pöntöltä pääse ikinä pois.. :O Ja SILTI haluan sen tälläkin kertaa, ettei tarvi sitten mietiskellä, että paskonkohan mä alleni ponnistaessa tms. "mukavaa" :D:D

jeps, nyt itse vielä aamupalalle ja sen jälkeen ostamaan remppatarpeita.

evian, rv 17+0 Jee, taas viikko vaihtunut, kohta ollaan jo puolivälissä *hui* :)