tietämätön :) raskaus ja flunssa?
Huomenta!
Juu täällä sitä ollaan oltu koko yö ylhäällä :) kauhia kurkkukipu ja kuumettakin näkyi 38 olevan :( eli varmaan jotain syysflunssaa.
Joten tietämätön kun olen niin voiko tästä olla vauvalle jotain haittaa rv:15+3 ? Ja mitä lääkkeitä uskaltaisi syödä muuta kuin mustaherukkamehua? ruoka ei pysy sisällä koska on muutenkin tosi rajua pahoinvointia ollut.
Jos löytyisi viisaampia kuin meikäläinen niin kiitos jos voitte laittaa kommenttia kun mietityttää todella :)
Terveisin : Mari
Kommentit (4)
Paracetamol on turvallinen lääke pipille äipälle :o) Ibumaxit, buranat yms. ei missään nimessä kannata ottaa. Lisäksi jos on kovasti paha olo, mustikkakeitto on hyvää, se rauhoittaa mahaa ja siinä on vielä hurrrjasti vitamiinejakin :o)
Pikaista paranemista!
Mulla oli edellisen raskauden aikana ihan hirvee flunssa (nuha ja kamala yskä, vähän kuumettakin) ja niin on kyllä nytkin tässä pari-kolme päivää ollut. Tuolloin aiemmin ostin Panadol Hotia ja sitä oon nytkin käyttänyt. Sama vaikuttava ainehan siinä on kuin tabletissakin mutta flunssassa on kiva hörppiä sitä lämmintä juomaa. Vastaavaa on kyllä eri nimistäkin mutta en nyt muista mikä se olikaan nimeltään. Siinäkin parasetamol se vaikuttava aine.
Muistelen, että todella korkeasta kuumeesta (40C) voi olla sikiölle haittaa alkuraskaudessa ja mielummin sitten kannattaa yrittää laskea kuumetta kuin antaa kuumeen nousta korkeaksi. 38 astetta on vielä ihan ok, mutta oman olon helpottamiseksi voi ottaa paracetamolia sisältävää lääkettä, joka laskee lämpöä.
Kurkkukipuun voi ottaa Bafucin imeskelytabletteja, joita saa apteekista. Itselläni ainakin hyvin puuduttivat kivun, jolloin oli helpompi syödä edes jotain. Ovat lääkärin mukaan turvallisia myös raskausaikana.
Tukkoista oloa kannattaa helpottaa höyryhengityksellä ja kuuman marjamehun joukkoon kun laittaa muutamia eucalyptys namusia niin siitä tulee ihanan piristävä ja hengitystä avaava juoma.
Itse flunssaanhan ei auta kuin aika ja lepo, raskausaikana eritotetan kannattaa levätä flunssaisena ihan kunnolla!
Mayella rv 38
Oman olon helpottamiseksi voi kyllä panadolia ottaa.