Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi se pallomeri on muka niin vaarallinen?

Vierailija
22.08.2009 |

Taas tuoll atoisessa ketjussa joku siitä paasasi. Joo, on varmaan hirveesti bakteereita, mutta niin on kaikkialla muuallakin missä lapset touhuaa. Hiekkalaatikko, keinut ja kiipeilytelineen esim. Saati sitten kaupan ostoskärryt tai kaiteet busseissa. Mihinkään ei sais koskea... Mä ihan järkytyin kun kaveri kielsi lastaan poimimasta keppiä maasta "kun se on likainen ja on voinut olla ties missä", wtf??? Joo, mutta siis, miksi pallomeri on niin paljon suurempi paha kuin vaikkapa hiekkalaatikko?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne tietysti jää kaikki virukset ja bakteerit, kun lapset köhivät ja nenä vuotaa. Samoin kaikki käsissä olevat jäävät sinne. lapsia käy monia päivässä.

Meillä kyllä 2,5 vuotias saa mennä. Käsidesiä tai käsipesua harrastetaan sieltä tullessa pois. Ja olet oikeassa, että taudinaiheuttajia on joka paikassa. Kädet pestään meillä aina sisään tullessa ja ruokapöytään astuessa. Näin ei tarvitse luopua elämisestä.

Vierailija
2/26 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiekkalaatikollekin on voinut käydä kissa tai koira kusasemassa...

Ihme vouhottajia jotkut vanhemmat..ja sit ihmetellään miksi lapsi on kipeenä usein..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut sen kannattaja että tautitaakkaa pitää lapsille tarjota. Siitä se vahva vastustuskyky sitten tulee.

Vatsatauteja kyllä vältellään ja jos olisi joku tappotauti liikkeellä, niin tietenkin sitäkin. Sikainfluenssaa emme välttele.

Jos lapsella infektiokierre tai muu perussairaus, niin toki ymmärrän kaiken välttelyn. Minusta perusterveelle lapselle siitä on vain haittaa.

Vierailija
4/26 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuri määrä lapsia ja huoneenlämmössä olevat pallot, joita ei koskaan pestä.

Hiekkalaatikosta löytyy huomattavasti terveellisempiä bakteereita ja pöpöjä, lisäksi hiekkalaatikon lämpötila vaihtelee, joten pöpöt eivät pääse muhimaan siinä samalla tavalla kuin pallomeressä.

Hiekkalaatikon ja pallomeren ero on siinä, että pallomeressä on pääasiassa ihmisen sinne tuomia pöpöjä, hiekkalaatikon pöpöt ovat taas ihan erityyppisiä.

Pallomeri on muuten hyvä paikka saada esim. kihomatotartunta + kaikki muut lastenataudit. Kerran muistaakseni joku lehti otti näytteitä pallomerestä ja sieltä löytyi kihomatojen munia, saivareita (täit), useita eri sairauksia aiheuttavia bakteereita, ihmisen suolistobakteereita jne.

Ihmisen suolistobakteerit ovat useimmiten huomattavasti vaarallisempia kuin eläinten vastaavat joutuessaan suun kautta elimistöön.

Lisäksi se hiekkalaatikon pöpömäärä on huomattavasti "terveellisempää" kuin pallomeren.

Eli en lähtisi vertailemaan

Vierailija
5/26 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä siis on vältelty pallomeriä, hiekkalaatikossa ja metsässä lapset taas ovat möyrineet vauvaikäisestä lähtien, maistellen kuten pienten kuuluukin.

Pallomereen en lastani veisi, samaa mieltä ovat muuten monet lastenlääkärit.

Ja nykyisin nuo ovat perusterveitä koululaisia, harvemmin edes flunssat vaivaavat.

Vierailija
6/26 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

me menimme kesäkuussa laivalla ja kun lähdimme päiväksi maihin niin leikkihuoneesta oikein mainostettiin että pienten pallomeren pallot menevät pesuun ja siksi aukeaa huone "silloin ja silloin"!

Vierailija
7/26 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuinka kauan ne ts. ovat pesemättä? Niitä ei pestä päivittäin, ei viikottain eikä edes kuukausittain. Ja toisissa paikoissa ei pestä laisinkaan.

Vierailija
8/26 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pallomeressä lilluu se samat räät aina vaan

Vierailija
9/26 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan niitä palloja on välillä pestä! Me kun oltiin risteilyllä niin yhdeltä pieneltä lapselta tuli pissat sinne pallomereen; eihän sitä nyt sellaiseksi voi jättää!

Vierailija
10/26 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kuinka moni on ensiksi kaivanut peppua ja sitten tulee pallomereen? Miksi luulet sieltä löytyvän ulostebakteereitä ym?

Ei niitä pestä päivittäin, ei viikottain - tästäpä syystä lapsemme eivät ole pallomeressä käyneet.

Hiekkalaatikolla kyllä syövät mitä eteen tulee =)

Vierailija
11/26 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vanhaa lihaakin voi myydä tuoretiskiltä marinoituna.

Vierailija
12/26 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä en ala väittelemään, että onko se liian harvoin.

Pallomeri tyhjennetään, pallot pallojen pesukoneeseen, alusmatot otetaan pois, Pohjat imuroidaan, seinät luututaan, lattia luututaan, alusmatot pestään

Ja laitetaan taas paikalleen kaikki JA tämä siis joka viikko. Myönnän, ettei varmaan kovin moni pidä näin hyvää huolta pallomerestään.

Vierailija
13/26 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkiä näillä kosketusnäytöillä mitä on monissa leikkipaikoissa mm. Ikeassa on useita ympäri myymälää. Mahtaa olla vaikka mitä pöpöjä kun lapsukaiset likaisin käsin lähmivät niitä:/

Vierailija
14/26 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en enää ilman hanskaa koske yleiseen ovenkahvaan

MInä en enää käy pankissa tai postissa

Minä en enää tankkaa autoa ilman hanskaa

MInä en enää koske yleiseen kirjelaatikkoon

MInä en enää käytä ostoskärryjä

EN NÄINÄ TAUTISINA AIKOINA

Vierailija
15/26 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhhhuh...

Vierailija
16/26 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIKUISENA ihmisenä tunge sormiasi suuhun sen jälkeen kun koskettelet erinäisiä näyttöjä yms bakteeripesiä? Lapset sen sijaan laittavat sormet suuhun heti kun silmä välttää.

Vierailija
17/26 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIKUISENA ihmisenä tunge sormiasi suuhun sen jälkeen kun koskettelet erinäisiä näyttöjä yms bakteeripesiä? Lapset sen sijaan laittavat sormet suuhun heti kun silmä välttää.

tai neuvolassa?Neuvolan lelut takuuvarmasti on bakteeripesiä..

Ihan naurettavaa vahtia ettei lapsi pääse koskemaan johonkin näyttöön..Sun lapsesi ei vissiin käy keinumassa, tai leikkipuistoissa,eikä varmasti ole päiväkodissa!

Vierailija
18/26 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikkia tavaroita juuri siksi että vastustuskyky kasvaa? Itse uskon että liiallinen rajaaminen on pahasta

Vierailija
19/26 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan vertailua pallomeren ja keinujen/ leikkipuiston välillä.

Tosin tiedän kyllä erään äidin, joka pelkää ulkoleikkipaikkojen pöpöjä, mutta pallomeret ovat ok :) Kyseisen äidin älynlahjat eivät kyllä muutenkaan ole hurrauksen arvoiset..

Meille muuten sanoi lastenlääkärinaseman kokenut lastenlääkäri, ettei koskaan kannattaisi antaa lapsen leikkiä niillä odotushuoneen leluilla - ovat sellainen tautipesä, että vain hullu antaa lapsensa niihin koskea (osittain suora lainaus).

Vierailija
20/26 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan vertailua pallomeren ja keinujen/ leikkipuiston välillä.

Tosin tiedän kyllä erään äidin, joka pelkää ulkoleikkipaikkojen pöpöjä, mutta pallomeret ovat ok :) Kyseisen äidin älynlahjat eivät kyllä muutenkaan ole hurrauksen arvoiset..

Meille muuten sanoi lastenlääkärinaseman kokenut lastenlääkäri, ettei koskaan kannattaisi antaa lapsen leikkiä niillä odotushuoneen leluilla - ovat sellainen tautipesä, että vain hullu antaa lapsensa niihin koskea (osittain suora lainaus).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi