Mies lähtee kahden vanhimman kanssa mökille 2 vrk:ksi
Nämä kaksi lasta siis iältään 11v (kaksoset).
Itse jään kotiin 7v, 3v ja 1v ikäisten lasten kanssa. Olen lisäksi raskaana vkolla 36.
Tässä asiassa nyt ei sinällään ole mitään ongelmaa, tämä reissu on sovittu jo pari vkoa sitten ja minusta on kivaa, että esikoistytöt saavat isänsä kanssa viettää laatuaikaa; kalastelevat, lämmittävät mökkisaunaa, keräävät marjoja ja nauttivat luonnon rauhasta.
Ainoa asia, mikä tökkii on eräs miehen sukulainen, joka eilen oikein pariinki kertaan otti esille sen, kuinka mahdottoman hyvä mies minulla on, kun tuolleen ratkaisevasti helpottaa vkonloppuani ja ottaa lapset mukaansa, että kyllä sillä miehellä ois helpompi yksin lähteä, mutta haluaa huomioida minutkin.
Siis tuli vaan mieleen, että MIEHELLÄKÖ siis olis helpompaa lähteä yksin, mutta hänkö nyt oikein UHRAUTUU kun ottaa tuo jo varsin omatoimiset esikoiset mukaansa?? Minusta tässä kyllä MINÄ olen se, jolla se vkonloppu rankempi tulee olemaan.. Ja tuo tuli siis juuri sellaiseen äänensävyyn, joka sai niskakarvat nousemaan..
Kommentit (11)
kummalla on luultavasti RANKEMPAA (tai väsyttävämpää, tai työläämpää tai mitä ikinä sanaa haluatkaan käyttää)
Lähinnä pointti oli tuo sukulaisen ihmeellinen asenne.
Ap
(joka aina on halunnut ison perheen ja jonka kanssa tuntee jaksavansa ainakin vielä oikein hyvin, YHDESSÄ miehen kanssa. Jos olen yksin esim. vkon koko viisikon kanssa, voin rehellisesti sanoa olevani väsynyt! mutta en siltikään koe, että sen vuoksi olisi kannattanut yhtään lasta jättää tekemättä. )
jos mies olis oikeesti helpottanut sun vknloppuasi, niin hän olis vienyt ainakin 7 ja 3- vuotiaatkin mukaansa. Kyllähän 11-veet voivat jo vahtia pienenmpien perään apuna.
kun mies AUTTAA reissuun lähdössä ja pakkaa OMAT tavaransa, samalla kun vaimo pakkaa yhteiset, omat ja lasten tavarat.
Eiköhän se oo niin että miehes pääsee melkein yhtä helpolla kuin menisi yksin mökille. Ihme äijä tää sun miehes sukulainen, mitäköhän meinas edes koko kommentillaan?? Eipä taida paljoa lasten hoitamisesta tietää... ÄRSYTTÄVÄ!
Mut koita silti jaksaa, Naiset on aina vahvempia kuin miehet! ;)
niin montaa kakaraa, jos se on rankkaa kummallekaan.
Vastaa joku joka olis itselleen halunnu ison perheen mutta ei syystä taikka toisesta ole pystynyt unelmaansa toteuttamaan!
PS. äläkä yritä kohta sepustaa että on lapsia vaikka kuinka monta! ;)
välitä jonkun miehen sukulaisen typeristä asenteista! Tuollaisesta turhasta pähkäilystä menee elämä ja terveys. Miehelläsi ja kaksosilla on varmaan kiva viikonloppu ja ota sinäkin iisisti kun olet muiden kanssa kotona.
mies tekee aina hirveän urakan perheensä hyväksi, auttaa välillä, siis auttaa? Tavalliselle maijameikäläiselle se on ihan normaalia tekemistä. Mies myös laittaa ruokaa perheelleen: puhutaan ja puhutaan, okei lapset, iskä laittaa meille tänään ruokaa! Äiti ajattelee tulossa olevan vähintään seitsemän lajin päivällinen puheista ja valmisteluista päätellen. Tulos: keitettyjä perunoita ja valmisjauhelihapihvejä.Keittiö sotkussa ja kaikki jää korjaamatta. Sittten sohvalle. Ohhoijaa, iskä vähän huilaa! Toisilla vaan on elmässä helpompaa ja glooriaa lykätään harteille ihan ilmaiseksi.
olisin sanonut sukulaiselle, että voisin puhua tuohon tyyliin, jos ottais kaksi nuorinta mukaa, kun noista isoista on jo sinulle aika lailla apua kotona.
stereotypioissa. Jos nykyään tehdään lapsia, ovat todella molemmat heistä vastuussa. Ymmärtääkseni miehesi saa helpon viikonlopun. Toista olisi ollut ottaa ne kaksi tai kolme nuorinta mukaan.
Ihanaa, että järjestätte välillä lapsille lähes kaksinkeskistä aikaa vanhempien kanssa!
Ja tsemppiä sinulle viikonloppuun! Varmasti vähän väsyttää, mutta isommat nauttivat retkestään valtavasti!
siis ette te av-mammat vaan tämä sukulainen!
nimenomaan sullahan se rankempi on tulossa
miksi mies ei ota vielä sitä 3 ja 1 v mukaan niin saisit oikeesti levätä ja laatuaikaa tän 7v kanssa?!
niin montaa kakaraa, jos se on rankkaa kummallekaan.