Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mä en nyt ymmärrä näitä teitä virikejuttujanne.

Vierailija
21.08.2009 |

Lasta siis EI saa viedä hoitoon alle 3 vuotiaana vai? Vai mikä tää pointti nyt on? Voisiko joku selittää minulle?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö kukaan?!?

Vierailija
2/6 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti tarvitsee eli esim. työssäkävijöiden ja opiskelijoiden lapset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kait ne saa viedä virikkeiden perään jos lain mukaan mennään, mutta kyllä niitä päivähoitopaikkoja moni, tosi moni, ihan oikeasti tarvitsee, ja osalle on aika tärkeä saada ne kodin läheltä.

Ja mitä ihmeellisiä kodin ulkopuolisia virikkeitä lapset tarvitsevat? No ehkä, jos ei ketään lasta lähipiirissä asu ja vanhemmat ovat tehneet lapset tyyliin "joo tähän malliin sopis nyt ne tyttö ja poika parin vuoden ikäerolla" - - - "ai niin, mutta mitä me niillä muuten tehdään..."

Vierailija
4/6 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

virikehoidosta. Kaikki ovat varmaan jo sanoneet omat kantansa, osa varmasti on aidosti mielipiteidensä takana, osa vaan provoaa. Mielestäni aiheen voisi jo oikeasti jättää.

Vierailija
5/6 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos kunnat järjestäis enemmän esim. perhekahviloita, puistotätejä, avoimia päiväkoteja yms kevyempää ja halvempaa toimintaa mikä tarjoaisi pienten lasten äideille helpotusta ja sosiaalisia kuvioita? Se voisi pienentää houkutusta ja painetta laittaa lapsi päiväkotiin. Monissa paikoissa ei oikein ole mitään muuta kuin pk tarjolla noin pienille.

Ja huom, Suomessa edelleen ylivoimaisesti suurin osa alle 3-vuotiaista hoidetaan kotona.

Vierailija
6/6 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pointtihan on se, että yleensä näissä tapauksissa äiti on kotona vauvan kanssa ja isompi menee hoitoon.

Mulle on tuota virikehoitoa tyrkytetty nyt useampaan otteeseen, enkä vieläkään aio siihen suostua. Meillä hoito koskisi 2v ja 4v lapsia, 6kk pikkusisko jäisi kotiin. Hoito olisi lisäksi meille maksutonta, mutta kun en halua lapsia hoitoon. Meillä on kyllä kaikenlaista tekemistä omasta takaa (kyläilyä, ulkoilua, askarteluakin), eikä mun jaksamisessa ole mitään ongelmaa, vaikka sillä yrittävät hoitoa perustella. Mä annan mielelläni sen hoitopaikan sitä oikeasti tarvitsevalle.