Onko oikein tehdä näin?
Olen 30+ sinkku eikä oikeaa miestä ole elämään löytynyt. Vauvaa kuitenkin toivoisin kovasti, olen aina halunnut useamman lapsen ja nyt pelottaa jo kovasti, että jäänkö kokonaan ilman lapsia. Olen alkanut miettiä, josko hankkisin lapsia ilman miestä. Yksi sellainen mies tuttavapiiristä löytyy, joka haluaisi omia lapsia, mutta ei ole parisuhteessa eikä valmis sitoutumaan perhe-elämään. Alustavasti ollaan asiasta jo puhuttu ja mies olisi valmis tekemään lapsen tai lapsia kanssani niin, että minä huolehtisin lapsesta itsenäisesti.
Nyt kovasti mietin, mitä tehdä. Onko oikein tulevaa lasta kohtaan, jos tällä ei lähtökohtaisesti ole kuin yksi rakastava vanhempi? (Mahdollisen isän sitoutumisesta on vaikea etukäteen sanoa.) Pilaanko elämäni, jos saan lapsia yksin ilman miestä? Kuulisin mielelläni sekä kokemuksia että mielipiteitä asiasta.
Kommentit (44)
Lisää kommentteja tai mielipiteitä?
Lapselle on tärkeää, että ympärillä on rakastavia aikuisia ja huolenpitoa.
Avioerolapsia on turha verrata, koska heillä on taustalla usein jonkinlainen "hylkäämiskokemus". Ap:n kohdalla näin ei olisi, koska tilanne on jo lähtökohtaisesti tuollainen.
Minä olin muutamassa avoliitossa, enkä kuitenkaan voinut ko. miesten kanssa lapsia harkita, koska olivat aika itseensä keskittyviä kuitenkin... sitten olin muutaman vuoden ilman suhdetta, ja päätin panna muun elämän kuntoon. Hankin oman asunnon ja koiran, harrastin. Kunnes 35 vuotiaana törmäsin mieheen, joka olikin just SE ketä olin aina odottanut. Hänkään ei ollut halunnut lapsia kenenkään kanssa, mutta päätimme jo vajaan vuoden seurustelun jälkeen hankkia lapsen. Tulin raskaaksi heti, ja 36 vuotiaana olinkin sitten jo äiti. Joten asiat kyllä järjestyy jos on järjestyäkseen!!
hei ap, jos haluat vaihtaa ajatuksia samassa tilanteessa olevan kanssa, laitatko meiliä opri2 @ luukku.com (poista välit).