Mitä ajattelette tyypillisestä kela-virkamiehestä? Olen sellainen.
Kommentit (17)
työolosuhteet huonot, rutiininomaista puurtamista, pidättyväisiä (osalla kettuuntunut ja "mä hoidan vain oman tonttini, ei kiinnosta kokonaisuuden hahmottaminen eikä asiakkaan neuvominen, miten kannattaisi tehdä" asenne ystävällisiin ja asiallisiinkin asiakkaisiin).
Osuiko näistä mielikuvista/ kokemuksista mikään sinun kohdalle?
Ajattelee sisimmässään, että asiakkaat ovat loisimassa verovaroilla.
tympääntyneeltä ja vittuuntuneelta, ajattelen, että mitäs läksit, ja jos pirtsakka, niin ihmettelen mitä se tossa työssä näkee. Kuitenkin hyvä että jaksaa yrittää. Niin ja miten ne tajuaa niistä kelan koukeroista mitään kun ei niitä ole ihmisille tarkoitettu.
ja on ilmeisesti aika tympääntynyt työhönsä
ketuttaa kun eivät suoraan sano, mitä tukia yms voisit hakea vaan kaikki täytyy kysyä suoraan. Kyllä se on aina suuri ketutus jos KELAsta tulee kirje!
hieman hitaita. Ne jotka minä olen tavannut. Vai miksi jättävän osan asioista sanomatta ja sitten saa kiikutella papereita edestakasin.
Ps. Olen se joka täällä joskus kauhistui kun muilla kotihoidontuella ja hoitovapaalla oli kauhean pienet veroprosentit ja minulle oli sanottu että aina otetaan vähintään 20% mutta jätetty sanomatta että jos pyydän verotoimistosta ERIKSEEN etuuksia varten verokortin niin sitten voi olla alle 20%... En ymmärrä miksei tätä sanottu vaikka nimenomaan siitä asiasta kävin monta kertaa keskustelemassa, siis veroasioista.
jolle pitää aina rautalangasta vääntää hänen oman puljunsa säännöt jos haluaa sieltä jotain vähänkin "epänormaalimpaa" saada.
jolle pitää aina rautalangasta vääntää hänen oman puljunsa säännöt jos haluaa sieltä jotain vähänkin "epänormaalimpaa" saada.
Minä olen aina saanut kelasta tosi hyvää palvelua. Sinne on aina kiva mennä, kun virkailija ei oleta, että lähtökohtaisesti kusetan järjestelmää, kuten työkkärissä oletetaan. Siellä kokee olevansa ihan tasaveroinen ihminen. Eikä noiden papereiden kanssa ole kelasta koskaan ollut ongelmia. Teen muistiinpanoja tapaamisen aikana ja kirjaan ylös mitä mun pitää tehdä, ja sitten käyn ennen lähtöä vielä ne virkailijan kanssa läpi, koska en todellakaan muista enää parin päivän päästä mitä on juteltu. Ja kun paperit täyttää netissä, saa niihin automaattisesti sen liitelistan tulostettua. Kelassa tapaamiset on aina leppoisia, rupatellaan niitä näitä.
korkeasti (ainakin melko?) koulutettuja, huonosti palkattuja, kärsivällisiä (asiakaskunta huomioon ottaen...)
Olen aina saanut Kelasta hyvää ja ystävällistä palvelua, kiitos.
Olisi kiva osata ja perehtyä paremmin. Olisi kiva saada vakituinen tehtäväkenttä, joka mahdollistaisi edellä mainitun. Olisi kiva kun olisi selvä työnjako ja osaava puhelinkeskus. Ikävä ottaa aina vastaan asiakkaan haukkuja, kun en tiedä mistään mitään. No enpä niin, tiedän vain oman työnkuvani.
Kun olen aina joku sijainen, tuuraaja, kesätyön tekijä, muu pätkäläinen, ei minua kannata perehdyttää, koska olen vain vähän aikaa. Kun asiaa nyt tarkastelee, olen ollut vähän aikaa eli pari vuotta, ja kaiken osaamiseni olen joutunut itse kaivamaan ja kyselemään ja ikävä kyllä myös nöyrästi erehdyksen kautta oppimaan.
Eli ajattelen kelasta että kiinnostava mutta raskas työpaikka.
Kelan asiakaskirjeet vai kuka, mutta niiden ilmaisut ovat usein byrokraattisia ja kalseita, vaikea uskoa, että mallipohjia laatisi kielenkäytön ammattilaiset. Tönkeröä ja kiertelevän kaartelevaa "emme voi sanoa asioita suoraan, joten sisällöntuotamme tähän ihmelauseita, joista ei erkkikään ota selvää, mitä todella halutaan viestiä" -suomea.
Ohjaa puhelut eteen päin, kun ei tiedä itse vastausta.
mutta tekevät tärkeätä työtä jota en kyllä itse jaksaisi sillä palkalla tehdä.
kunhan hoitovapaaltani nousen työnhakuun :)