Miten ottaa häiden suunnittelussa kaikki sukulaiset huomioon?
Olen aina ollut tarkka juhlien järjestämisessä. Nyt tuleekin "tenkkapoo", kun pitäisi järjestää omat häät. Suvussani on aina oltu tarkkoja etiketistä (myös miehen suvussa), ja aina tulee helposti sanomista ns. vääristä valinnoista juhlissa.
Jos kertoisin yhden esimerkin että ymmärrätte...Enoni 50-vuotisjuhlissa oli yhdellä sukulaismiehellä liian lyhyet puvunhousut ja sama kravatti kuin pari kuukautta aiemmin toisissa juhlissa, ja tästä hän on saanut kuulla siitä asti, ja myös on juoruttu hänestä muutenkin. Noista juhlista on nyt puoli vuotta ja tälle sukulaismiehelle on keksitty jo vaikka mitä lempinimiä ja alkoholiongelmaa yms.
Ymmärrätte varmaan etten halua joutua samaan tilanteeseen. Miten siis selviäisin häideni järjestämisestä niin, ettei kukaan sukulaiseni keksi sieltä jotain vikaa, mistä saan sitten kuulla koko loppuelämäni? Stressaan ihan hirveästi tästä.
Kiitos kullat!
Kommentit (9)
joten siitä ei kannata kertoa edes esimerkkiä.
Kriittiset ihmiset löytää aina jotain vikaa ja kaikkia et voi miellyttää joten ota se ohjenuoraksesi ja hellitä pipoa.
jos kerran hienosti juhlitte. Eikös sitten ole selvää mitä laittaa päälle?
- ruoka, valitkaa pitopalvelu huolella ja varmistakaa että ruokaa varataan tarpeeksi
- morsiamen asu tarkoittaa huntua ja tiaraa/ koko valkeaa pukua silloin kun morsiamella on jo lapsia.
- juomatarjoilu, tarkoittaen sitä, että juomia on etiketin mukaisesti tarjolla (ruokajuomina punkku+valkkari, alkumaljat, kahvin kanssa konjakkia haluaville jne)
Siinäpä ne isoimmat murheenkryynit.
Minulla onneksi paljon rennompi suku. Monella samat vaatteet juhlasta toiseen, eikä kukaan ole vielä ainakaan minun kuulleni asuista valittanut.
Itse järkkään rentoja häitä, joissa ei esim tarjoilla konjakkia tai shampanjaa. Aiomme myös pyytää että vieraat pukeutuisivat tavalliseen juhlaan eikä häihin. Hiukan rennommin.
Mitäpä jos jättäisit sukulaisten mielipiteen kokonaan huomiotta? Suunnittele häät sellaisiksi, että ne ovat omasta ja tulevan puolisosi mielestä juuri sellaiset kuin haluatte (olethan itsekin tarkka). Valitset sellaisen puvun, mistä itse pidät, jne.
Jos yrität miellyttää kaikkia, niin suo on loputon! Kun tällä palstalla kerran kirjoitat, niin oletan, että haaveilet lapsista ym. Jos nyt lähdet sille linjalle, että otat stressin sukulaisten kommenteista, niin odotapa vain, millainen suo on edessä kun ristiäiset, lasten syntymäpäivät ym. tulevat...
Luota itseesi!
järjestä sellaiset häät kuin haluat.
Tässä kesän mittaan on tullut oltua suvun kanssa niin paljon tekemisissä että ihanaa että tulee syksy ja talvi ja ensi kesän sukuhäätkin ilmeisesti perutaan.
Jaa, kuulostaa sellaiselta, että varaisin matkan tropiikkiin ja viettäisin ikimuistoiset häät ilman sukulaisia.
Jaa, kuulostaa sellaiselta, että varaisin matkan tropiikkiin ja viettäisin ikimuistoiset häät ilman sukulaisia.
Hyvä käytös on muuten aika paljon olennaisempi osa etikettiä kuin lahkeen pituus, joten ihan ei etiketti tunnu olevan kaikilla hanskassa.
Sinuna järjestäisin juuri sellaiset häät kuin itse haluatte, ja suljette korvanne muiden puheilta. Jos joku haluaa olla ilkeä, aihetta keksii ihan mistä tahansa.
ja kun tulee jupinaa, kerro, että syy oli se että "olette ihan järjettömän rasittavia nippertippoja, eikä kiinostanut käyttää vuotta ja järjetöntä kasaa rahaa siihen, että saisi kuunnella lopun elämänsä teidän tarpeetonta jäpinää".