Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko kellään todettu kilpisrauhasen vajaatoiminta?

Vierailija
21.08.2009 |

minulla epäillää nettä minulla olisi kilpisrauhasen vajaa toiminta, kun merkit viittaavat siihen. kävin tänään verikokeissa. onko kellään todettu vajaatoimintaa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(kilpisrauhasesta en ole kuullutkaan :))

Mutta siis, jos sinulla todetaan verikokeissa poikkeavuutta TSH ja T4V arvoissa vajaatoiminnan suuntaan, saat Thyroxin lääkityksen. Annosta joutuu ehkä sovittelemaan jonkin aikaa, eli muutaman viikon aloituksen jälkeen katsotaan uudelleen veriarvot ja viilataan annosta niiden mukaan.

Tuo lääke on niin halpa, että tämä sairaus (jos sitä edes siksi voi sanoa) ei paljon kukkarossa tai muutenkaan (kun lääkitys on kohdallaan) paina.

Vierailija
2/15 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sairaus on tullut teillä ilmi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhkesi kaiketi synnytyksen jälkeen. Olin vain tajuttoman väsynyt. Nukuin noin 16 tuntia päivässä helposti. Olin hajamielinen ja kömpelökin. Paljon muita oireita ei ollutkaan.

Vierailija
4/15 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen. Olin toki väsynyt, mutta mikä sitten meni sairauden, mikä muun elämäntilanteen piikkiin on arvoitus. Eli ei paljon oirehtinut.

Vierailija
5/15 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

influenssan seurauksena autoimmuuni tyreoidiitti, todettu noin kuusi vuotta sitten, ei oireita.vasta raskausaikana ruvettiin hoitamaan kilpirauhasen vajaatoimintana ja sain lääkityksen,enkä huomaa kyllä mitään eroa aikasempaan, mutta ainakin labra arvot ovat nyt ok...

Vierailija
6/15 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oirehtii jos sulla on se todettu.

Mulla on ens maanantaina lääkäri.

Itselläni on ollut useamman kuukauden ajan sellasia ihmeelisiä huono/heikko/vetämätön olo kohtauksia. Saattaa kestää 1-2 päivää. silloin on aina vähän lämpöä mutta ei kuumetta. viimeks oli viikko sitten. tuntuu jotenkin niin hassulta mennä lääkäriin kun olen tällä hetkellä taas ihan "normaalitilassa"

influenssan seurauksena autoimmuuni tyreoidiitti, todettu noin kuusi vuotta sitten, ei oireita.vasta raskausaikana ruvettiin hoitamaan kilpirauhasen vajaatoimintana ja sain lääkityksen,enkä huomaa kyllä mitään eroa aikasempaan, mutta ainakin labra arvot ovat nyt ok...

Vierailija
7/15 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tutkittiin muusta syystä kaulaa ja nielua ja samalla otettiin verikokeet. niistä löytyi vajaatoiminta.

olin väsynyt ja muuta mutten ole varma johtuiko vauvan kanssa valvomisesta vai siitä vajaatoiminnasta.

lääkitystä on muutettu parikertaa, raskaudet ja synnytykset ovat vaikuttaneet arvoihin mutta nyt on 3 vuotta pysynyt kurissa kun ei enää lapsia ole tullut.

n. 2 kertaa vuodessa olen käynyt verikokeissa. ihan vain tk:hon olen soittanut että laittavat lähetteen ja sitten labrasta saa tulokset parissa päivässä.

lääkkeet ovat tosiaan halpoja, kuten joku jo mainitsi ja ihan terveeksi ihmiseksi itseni luokittelen, sairaus ei vaikuta juuri mitenkään elämiseen.

aineenvaihdunta mulla on hidas eli lihon todella helposti ja laihdun vaikeasti, se liittyy kilprauhasen toimintaan

Vierailija
8/15 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen raskaana kun menkat koht 4 viikkoa myöhässä mutta raskaustestit näytti negatiivista, vaikka aina todella säännölliset. sitten menin lääkärille ja kerroin mitä oireita minulla on, hän epäili saman tien kilpirauhasen vajaatoimintaa. oireita mm. väsymys, masennus, vatsakivut, kuukautiset myöhässä.. ja sitten tänää otettiin verikokeet ja saan teitää ensiviikolla tulokset.

-ap

Vierailija
9/15 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyypillisiä vajaatoiminnan oireita ei ollut. influenssan jälkeen minulle rupesi tulemaan epämääräisiä iho-oireita jonka takia otettiin jos jonkinlaisia labrakokeita. niistä selvisi että kilpirauhasen vasta-ainearvot on päin honkia myös tsh viitearvon ulkopuolella, t4v ok.

neuvolalääkäri oli kuitenkin lääkityksen aloittamisen kannalla oireettomuudesta huolimatta. omaa tyhmyyttä ei sitten tarkemmin tullut kyseltyä mitä vaikutusta lääkkeettömyydellä/lääkityksellä olisi sikiön kannalta..

Vierailija
10/15 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä paljon löydy kohtalotovereita. Kuulemma tämä on yleensä yli 60-v. naisten vaiva.

Vierailija
11/15 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta sitten rutiiniverikokeessa. Mulla oli oikeastaan ainoa oire se, että raskauskiloista 5 viimeistä ei meinannut millään lähteä. Lääkityksen saatuani paino hujahtikin todella nopeasti sinne minne piti.

ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen. Olin toki väsynyt, mutta mikä sitten meni sairauden, mikä muun elämäntilanteen piikkiin on arvoitus. Eli ei paljon oirehtinut.

Ei todellakaan ole mikään paha sairaus :) aamulääkkeet tosin pitää ottaa loppuelämän ajan ja raskauden aikana annosta nostaa vähän.

Vierailija
12/15 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajuton väsymys, pitkät yöunet, aamutokkura, kuiva iho, kuivat verestävät silmät, hiustenlähtö, painonnousu, ajatuksen hitaus, muistihäiriöt.

Nyt taas olen normaali oma itseni. Aamulla vaan nappi poskeen ja menoksi.

Vierailija
13/15 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos epäilee kilpirauhasta.

mulla on painonlasku pysähtynyt vaikka laihdutan kiloklubin mukaan ja myös treenaan, olen koko ajan sairaan väsynyt, unohtelen asoita, mielialat heittelehtii ja hiukset tippuu päästä.

Vierailija
14/15 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et mulla on jotain ihme ihottumaa vähän väliä selässä ja kainaloissa.

kerran on noita verikokeita otettu ja silloi arvot olivat ihan siinä rajoilla.

Vierailija
15/15 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lisäkilpirauhasen liikatoiminta (sekä myös kilpirauhasen vajaatoiminta).Ei kauheesti kohtalotovereita löydy,varsinkin kun on tämän verran nuori(26v).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan