Näytin miehelle tamponipaketin ja pyysin tuomaan
"näitä samanlasia, minikokoa"... Mies toi kaupasta pikkuhousunsuojia... miniminikokoa... sellaisia jotain stringeihin käytettäviä...
Kommentit (21)
Jotkut miehet ei edes SUOSTU tuomaan mitään noita juttuja!! Tiedän muutaman miehen ja oman mieheni kohdalla oon muutaman kerran pyytäny tuomaan, mutta muistanu nää muutamat tutut niin oon vetänykin takas tamponit ja siteet ostoslistalta.
Ja omasta miehestä oon taatusti vilpittömästi sitä mieltä että parhaansa yrittäis kun yrittäis oikeita ostaa! Nei ei oo ikinä pelannu niitten kans niin ei voi odottaa että osais ostaa oikeita. Hyvä kun tietää mitä eroo v.vuodolla ja k.vuodolla!!
Siitä voi sitten luntata: side/tamponi, siivekkeet/ei, mini/regulaari/maksi, yö-/päivä- jne. Kiinnitä miehen huomio näihin teknisiin ominaisuuksiin, kyllä se osaa ne sitten tarkistaa kun tietää, että niillä on väliä.
(Takuulla ottaisin vanhan pakkauksen mukaan, jos olisin menossa sitä polttimoa ostamaan.)
Toiselle puolelle menee kätsästi kauppalista.
mieltä muiden kanssa. Pakkauksen sivu mukaan tai muuten tarkat tuotetiedot. Noita kuukautisjuttuja on niin järjetön valikoima kaupassa, että helposti menee sekaisin, jos ei ole tottunut ostamaan.
Otan minäkin paketin tai muut tarkat tiedot mukaan, jos ostan jotain mitä harvoin tarvitsen. Tai kun mies lähettää ostamaan tietokonejuttuja, antaa tarkat tuotetiedot.
vuosikaudet käyttänyt noita samoja, osaa mieskin tarvittaessa ostaa.
Ens kerralla sitte leikkaat sen EAN koodin mukaan tai kirjotat sen tussilla sen käteen. Tulee ainakin oikea. Viet vettä jossei näy viikkoon kotona, sillon tuote on todnäk loppu.
En ole vielä pyytänyt miestäni ostamaan tulppia tai rättejä.
Jos se hetki koittaisi, niin osaisiko ostaa oikeita?
Ainakin olisi pokkaa ostaa ja parhaansa yrittäisi.
Varmaankin jos näyttäisin paketin ja kertaisin tekniset tiedot, niin luultavasti osaisi.
En tiedä??? Pitänee kokeilla joskus kun ei ole niin hätä.
Sama varmaan vaippojen kanssa...
Kyllä miellä ostaa. Ja ihan oikeita, sanon vaan, etä siteitä ja sellaisia siivellisiä, WINGS. Joskus on kyllä tullut niitä paksuja yösiteitä.
Kyllä minäkin osaan jonkun polttimon ostaa, jos tiedän speksit. Ilman niitä kukaan ei osaa, jos ei itse ole nähnyt lamppua.
Yhdessä on kotona katsottu pakettia. Eli minä len osoittanut niitä tärkeitä tekstejä (esim. wings tai mini jne.)
Tosinaan soittaa kaupasta sidehyllyltä, jos ei löydä tuotetta. "Ei tääl sellasta, käykä tällänen", sitten sanoo jotain tosi epämäärästä siitä paketista. Vaikka jonkun fresh-sanan. Yritäpä sitten puhelimessa tietää onko kyseessä maxiplus-yöside freshinä vai pienet stringejen suojat.
Kerran keskustelimme pitkään mitä eroa on pikkuhousun suojalla ja terveyssiteellä. Mies ei ollut tajunnut, että pikkuhousunsuojia on olemassa. Luuli siis, että vain veriseen kk-vuotoon käytetään suojia.
Kaikkea sitä 30+ mies joutuu oppimaankin naimisissa ollessaan...
hyvä kun muistutitte. Pitää tänään ostaa kun kauppaan meen.
Joskus se on soittanut sieltä hyllyn edestä että
"pitikö ne olla näitä isoja vaippoja, tena ladyja vai mitä"
Juu ja olin kyllä sanonut ja näyttänyt kotona mitä oastaa :D
Liekkö vitsillä kysynyt ja muut kuunteli vieressä ;)
Mutta jostain syystä en ite kehtaa lähikaupasta ostaa siteitä koska siellä käy niin paljon tuttuja ja aina samaan aikaan. Kassallakin vielä nuoria poikia ja nekin yhden tutun ihmisen poikia:)
joten yksi paketti (mitä tahansa suojia) riittää vuosia. Valikoima on mielestäni niin valtava nykyään että olen aina ihan äimänä kun olen siellä hyllyjen välissä etsimässä jotain rättiä. En ihmettele yhtään jos mieskin erehtyy :)
joten yksi paketti (mitä tahansa suojia) riittää vuosia. Valikoima on mielestäni niin valtava nykyään että olen aina ihan äimänä kun olen siellä hyllyjen välissä etsimässä jotain rättiä. En ihmettele yhtään jos mieskin erehtyy :)
Sama ongelma Rahikaisella. :) Saatan viettää minuuttikaupalla side- ja tamponihyllyn edessä arpomassa, että mitkäs näistä nyt sitten olisivat hyviä. En voi odottaa mieheltä kykyä valita oikein, kun itsekin mokailen tämän tästä ja raahaan kotiin ties mitä lahkeesta ulos luisuvia hirvityksiä.
enpä ihmettele sillä jos ajattelee vaikka niinpäin että mies pyytää vaimoa tuomaan autoonsa vaikka jonkin polttimon niin todennäköistä että väärän ostaisin :)
Ja jos meillä tulee auton kanssa probleema, on paljon todennäköisempää että minä osaan ostaa sen oikean varaosan siihen.
t. entisessä ammatissa varaosamyyjä :)
Se valikoima on huima. Itelläkin on ongelmia. Nykyään harvemmin sillä hyllyllä vietän aikaa: kuukuppi rules.
ei tartte erikseen selittää. Mies on muutenkin sellainen, että jos jokus kertoo pitävänsä jostain ym. niin mies muistaa sen. Viimekerralla kaupassa ei ollut käyttämiäni siteitä ja mies toi vastaavanlaisia mutta eri merkkiä.
Ei ole vaikea muistaa esim, että normaali+siivekkeet.
Usein itse ihmettelen kun muut valittavat ettei mies muista millaisia siteitä pitää ostaa. Jos on vuosia oltu yhdessä ja niitä siteitä säännöllisesti käyttää, niin on kumma jos ei mies kahta sanaa muista mennessään kauppaan.
Tiedänhän minäkin kaiken mieheen liittyvän ja osaan ostaa oikeita tavaroita/juttuja jos tarvitsee.
eräs mies näytti jotain terveyssidepakettia ja kertoi vaimonsa pyytäneen tuomaan. Pyysi arvioimaan, oliko hänellä oikea paketti kädessä. Yritin siinä sitten neuvoa, sanoin kyllä että hieman riippuu naisesta yksilöllisesti, mitä imukykyä tarvitaan. Toivottavasti vaimo sai oikeat siteet.
kun ostin kerran rintaliivit Citymarketista. Niissä roikkui kyllä joku lappu missä oli koodi, mutta ei ollut hintatarraa, ja kassalla sitten se koodi paljastui vääräksi ja kone ei ymmärtänyt sitä.
Myyjänä alle 20v. nuori mies joka punastellen käänteli liivejä ja soitti sitten liiviosastolle: "Täällä olisi naisten alusvaate ilman hintaa....(kuiskaten) rintaliviit.....nämä on tällaiset valkoiset ja pitsiset..."
Enempää ei osannut niitä kuvailla, siellä osastolla oli varmasti kymmeniä valkoisia ja pitsisiä liivejä. Lopulta sai puhelmista jonkun hinnan ja minä ostin liivit halvemmalla kuin mitä niiden oikea hinta oli. Myyjä oli tässä vaiheessa punainen kuin tomaatti
Jos on vuosia oltu yhdessä ja niitä siteitä säännöllisesti käyttää, niin on kumma jos ei mies kahta sanaa muista mennessään kauppaan.
on hirveästi tekemistä asian kanssa. En minäkään tiedä mitä partateriä mies käyttää, vaikka niitä onkin vuosia käyttänyt... Tarvittaessa ymmärrän ja muistan kyllä useamman sanan mutta se sidehylly saattaa olla aloittejille hämmentävä.
Usein itse ihmettelen kun muut valittavat ettei mies muista millaisia siteitä pitää ostaa. Jos on vuosia oltu yhdessä ja niitä siteitä säännöllisesti käyttää, niin on kumma jos ei mies kahta sanaa muista mennessään kauppaan.Tiedänhän minäkin kaiken mieheen liittyvän ja osaan ostaa oikeita tavaroita/juttuja jos tarvitsee.
Ostan yleensä varastoon niin paljon siteitä, ettei tule käytännössä koskaan pyydettyä miestä hakemaan. (Inhoan, jos sellainen tavara loppuu, jota voi varastoida, joten mulla on sama kaiken säilyvän kanssa.) Lisäksi vaihtelen sidemerkkiä ja mallia ja usein on kaapissa tarkoituksella useampaakin laatua.
Ajatustenlukija miehen pitäisi olla, jos tietäisi mitä olen milloinkin vailla. Varsinkin kun tuon hamstrauksen takia seuraavalla kerralla ostaessa paketti on toisinaan jo muuttunut, joten kaupasta ei voi löytää enää samanlaista. Tai en haluakaan enää samaa kuin viimeksi.
enpä ihmettele sillä jos ajattelee vaikka niinpäin että mies pyytää vaimoa tuomaan autoonsa vaikka jonkin polttimon niin todennäköistä että väärän ostaisin :)