Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä jollain on pokkaa. Kirpparilla nähtyä. Ov

Vierailija
20.08.2009 |

Kiertelin tänään parilla kirpparilla ja lastentarvike kirpparilla tuli huomattua muutama juttu..

-Jos vaatteessa oli Hello Kitty, niin vaatteesta pyydettiin 4-5 Euroa. Viis siitä, että vaate oli suorastaan roskikamaa. Paskaisia ja/tai virttyneitä ja/tai reikäisiä paitoja ja bodeja.

-Jos vaatteessa oli Bamse, niin hinta oli 4-6 euroa, vaikka värit olisi haalistuneet ja vaate olisi nukkainen.

-Jos vaate oli Lindexin retro kuosinen, siitä pyydettiin 4-9 euroa. Viis siitä, että värit oli haalistuneet jne.

-Jos haalari oli Reimatec, niin siitä pyydettiin 25-50 euroa, vaikka peppu ja polvet olisi kuluneet, "parhaimmissa" oli jopa paikkoja.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pk-seudulla kirppareilla on niin kova kilpailu, että tuollaisilla hinnoilla ei mene tavara kaupaksi. Toki jollakulla voi olla aikaa odotella, että joku hyväuskoinen hölmö ostaa kalliilla. Useimmat kai haluavat päästä tavarasta eroon mahdollisimman nopsaan.

Mä olen käyttänyt hyväkuntoisesta vaatteesta noin 10 prossan sääntöä. Jos on uutena maksanut vaikka 8 euroa, niin pyydän 80 senttiä, max euron. Jos on erityisen priima (=jostain syystä jäänyt vähälle käytölle), niin sitten enemmän.

Tällä hinnoittelulla tavara menee kaupaksi.

Poikkeuksena hinnoitteluun on äitiysvaatteet, niitä jengi tuntuu ostavan vähän kalliimmallakin.

Vierailija
22/31 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken huippu ovat "ilmaistuotteet" (Liberon lahjat, äitiyspakkauksen tavarat...), joita yritetään kaupata kovalla hinnalla. KYLLÄ, se on tyhmä, joka viitsii edes pyytää tuommoisia hintoja!!!

eivät ole mielestäni ilmaistavaraa. Tosin en niistä euroa enempää viitsisi pyytää, mutta toki veisin myyntiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis saahan sen rahanakin, mutta sekin tulee 'ilmaiseksi'. Tai oikeastaan kaikki veronmaksajathan tavarat kustantavat.

Vierailija
24/31 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä äitiyspakkauksen tavarat ovat ilmaistavaraa tai siis saahan sen rahanakin, mutta sekin tulee 'ilmaiseksi'. Tai oikeastaan kaikki veronmaksajathan tavarat kustantavat.

Vierailija
25/31 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissanmallinen viinipullo (maksaa Alkossa sisältöineen ~8€) jota olen usein nähnyt kaupiteltavan kirppareilla ja hintapyyntö on yleensä ollut 8, 10, 12 tai jopa 15€!

Vierailija
26/31 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just jotain keksilaatikkoa myydään tyhjänä kirppiksellä kalliimmalla kuin kaupassa sisältöineen.

Toinen, mikä jäi mieleen torikirppiksellä pari viikkoa sitten oli, kun pikkutyttö n. 3 v meni tarjoamaan kirppismyyjälle lanttia pienestä väritys+tarrakirjasta ja myyjä vaan pudisti päätään ja sanoi, että maksaa 6 e. Kuusi euroa! Ostajatytön mummo huikkasi taustalta, että kun siinä on kuvatkin väritetty ja tarrat puuttuu, niin onko tosiaan 6 e? Myyjä siihen, että olkoon, saat kahdella. Just.

Vierailija
27/31 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä hinnoilla kannata käytettyä ostaa. En sentään ole valmis maksamaan uuteen verrattuna jopa ekstraa, että saan käytettyä tavaraa. Ei mistään antiikista ole kyse.

Vierailija
28/31 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä äitiyspakkauksen tavarat ovat ilmaistavaraa tai siis saahan sen rahanakin, mutta sekin tulee 'ilmaiseksi'. Tai oikeastaan kaikki veronmaksajathan tavarat kustantavat.

ostan sillä äitiysavustuksella (140e) turvakaukalon. Pitääkö minun lahjoittaa se ilmaiseksi pois, koska olen sen rahan saanut ilmaiseksi?

Itse kyllä ostan äp:n vaatteita kirpparilta. Monta lasta jo on, ja olen huomannut, että tietyille tavaroille/vaatteille ei ole käyttöä. Jätän siis pakkauksen ottamatta ja ostan ja maksan mielelläni niistä, mitä siitä pakkauksesta tarvitsen.

Vierailija
29/31 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis saahan sen rahanakin, mutta sekin tulee 'ilmaiseksi'. Tai oikeastaan kaikki veronmaksajathan tavarat kustantavat.

se auto oli minulle täysin ilmainen?

Vierailija
30/31 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käy kirppareilla ja syynä on just nää :). Mä en viitsi tuhlata aikaani siihen, että katselen ylihinnoiteltuja lumppuja löytääkseni sieltä joukosta jotain realistisesti hinnoiteltuja vaatteita. Lopetin :)

Jos näitä tyhmiä ylihinnoittelijoita ei olisi, saattaisin joskus jopa käydä kirpparilla. On varmaan monta kaltaistani. Eli kyllä tuo ylihinnoittelu on TYHMÄÄ. Sillä karkoitetaan asiakkaat. Kohta ei oo ostajia.

Vierailija
31/31 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siirtää tunnearvo euroina hintalappuun, koska sitä tunnearvoa ei ole kenellekään muulle. Mutta näin tuntuvat ihmiset tekevän. Itse yritän aina katsoa tavaraa, jonka aion myydä mahdollisimman objektiivisesti ajattelematta missä tilanteessa ja mistä olen sen saanut, mitä se on minulle merkinnyt. Kukaan muu ei näitä asioita tiedä eikä se heille merkitse, siksi sitä ei pidä lisätä hintaan.