Muita Porin ohjelman mukaan juoksukoululaisia?
Kuinka on ohjelma toiminut? Itse olen vasta ekaviikkolainen ja tuntuu kyllä aika tukalalta tuo juoksu! Koska helpottaa?
Kommentit (19)
Mullakin otti eka kaks minuuttia voimille ja ajattelin, etten ikinä selviä enemmästä. Eilen juoksin yhteen menoon jo 24 minuuttia!!! Enkä ollut edes poikki, kun päsin kotiin: )
Tuo olo riippuu paljon päivästäin, joskus on rankempaa, vaikka matka olis lyhyempi.
Mut mulla on sunnuntaina se 5 kilsan juoksu - nyt jo hirvittää, mutta enpä anna periksi!
Kenguru
tänään oli vuorossa 45 min. kävely. Ja kyllä tuntuu, että kunto ois jo hiukan kohonnut. Eilinen 2*4 min. juoksu ei tuntunut läheskään yhtä pahalta, kun ne ekat 2 minuuttiset... Yritän jaksaa ainakin ohjelman puoliväliin. 5km ois siis tavoitteena.
Polvet niin kipeät että hädin tuskin pystyy kävelemään. Särkylääkkeen voimalla juoksin tänään 2*4min. Kevyeltä tuntu jos ei tuota polvikipua lasketa. Alkuun teki todella tiukkaa se 2min minullakin joten kunto nopsaan parantunut. Onko muilla ollut ongelmia polvien kanssa?
tuo 5 kilsan koitos edessä täälläkin :) Eilen juoksin 25 minuutissa noin 3,5 km ja epäilen kyllä miten tuon viiden kilometrin kanssa käy. Mutta sen näkee sit sunnuntaina :) Ja tosiaan päivät ovat erilaisia, välillä kulkee todella hyvin ja välillä taas niin tahmasta, et tekis mieli kääntyä sadan metrin jälkeen kotiin. Mutta siis ohjelma toimii!
Joten varsin hyväkuntoinen pohja teillä aloittaessa ollut.
ja eilen hölkyttelin 10 minuuttia putkeen.
että juoksu oli ihan uusi tuttavuus vielä kolmisen viikkoa sitten ja se alun 2 minuuttia tuntui kamalalalta minustakin.
Minulla oli tänään 5+4+5+4 ja jaksoin koko matkan, hiukan pidempäänkin olisin jaksanut.
Enpä olisi uskonut sen 2 min. juoksun takkuamisen jälkeen, mutta huomasin että olen juossut liian kovaa.
ja en oikein jaksa uskoa ohjelman toimivuuteen, sen verran kova homma oli tuo 2min. juosta tällä kunnolla
ja tuntui tosi tukalalta silloin se kaks minuuttia. Mutta uskomattomasti kunto nousee. Tänään meni juosten jo kymmenkertainen aika ja hieno olo jälkikäteen! Huomaan, että aineenvaihdunta on nopeutunut; ennen olin vilukissa ja nyt on koko ajan lämmin. Vyötäröltä lähtenyt (nyt jo!) 2cm! Kyllä meinaan jatkaa!
jo 20 minuuttia, mutta tosi koville ottaa.... En kyllä usko että jaksan millään tämän viikon lopulla 5 km, 20 minuutissa jaksan mennä alle 2,5 km. Eli ei onnistu. Mutta parannusta on toki tapahtunut, alkuun se minuutti tuntui kamalalta!
jo 20 minuuttia, mutta tosi koville ottaa.... En kyllä usko että jaksan millään tämän viikon lopulla 5 km, 20 minuutissa jaksan mennä alle 2,5 km. Eli ei onnistu. Mutta parannusta on toki tapahtunut, alkuun se minuutti tuntui kamalalta!
Ajattelin siis aloittaa tuon Porin juoksukoulun jostain sopivasta kohdasta, sillä tiesin jaksavani juosta yli 2 minuuttia. Olen kuitenkin melko huonossa kunnossa.
Hämmästys oli suuri, kun pysähtyessäni katsoin kelloa... 52 minuuttia. Kartasta mittasin matkan, ja sitä oli 8,8 km. Vauhtikin oli siis melko ok.
Eli en siis varmaan olekaan ihan tosi huonossa kunnossa.
melko tasaista,joku pieni nyppylä.
Tänään oli ohjelmassa 2 min kävelyä, 5 min juoksua, pieni tauko, 5 min juoksua ja 2 min kävelyä ja vaikka etukäteen luulin, että kuolema korjaa, selvisin. :) Kummasi kunto kohonnut kolmessa viikossa, sillä ennen aloittamista olin juoksuASKELEEN ottanut varmaan kolme vuotta sitten, kun tein intervalliharjoituksia. EN muuten muista, että olisin cooperin testiäkään koskaan juossut kokonaan. Että siihen nähden hyvin.
Tänään oli oikeastaan eka päivä, kun juoksu ei tuntunut pahalle, ja oikeastaan harmitti, kun aika loppui.
Juoksen aika vaihtelevaa maastoa pururadalla. On laskua, nousua ja kaarretta. Saa juosta yksin, mutta pikkuisen karhut pelottaa, onneksi en juokse gasellin askelin vaan puuskutan isosti!
sillä ei ole mitään väliä kuinka hitaasti juoksee paitsi koska jos juoksee liian kovaa rikkoo vain itsensä. Syketaso ei saa nousta liian korkeaksi. Tutustukaa tarkemmin tuohon sykehommaan ja huomaatte, että on ihmeen helppo juosta! t. kolme viikkoa sitten juoksun aloittanut
Itselläni huono motivaatio urheiluun ennen ohjelman alkua. Ekat kaksi minuuttia erittäin raskasta. Suomalaisella sisulla vedin. Toinen viikko oli vielä raskasta sekä kolmatta viikkoa. Yhtenä päivänä juoksu oli todella helppoa. Kun kello soi lopettamisen merkiksi, en halunnukkaa lopettaa. Siitä sain innostusta ja neljännellä viikolla vedin jo 5km. Ei tullut edes kunnolla hiki, eikä alkanut kunnolla engästymäänkään. Olen aivan sairaan tyytyväinen itseeni. Jos kalenterissa luki 10 min juoksu, saatoin juosta 10 vesijuoksua. Tai jos luki 15 min. juoksua, kävin rullaluistelemassa 20 min. Nyt tauolla tämä lenkkeily, koska jalat laittoi vastaan. No joka päivä pyöräilen töihin 5 km edestakaisin ja pidän sillä kuntoa yllä. Heti kun jalat taas joustuvat yhteistyöhön, lähden pitkälle lenkille. Nyt motivaatio lenkkeilyyn korkea ja nautin juoksusta paljon. Huomaan että huonon aamun jälkeen kun lähden lenkille, tulen paljon iloisempana ja hyvä tullisena takas. Lenkkeily on auttanut selvittämään päätä. Joskus otan rattaan ja lapset mukaan lenkille. Suosittelen tätä ohjelmaa kaikille! Erittäin positiivinen kokemus.
Toinen viikko menossa. Tänään piti juosta 4 min, pieni tauko ja taas 4 min. Ajattelin, että tuohon kaatuu, mutta jaksoin! Itse asiassa juoksin jopa minuutin liikaa, kun muistin aloitusajan väärin. Ihan mielettömästi kunto kasvaa, ihana tunne se, kun jaksaa. Vauhti minulla on kyllä tosi hidas, joten vaikka ajallisesti vielä jaksankin ohjelman mukaan juosta, niin jatkossa saattaa tulla ongelmia, kun pitäisi vauhtia lisätä.