onko leikkipuistoissa vielä kuppikunta-meininkiä?
Kolme vuotta sitten viimeksi olen kotiäitinä puistoilua harrastanut ja silloin pistin merkille miten puistossa äidit olivat jakautuneet pikkuporukoihin, joihin oli todella vaikea päästä mukaan? Kuin kouluaikoina konsanaan :) Kyylättiin vaan nenän vartta pitkin, että kukas tuo mamma sitten oikein on ja asetuttiin tiiviimmin rinkiin.
No, minulla vasta vuoden päästä on puistoilu taas ajankohtainen pienen taaperon kanssa, mutta vähän jo hirvittää vieläkö kotiäidit harrastavat näitä "inside-jengejään". En halua yleistää että kaikki toimisivat samoin, mutta mitä mieltä muut ovat? Tunnistatteko omassa puistossanne, perhekahviloissanne jne moista kuppikunta-meininkiä?
Kommentit (5)
En tiedä, milloin siellä ketään käy, mutta aina lähes ovat tyhjillään, kun yritän puistoihin. Asumme pienen paikkakunnan n. 5000 asukkaan lähiössä.
Kaupungin puolella on porukkaa paljon. Kuppikuntia en ole hoksannut, kun käymme aika harvoin ja keskityn lasten vahtimiseen eri tavalla kuin lähileikkipuistoissamme.
Minä menisin ehkä perhekahvilaan/vauvamuskariin tms. heti ku mahdollista, sitten olisi varmaankin jotain seuraa joskus leikkipuistoisssa, puolituttuja nimittäin.
Meilläpäin uudet tulokkaat otetaan kyllä mukaan, hyvin helppo on päästä porukoihin.
olin iloinen jos jonkun aikuisen siellä tapasi, ihan sama kenet. Usein se oli se 60 v. pph ( ja minä 25 v.)
Ihan mielenkiintoisia keskusteluja syntyi.
johtunee minunkin kohdalla iästäni ja auta armias mitkä mulkasut sain,kun vein poikani ja vielä erityislapsen ekaa kertaa ip-kerhoon!! Huhhuh... Olen maailman syntisin ihminen, enkä ole enää edes jaksanut yrittää kenenkään kanssa jutella, onneksi on jonkun verran omia kavereita ja heillä lapsia... =/
että täällä päin on vaikea päästä mukaan juttuihin. Tässä vaikuttaa mun kohdalla varmasti nämä kaksi "pahaa ja huonoa" asiaa eli olen nuori (23v) ja mulla on 2 poikaa. En pääse mukaan juttelemaan miten hankalaa on ostaa tytölle oikean värisiä juhlakenkiä enkä myöskään voi mitenkään tietää miten lapsia kuuluu kasvattaa, olenhan niin nuori. Ja nämä vaan tänään puistossa kuultuja. Kyllä meillä täällä on ihan selvästi omat porukat siis.