Jos seurakunta pitäisi ip-kerhoa niin laittaisitko
lapsesi siihen? Edellyttäen että siinä olisi rukous ennen välipalan syöntiä.
Kommentit (27)
Vaikka itselläni on kristillinen vakaumus, ei nämä asiat ole mitään maaottelukysymyksiä: mepäs voitettiin, te hävisitte. Yritetään kasvattaa lapsiamme kunnioittamaan erilaisuutta ja yritetään myös itse elää opetuksemme mukaan!
Hah hah, mepä pidetään päiväkodissa ruokarukous isojen ryhmässä ihan kuulkaa teiltä kysymättä. Elämme maassa jossa on valtion uskonto (evlut) ja meillä on oikeus harjoittaa sitä myös päiväkodissa. Mukaan mahtuu myös lapsia, jotka eivät kuulu kirkkoon ja kiltisti he myös ristivät kätensä. Kerran kuukaudessa pidetään myös pyhäkoulu. Siitäs saatte.
Tietänette varmaan, että teette väärin mikäli vastoin vanhempien vakaumusta harjoitutatte uskontoa lapsilla. Sama koskee pyhäkoulua, vanhemmat valitsevat osallistuuko lapsi niihin. Jos jonkun vanhemmat eivät lastaan halua pyhäkouluun, niin sitten ette häntä pyhäkouluun saa laittaa. Siitäs saitte!
lausutaan pieni ruokarukous, mutta lapsille on sanottu, että jos ei halua sanoa tai ei halua esim. ristiä käsiä, niin ei tarvitse.Myös vanhemmat tietää tämän.
Meidän kerho ei ole seurakunnan vaan yksityinen.Mun mielestä tämä toimii oikein hyvin näin.
Yleensä jopa edellytän seurakunnalta, että tarjoavat uskonnollista kasvatusta.
Ja en laittanut. Harmi ettei muita kerhoja ollut.
ja selvästi rauhallisempi meno kuin kunnan viereisissä vastaavassa.
Rukouksista en sitten sen enempää kysellytkään, mulle oli tärkeämpää, että lapsella on siellä hyvä olla.
lapsen mielipidettä. Kunnan ip-kerho on koulun yhteydessä, enkä halunnut, että lapsi joutuisi kulkemaan yksin koulusta seurakunnan ip-kerhoon noin kilometrin verran, joten valitsin kunnan ip-kerhon. Jos matka olisi ollut sama, olisin valinnut seurakunnan kerhon.