Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioeroja sivusta seuranneena en voi muuta kuin sanoa että

Vierailija
19.08.2009 |

monet avioerot ovat turhia. Tiedän että on tapauksia joissa on väkivaltaa, pettämistä ja alkoholismia, mutta nykyään läheskään aina ei niin ole. Minä kerron nyt niistä tapauksista.

Olen seurannut tapauksia, joissa entinen mies heitetään ulos ja uusi mies muuttaa heti taloon. Entiselle aviomiehelle vaimo on kuin mikäkin justiina ja kälättää ja huutaa jatkuvasti. Ylipainoa on roimasti ja naamalla tuima ilme kuin tatuoituna. Johan siihen sitkeämpikin sissi kyllästyy. Sitten kun uusi mieskokelas muuttaa taloon, alkaa kuhertelu, paino putoaa kymmeniä kiloja, nainen alkaa taas huolehtia itsestään ja puhua lempeästi ja kauniisti. Kuljetaan käsi kädessä ja hymyillään. Lapsista tosin kiistellään idiotootin exän kanssa ja haukutaan exä,ihan kunnollinen normimies, syvimpään maan rakoon.

Ulkopuolisena on helppo sanoa näin, mutta sanon kuitenkin: Miksi vaimot ja miehetkin eivät voi nöyrtyä ajoissa. Miksi ei voida pyytää parisuhteessa anteeksi vaikkapa joka päivä ennen auringonlaskua ja jatkaa seuraavana päivänä puhtaalta pöydältä. Miksi pitää mennä niin pitkälle että katkeruutta ja kaunaa on sisällä niin paljon että tilanne kärjistyy siihen että molemmista tulee hirviöitä toisilleen. Miksi pariskunta ei voi päättää yhdessä alkaa jakaa toisilleen kauniita sanoja ja rakkaudenosoituksia. Rakkaus voitaa kyynisyyden. Ei siihen rakkauden antamiseen uutta miestä tarvita. Sen voi tehdä nykyisenkin miehen kanssa.

Onnellista arkea!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien vanhempien erosta vois joku ulkopuolinen (Ja todellakin MISTÄÄN MITÄÄN tietämätön) sanoakin MELKEIN tuolla tavalla. Ja vain ja ainoastaan sen takia koska ei tiedä asioiden oikeaa laitaa.

Vierailija
2/29 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoliso potkaistaan ulos ja kannetaan uusi sisään samalla ovenavauksella. Luulisi eron edes vaativan huolellista työstämistä, ennen kuin ruvetaan katselemaan muita. Muutenhan vanhat ongelmat siirtyvät uuteen suhteeseen että hupsis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissäni on eroja, joista moni on turha- samat ongelmat ( kuten uskottomuus, työnarkomania, osallistumattomuus kotitöihin) alkaa uuden puolison kanssa mitä erolla ensin paettiin...

---------

Tosin tiedän naisia, jotka ovat paenneet yöhön lapset kainalossa henkensä edestä päihde ja/ tai mielenterveysongelmaiselta puolisolta

- eli ero on ollut ainoa vaihtoehto selvitä hengissä

Vierailija
4/29 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... niihin hellyydenosoituksiin? Ei halua puhua? Ei ota syliin? Ei halua harrastaa seksiä kanssasi?

Kukaan ei tiedä mitä toisten seinien sisällä tapahtuu. Ei kukaan muu kuin ne asianomaiset.

Minä erosin. Ja se oli elämäni paras päätös.

Vierailija
5/29 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuo ap:n kuvaus tuttavaparista vaikuttaa vähän oikaistulta versiolta. Että kun ap on puolensa päättänyt, niin hän näkee asiat vain siltä kantilta.

Ihan yhtä hyvin voi olla toisin päin, että vanhassa miehessä oli sellaisia vikoja, jotka veivät vaimolta kaiken hyvän. Vaimosta tuli kamala nalkuttaja ja painokin nousi. Mun mielestä muutos uuden miehen kanssa vain todistaa sen, että vika ei ollut naisessa.

Vierailija
6/29 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuo ap:n kuvaus tuttavaparista vaikuttaa vähän oikaistulta versiolta. Että kun ap on puolensa päättänyt, niin hän näkee asiat vain siltä kantilta. Ihan yhtä hyvin voi olla toisin päin, että vanhassa miehessä oli sellaisia vikoja, jotka veivät vaimolta kaiken hyvän. Vaimosta tuli kamala nalkuttaja ja painokin nousi. Mun mielestä muutos uuden miehen kanssa vain todistaa sen, että vika ei ollut naisessa.

se ei ollut yhden pariskunnan tapaus vaan siihen oli kerätty piirteitä useasta erotapauksesta. Pointti on kuitenkin se, että jos lähdetään etsimään toisesta vikoja, silloin ollaan kaltevalla pinnalla. Parisuhteen huolto on avainsana. Etsikää joka ikinen päivä vähintään kolme kaunista asiaa puolisostanne ja kertokaa ne puolisollenne. Älkää pitäkö suhdetta itsestäänselvyytenä. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vierailija
7/29 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä aika mielenkiintoisia yleistyksiä alkuperäisellä. Ihan kuin painolla olisi merkitystä siihen, että minkälaisen puoliskon saa?

No, mutta asiaan... Eli itse olen sitä mieltä, että osa eroista on kyllä tarpeettomia, mutta ulkopuolisena en lähtisi arvioimaan sitä. Yleisesti mielletään niin, että väkivaltaiset, petturit ja alkoholistit saa erota ja sitten taas muut ei. On kuitenkin syytä muistaa, että siinä missä joku kestää hakkauksen kohteena olemista 20 vuotta, niin toinen ei kestä välttämättä sitä, että toinen käyttää henkistä väkivaltaa. Ulkopuolisen mielestä tämä henkisen väkivallan uhri saattaa erota ihan liian helposti. Lisäksi saattaa olla että vaikka on erottu, niin silti ei haluta toista puoliskoa lähteä haukkumaan tai paljastamaan kaikille niitä eron vaikeimpia syitä. Kuinka moni haluaa vaikka työpaikan kahvipöydässä mainita, että meidän suhde oli muuten ihan hyvä, mutta eräänä yönä mies juoksi perässäni haulikon kanssa? Saattaa olla, että kahvipöydässä jätetään tuo haulikko mainitsematta ja sitten lopputulos on se, että on leima otsassa, että liian helposti erottiin.

Kyse on oikeasti siitä, että PARIsuhteeseen tarvitaan PARI eli kaksi. Jos molemmat sitoutuvat parisuhteen hoitoon, niin yleensä ongelmia ei olekaan. Toinen kun lipsuu tuosta ajatuksesta, niin usein se valitettavasti on menoa, vain harvat pystyvät muuttamaan käyttäytymismalliaan ja vielä harvemmin toinen tekee sitä toisen vuoksi, se halu pitäisi lähteä itsestä. On myös syytä muistaa, että meistä ei kukaan voi tietää, että mitä toinen ihminen jaksaa. Joidenkin mielestä esim. nykyiset masennukset on höpöhöpö-juttuja. Niille oikean masennuksen saaneille taas ne jutut ei tunnu yhtään höpöhöpöiltä varmaan.

Kerran eronnut enkä ole vieläkään niin paljon nöyrtynyt, että kaiken maailmassa hyväksyisin. Enkä silti rupea kaikkien kanssa eroni syitä ruotimaan - ystäväni kyllä tietävät, kun olen niin avoin, mutta ei heistäkään kukaan ihan kaikkia yksityiskohtia. Kaikkia asioita en osaa edes itse pukea sanoiksi, kun sen verran vaikeita ovat.

Vierailija
8/29 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sillä oli tarkoitus tuoda esille tuo mitä myöhemmin sanoo.

Vierailija
9/29 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi halunnut erota, mies halusi ja hänellä oli toinen katsottuna valmiiksi. Ymmärrän kyllä niitä jotka muuttavat yhteen toisen kanssa heti, ainakin ex-mieheni oli käsitellyt eron ja syyt siihen jo avioliittomme aikana, ainakin hän tuntuu olevan onnellinen uudessa liitossa vielä vuosienkin jälkeen.

Mielestäni ei niin tärkeää ole keksiä niitä kolmea hyvää puolta toisesta joka päivä, vaan tärkeitä on hyväksyä ne toisen ei niin hyvät puolet, ne jotka ärsyttää itsen välillä raivoon, mutta jotka tekevät siitä toisesta juuri sen mikä hän on. En nyt puhu minkäänlaisesta väkivallasta.

Vierailija
10/29 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusi on vanhaa 22v nuorempi :D näinhän se taitaa nykuisin olla. (95% turhia eroja)

Vierailija
11/29 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melballe..

Niin, turhia eroja saattaa olla mutta ne voivat olla turhia VAIN ulkopuolisille. Juurikin tätä tyyliä että olisitte nyt vaan sopineet anteeksi ja älkää tapelko turhista.

Ja kuitenkin pohjimmainen syy on se että toinen on niin sydänjuuriaan myöten loukattu/loukkaantunut, ja kukaan ulkopuolinen ei voi siinä kohtaa tulla sanomaan onko siihen syytä vai ei, saati sitten että onko syy riittävä.

Näin eroa miettivänä on tottakai mietittävä ettei tästäkin erosta tule turha, mutta luulen että vastaus tulee siinä kun joutuu toteamaan että olisi turhaa jatkaa, ikävä kyllä.

Vierailija
12/29 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiskunnan historiassa 40 vuoden liitot ovat harvinaisia.

Vierailija
13/29 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoliso potkaistaan ulos ja kannetaan uusi sisään samalla ovenavauksella. Luulisi eron edes vaativan huolellista työstämistä, ennen kuin ruvetaan katselemaan muita. Muutenhan vanhat ongelmat siirtyvät uuteen suhteeseen että hupsis.

Juuri näin kävi muutama vuosi sitten veljelleni. Heille tuli ero, ja ex-vaimo toi samantein uuden miehen kotiinsa asumaan. Menivät pikavauhtia naimisiin, heti kun ero oli selvä. Ja vanhat ongelmat totta tosiaan siirtyivät tähän uuteen liittoon. Ex-vaimo on kohta uudestaan ex-vaimo.

Veljeni on myös mennyt uudelleen naimisiin, pari kuukautta sitten, seurusteltuaan ensin pari vuotta.

Vierailija
14/29 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se ero voidaan huolellisesti jo sen avioliiton aikana. Varsinkin jos kyseessä on pitkä liitto.

Eräs läheiseni, mies, teki juuri näin. Hän oli ollut naimisissa 26 vuotta ja sitten näin ulkopuolisten silmiin vaihtoi lennossa uuteen, melkein 15v nuorempaan naiseen. Muutti suoraan tämän uuden luokse.

No, nyt aikaa on mennyt toistakymmentä vuotta. Ja mies edelleenkin kukoistaa uuden vaimonsa kanssa. On onnellinen eläkevaari ja sanoo elävänsä elämänsä parasta aikaa, kun työt on tehty ja rinnalla on hyvä vaimo (sanasta sanaan lainattuna).

Vierailija
15/29 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin sanoa että ero voidaan työstää huolellisesti jne...

että se ero voidaan huolellisesti jo sen avioliiton aikana. Varsinkin jos kyseessä on pitkä liitto. Eräs läheiseni, mies, teki juuri näin. Hän oli ollut naimisissa 26 vuotta ja sitten näin ulkopuolisten silmiin vaihtoi lennossa uuteen, melkein 15v nuorempaan naiseen. Muutti suoraan tämän uuden luokse. No, nyt aikaa on mennyt toistakymmentä vuotta. Ja mies edelleenkin kukoistaa uuden vaimonsa kanssa. On onnellinen eläkevaari ja sanoo elävänsä elämänsä parasta aikaa, kun työt on tehty ja rinnalla on hyvä vaimo (sanasta sanaan lainattuna).

Vierailija
16/29 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai oikeesti ole ihan pakko elää ihmisen kanssa, josta ei enää syystä tai toisesta pidä?

Vierailija
17/29 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille eropohdiskelijalle

ap

Vierailija
18/29 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti on kuitenkin se, että jos lähdetään etsimään toisesta vikoja, silloin ollaan kaltevalla pinnalla. Parisuhteen huolto on avainsana. Etsikää joka ikinen päivä vähintään kolme kaunista asiaa puolisostanne ja kertokaa ne puolisollenne. Älkää pitäkö suhdetta itsestäänselvyytenä. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Itse olen juuri päättänyt aloittaa parisuhteen parannuskuurin! Olemme riidelleet viime aikoina liikaa ja ilkeitä ja loukkaavia sanoja on tullut sanottua molemmin puolin. Parisuhteessa tylsyys ja toisen huomioimattomuus on ottanut vallan.

Saimme onneksi kuitenkin pitkästä aikaa puhuttua asiasta nätisti, kauniin rakastelun päätteeksi ja lupasimme molemmat yrittää kohdella toista hyvin. Sanoin miehelle myös, että toivoisin, että riidellessä ei sanoittaisi sellaista mitä ei tarkoiteta vain toisen loukkaamistarkoituksessa.

Nyt aion pitää tämän asian mielessä. Pidän mölyt mahassani ja etsin asioista hyvät puolet. Jos teen sitä tietoisesti jonkin aikaa, niin ehkä siitä tulisi uusi tapa toimia... Ja helpompi miehenkin puhua minlle kauniisti (tai siis hankalampi puhua inhottavasti), jos itse olen huomaavainen. Uskon, että tällä mallilla päästään pitkälle!

Vierailija
19/29 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti on kuitenkin se, että jos lähdetään etsimään toisesta vikoja, silloin ollaan kaltevalla pinnalla. Parisuhteen huolto on avainsana. Etsikää joka ikinen päivä vähintään kolme kaunista asiaa puolisostanne ja kertokaa ne puolisollenne. Älkää pitäkö suhdetta itsestäänselvyytenä. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Itse olen juuri päättänyt aloittaa parisuhteen parannuskuurin! Olemme riidelleet viime aikoina liikaa ja ilkeitä ja loukkaavia sanoja on tullut sanottua molemmin puolin. Parisuhteessa tylsyys ja toisen huomioimattomuus on ottanut vallan. Saimme onneksi kuitenkin pitkästä aikaa puhuttua asiasta nätisti, kauniin rakastelun päätteeksi ja lupasimme molemmat yrittää kohdella toista hyvin. Sanoin miehelle myös, että toivoisin, että riidellessä ei sanoittaisi sellaista mitä ei tarkoiteta vain toisen loukkaamistarkoituksessa. Nyt aion pitää tämän asian mielessä. Pidän mölyt mahassani ja etsin asioista hyvät puolet. Jos teen sitä tietoisesti jonkin aikaa, niin ehkä siitä tulisi uusi tapa toimia... Ja helpompi miehenkin puhua minlle kauniisti (tai siis hankalampi puhua inhottavasti), jos itse olen huomaavainen. Uskon, että tällä mallilla päästään pitkälle!

ap

Vierailija
20/29 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiskunta on muuttunut. "Rahalla saa hevosella pääsee".

Jos aloitetaan vaikka tuosta ihmisten mahdollisuudesta liikkua ja kommunikoida koko maapallolla on ajat muuttuneet täysin.

Kaikki on helppoa ja mukavaa. Ei tarvitse hypätä talvipakkasilla suksille ja lähteä riiustelemaan naapurikylään. Sopivaa seuraa löytyy kädenulottuvilta netistä. Tehdään treffit tavataan, lyödään hynttyyt yhteen ja erotaan yhtä helposti kuin tutustuttiin. Ei ole enää kysymys elämästä tai kuolemasta.

Suhteet vaihtuvat tiheään. Lapsia kasvatetaan siihen suuntaan ettei ensimmäinen vielä ole se oikea, vaan ehkä se viides. Opitaan että suhteesta päästään pois jos ei synkkaa...

Siis olemme kasvatuksen ja olosuhteiden tulosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi