Voiko pitää paikkaansa
että on saanut tietää olevansa raskaana vasta seitsemännellä kuulla? Miten ihmeessä joku ei voi tietää jo tuossa vaiheessa ?
Onko täällä muita sellaisia,ketkä ovat saaneet tietää myöhään?
Itse siis en ole ollut kyseissä tilanteessa vaan tuttuni. Hän väittää kiven kovaa ja hänen kaverinsa väittävät myös,että tämä pitää tosiaan paikkaansa.
Kommentit (11)
kanssa kuullut yhdestä tytöstä (oli silloin 20) että sai kuudennella tietää..
jotka vasta synnytyshetkellä tajuavat olevansa raskaana. Oisko äärimmäinen psyykkinen reaktio, torjunta, kyseessä. Luulisin että parisuhteessa elävillä tuollaista tapahtuu harvoin.
Eräs nuori nainen meni neuvolaan kun kuukautiset jäivät pois. Sai lasketun ajan loppuvuodeksi ja yllättäen syntyikin jo alkukeväästä täysiaikainen vauva. Ei huomattu neuvolassa, eikä itse huomannut mitään. Kuukautiset olivat olleet siis ihan sinne loppuraskauteen asti, maha ei ollut kasvanut,ei ollut tuntunut liikkeitä. Ja tämä nainen on sairaanhoitaja.
Oli hyvin ylipainoinen,käytti ehkäisyä ja oli jo 40v,näiden seikkojen takia ei ollut uskonut olevansa raskaana mutta olipas kuitenkin ja muutaman kuukauden päästä syntyi terve tyttö! Luuli vauvan potkuja ilmavaivoiksi,kun eivät tuntuneet massan takia niin voimakkaasti ja näiden takia lääkäriin menikin kun vatsaa "väänti" niin pahasti..=)
muka-yllärivauvan nyt keväällä. Itse en usko tuohon eikä usko pari muutakaan ihmistä!
Likka ei muka tiennyt ollenkaan olevansa raskaana eikä kyse ole mistään läskistä neitokaisesta vaan melko normaalipainoisesta ihmisestä.
Oli jopa mennyt yks ilta päivystykseen kovien mahakipujen takia ja mitään kuulemma ei ollut vialla! Vasta seuraavana päivänä koulun terkka oli käskenyt neidin menemään synnärille, koska "sähän synnytät" kohta!
Tuo päivystys juttu on se, mikä paljastaa, ettei tuo todellakaan ollut mikään ylläri! Hänelle ei kuulemma tehty mitään sisätutkimusta tms. Eikä edes paineltu vatsaa!
Menkat oli kuulemma tulleet ihan normaalisti jne.
kyllä niin voi käydä. tiedän yhden joka meni lääkäriin menkkojen poisjäämisen takia sekä vatsakipujen takia. Raskaustesti näytti jostain syystä negaa ja lääkäri määräs keltarauhas hormoonia.. No viikolla 24 se sitten selvis että olikin raskaana. Pointsit lääkärille!
Esikoisen jälkeen kilot ei karisseet, vatsa pysyi isona - kuin olisin pitkälle raskaana, jotain 1v ajan. En jaksanut juuri asiasta välittää, vaativa vauva tuo esikoinen. Ei oma ulkomuoto paljon kiinnostanut.
Menkat ei olleet alkaneet paitsi pari tippaa kun esikoinen oli 11kk, sitten ei moneen kuukauteen mitään (käytin kyllä minipillereitä, mutta nehän ei ole niitä luotettavimpia - varsinkin jos univelassa unohtaa ottaa..)
Jossain vaiheessa alkoi tuntua "potkujakin". Ekalla kertaa lapsen ollessa 6kk järkyttyneenä testasin - nega. Sitten luin haamupotkuista jotka on ihan normaalia. Tai että ne on vaan ilmavaivoja.
Silläpä sitten mentiin aika kauan. Iso maha, väsyttää ja jotain potkuakin tuntuu...mut eipä siinä sen kummempaa! Enhän mä nyt VOI olla raskaana kun seksiäkin ehkä 2x/kk..ja joku ehkäisy on. Välillä meni monta kuukautta etten edes epäillyt.
Muttajoo, en siis ole edelleenkään raskaana. Nyt univelan helpotettua ja järjen hieman palattua olen vain tajunnut että ihan hyvin olisin voinut olla jo pitkälläkin, enkä olisi tiennyt mitään. Kun ne oireet (maha, potkut) oli siis koko ajan ilmankin raskautta. Ja järki ei tosiaan oikein pelannut väsymyksen takia.
Nyt kun lapsi on 1v8kk olen jo levännyt ja laihtunut, menkatkin alkoi, en tunne usein "potkuja". Silti testaan pari kertaa kk, koska ehkäisy jätettiin pois.
Esikoisen jälkeen kilot ei karisseet, vatsa pysyi isona - kuin olisin pitkälle raskaana, jotain 1v ajan. En jaksanut juuri asiasta välittää, vaativa vauva tuo esikoinen. Ei oma ulkomuoto paljon kiinnostanut.
Menkat ei olleet alkaneet paitsi pari tippaa kun esikoinen oli 11kk, sitten ei moneen kuukauteen mitään (käytin kyllä minipillereitä, mutta nehän ei ole niitä luotettavimpia - varsinkin jos univelassa unohtaa ottaa..)
Jossain vaiheessa alkoi tuntua "potkujakin". Ekalla kertaa lapsen ollessa 6kk järkyttyneenä testasin - nega. Sitten luin haamupotkuista jotka on ihan normaalia. Tai että ne on vaan ilmavaivoja.
Silläpä sitten mentiin aika kauan. Iso maha, väsyttää ja jotain potkuakin tuntuu...mut eipä siinä sen kummempaa! Enhän mä nyt VOI olla raskaana kun seksiäkin ehkä 2x/kk..ja joku ehkäisy on. Välillä meni monta kuukautta etten edes epäillyt.
Muttajoo, en siis ole edelleenkään raskaana. Nyt univelan helpotettua ja järjen hieman palattua olen vain tajunnut että ihan hyvin olisin voinut olla jo pitkälläkin, enkä olisi tiennyt mitään. Kun ne oireet (maha, potkut) oli siis koko ajan ilmankin raskautta. Ja järki ei tosiaan oikein pelannut väsymyksen takia.
Nyt kun lapsi on 1v8kk olen jo levännyt ja laihtunut, menkatkin alkoi, en tunne usein "potkuja". Silti testaan pari kertaa kk, koska ehkäisy jätettiin pois.
potkujakin tuntuu. Näinkin siis voi käydä.
En voi mitenkään ymmärtää. Paitsi jos on sitten tosi lihava eikä siksi tunne potkuja. Tiedän yhden hoikan, jolla mahaa ei näkynyt yhtään vielä 6 kk tavallisten vaatteiden alla. Mutta kai ne potkut viimeistään paljastaa. Ainakin mulla ne oli niin selkeitä että mahan läpi näytti kun olisi vauva meinannut tulla ulos sitä kautta, en ymmärrä miten sellaista voisi olla huomaamatta.
joka meni vatsakipujen takia lääkäriin, --> synnytys oli käynnissä. Tämä kyllä oli tapahtunut yli 30v sitten, mutta kuitenkin. Kaipa niitä voi tapahtua.
Ei vaan mun mahalla... Meinaan oli kyllä viimesiillään niin iso jotta...