Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tyttöjen äidit alkakaapa jo pienestä opettamaan

Vierailija
19.08.2009 |

tyttärillenne että ketään ei jätetä leikkien ulkopuolelle, niin ei pääsis näitä ikäviä kolmaspyörä-ylimääräinen juttuja syntymään!

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omani saa helposti kaverita koska on reilu ja mukava, ei todellakaan mikään kiusaaja. välillä haluaa leikkiä poikienkin kanssa tai vaikka yksinään, ei ole siis mitenkään kaveristaan riippuvainen.

päiväkodin palautteen mukaan on todella empaattinen ja kaikken kaveri.

Vierailija
22/71 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi hän tuuppii? Tuuppiiko siksi juuri ettei häntä oteta leikkeihin mukaan, ja hakee tuolla tavalla huomiota? Jos hänet otettaisiin mukaan leikkeihin niin tuuppiminenkin varmasti loppuisi. Näistä tosiaan tulee kierre, tuuppiva lapsi oppii hakemaan huomiota tuuppimalla, koska muuten ei sitä saa. Hän on todennäköisesti ollut normaalia ujompi ja epäsosiaalisempi lapsi, ja ainoa keino että saa muiden huomion on tuo negatiivinen huomio. Se huomionsaaminen on lapselle kuitenkin niin kamalan tärkeää, jos ei saa positiivista niin sitä lähtee hakemaan negatiivista. Senpä vuoksi ihan jo pienestä pitäen pitäisi joissain päiväkodeissa tosi tarkkaan huolehtia siitä, ettei kukaan jää yksin, ettei tällaista kierrettä pääse syntymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sä et myönnä sitä, koska Sä et katso peiliin. Vika on vain ja ainoastaan muiden.

Vai miten se meni?

Miksi on niin vaikea nähdä, ettei näissä asioissa ole syyttömiä!

Vierailija
24/71 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä ole tällaista ikinä kuullutkaan. mielenkiintoista.

t:20

Vierailija
25/71 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ymmärrä oikein sitä, että kaikki lapset ei ole niin sosiaalisia ja helposti tutustu muihin. Tottakai sellainen sosiaalinen mukava lapsi on suosittu kaveri, ja sitten sitä helposti ajattelee, että jos lapsi vaan on mukava muille niin ei ole kaveriongelmia. Ei ne jutut vain ole näin yksinkertaisia. Joitakin ihmisiä on vaan helppo lähestyä, ja joitakin vaikea, myös lasten. Joidenkin kanssa synkkaa tosi hyvin, joidenkin huonommin. Mutta se ei silti tarkoita sitä, että se epäsosiaalinen lapsi, jonka kanssa ei niin helposti muilla synkkaa, ei olisi mukava! Usein ne, jotka jäävät kaveriporukoiden ulkopuolelle ovat niitä, jotka seuraavat muita, eli eivät oikein itse keksi mitään tekemistä. Ne lapset on suosittuja, joiden kanssa on aina kivaa, eli jotka keksivät aina paljon kaikkea tekemistä.

Vierailija
26/71 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sä et myönnä sitä, koska Sä et katso peiliin. Vika on vain ja ainoastaan muiden.

Vai miten se meni?

Miksi on niin vaikea nähdä, ettei näissä asioissa ole syyttömiä!

Lapsensahan leikki kaikkien kanssa, eikä kiusaa ketään. Siitäkö syytät äitiä että lapsi on suosittu ja mukava.

Vierailija
27/71 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä kielioppivirhekin.

No, onneksi itsellä on vain poikia, niillehän ei tätä tarvitse opettaa?

Vierailija
28/71 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varos vaan jos satut olemaan vähänkin epäsosiaalinen etkä koko ajan suuna päänä kaikessa niin ei niitä kavereita löydy, paitsi jotkut vanhat lapsuudenkaverit. Kyllä sitä syrjitään ihan näkyvästi, kun ei ole ns. "makea tuttavuus", vaan joku tylsä ja ujo.

Vierailija
29/71 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä 20 syrjii myös kaikkia yksinäisiä lapsia kun sanoo, että jokainen joka osaa leikkiä kivasti saa aina kavereita.

Vierailija
30/71 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huotaatteko 17 ja 20 että nyt te puolestanne kieltäydytte katsomasta peiliin...

mutta ihmettelen väitettä, että lapseni PITÄISI leikkiä väkivaltaisen tytön kanssa vain siitä syystä ettei hän jäisi kolmenneksi pyöräksi leikin ulkopuolelle! Kasvatan toki lapseni huomaavaiseksi, mitä hän onkin. Väkivallan uhriksiko pitäisi kasvattaa? Tyytymään hiljaa osaansa tönittynä?

Vierailija
31/71 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienolla asiallahan hän on! Ja ihan oikeassa.

Vierailija
32/71 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ihme. Johan tälläkin palstalla joku kahden tytön äiti oli sitä mieltä, että joku muu tyttö tulee sotkemaan heidän leikkinsä. Ja se tyttö oli tietysti ainoa lapsi vielä kaiken lisäksi.

Sillä tavalla niitä pikku-bitchejä kasvatetaan.

Onneksi itselläni on poika...

Vierailija
33/71 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihmettelen väitettä, että lapseni PITÄISI leikkiä väkivaltaisen tytön kanssa vain siitä syystä ettei hän jäisi kolmenneksi pyöräksi leikin ulkopuolelle! Kasvatan toki lapseni huomaavaiseksi, mitä hän onkin. Väkivallan uhriksiko pitäisi kasvattaa? Tyytymään hiljaa osaansa tönittynä?

siitä yhdestä väkivaltaisesta lapsesta, vaan yleensä niistä, joita syrjitään. Ikävä että sinulla on kokemuksia väkivaltaisesta lapsesta, mutta kaikki syrjityt ei sitä ole.

Vierailija
34/71 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä 20 syrjii myös kaikkia yksinäisiä lapsia kun sanoo, että jokainen joka osaa leikkiä kivasti saa aina kavereita.

minä siis syrjin jotain koska lapseni osaa leikkiä kaikkien kanssa, sekä myöskin itsekseen? ei teille voi koskaan olla mieliksi kun hyvinkäyttäytyvistäkin lapsista syytetään äitiä.

katsoisitteko vaikka itse peliin välillä? on varmaan teillä onnistunut tuo kasvatustyö paljon paremmin kuin minulla, jos omat lapsenne ovat epäsosiaalisia ja epäsuosittuja.

antakaapa minulle looserille äkkiä vinkkejä miten tulisin paremmaksi äidiksi.

Vierailija
35/71 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ihme. Johan tälläkin palstalla joku kahden tytön äiti oli sitä mieltä, että joku muu tyttö tulee sotkemaan heidän leikkinsä. Ja se tyttö oli tietysti ainoa lapsi vielä kaiken lisäksi. Sillä tavalla niitä pikku-bitchejä kasvatetaan. Onneksi itselläni on poika...

Meidän pihalla on 5 v poika, joka on just tuollainen suosittu syrjijä. Kaikki muut pojat haluaa olla tämän pojan kanssa, ja tämä valkkaa aina jonkun kenen kaa on yhdessä. Sitten sitä kolmatta kiusataan. Mä puutun ja kovalla hanskalla aina kun näen kyseisen pojan tekemässä tätä koska vanhempansa eivät sitä tee. Ja poika tottelee.

Vierailija
36/71 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi hän tuuppii? Tuuppiiko siksi juuri ettei häntä oteta leikkeihin mukaan, ja hakee tuolla tavalla huomiota? Jos hänet otettaisiin mukaan leikkeihin niin tuuppiminenkin varmasti loppuisi. Näistä tosiaan tulee kierre, tuuppiva lapsi oppii hakemaan huomiota tuuppimalla, koska muuten ei sitä saa. Hän on todennäköisesti ollut normaalia ujompi ja epäsosiaalisempi lapsi, ja ainoa keino että saa muiden huomion on tuo negatiivinen huomio. Se huomionsaaminen on lapselle kuitenkin niin kamalan tärkeää, jos ei saa positiivista niin sitä lähtee hakemaan negatiivista. Senpä vuoksi ihan jo pienestä pitäen pitäisi joissain päiväkodeissa tosi tarkkaan huolehtia siitä, ettei kukaan jää yksin, ettei tällaista kierrettä pääse syntymään.

Tuskin tiedät sinäkään. Hän on vauvasta asti ollut tuollainen. Pienempänä puri toisia, sitten alkoi töniminen. On ollut hoidossa 1,5 vuotiaasta, joten oman arvioni mukaan (joka lienee sinua oikeampi, kun et tapausta tunne) johtuu kotioloista, kasvatuksesta tai jonkinlaisesta henkisestä / kehityksellisestä häiriöstä. Ja tämä lapsi ei ole ujo vaan kovaääninen riehujatyyppi, ei kuitenkaan mikään adhd-vilkas. Muttei kuitenkaan seiniä kiertelevä.

Ei liene minun asiani selvittää, mitä tuppivaa & raapivaa tyttöä vaivaa, mutta en voi mitenkään täältä töistä käsin pakottaa lastani leikkimään tuon tytön kanssa, koska kivojakin leikkikavereita hänellä riittää. Ja vielä tiedoksi, että tyttöni ei ole itse syrjinyt ketään, useimmiten on vain jäänyt tämän tuuppivan tytön uhriki. Ja kyllä ongelma on koko päiväkodin tiedossa.

Itse pyrin kasvattamaan lapsistani edelleen muita huomioivia, avoimia ja sosiaalisia. Kaikilla tämä ei selvästi ole vielä hallussa. Enkä todellakaan halua, että lapseni syrjisi muita lapsia. Mutta halusin vain kertoa, että aina asia ei ole niin mustavalkoinen kuten ketjun alussa väitettiin.

17

Vierailija
37/71 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä yhdestä väkivaltaisesta lapsesta, vaan yleensä niistä, joita syrjitään. Ikävä että sinulla on kokemuksia väkivaltaisesta lapsesta, mutta kaikki syrjityt ei sitä ole.

Itse olisin mieluusti keskustellut yleisemmällä tasolla, mutta koska ajatusten vaihto on näin älykkällä tasolla, taidan vaihtaa toiseen ketjuun. Syrjiminen ja kiusaaminen ovat todella tuomittavia asioita - varmasti olemme kaikki siitä samaa mieltä.

17

Vierailija
38/71 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänhän vain kertoi oman esimerkkinsä aiheeseen liittyen.

Vierailija
39/71 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huotaatko yleensä itse? Katsopa peiliin, mutta älä pelästy!

Vierailija
40/71 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä siis syrjin jotain koska lapseni osaa leikkiä kaikkien kanssa, sekä myöskin itsekseen? ei teille voi koskaan olla mieliksi kun hyvinkäyttäytyvistäkin lapsista syytetään äitiä.

Ei sinua syytetty siitä, että lapsesi käyttäytyy hyvin, vaan siitä, että syytät kaikkia yksinäisiä lapsia huonostikäyttäytyviksi.

katsoisitteko vaikka itse peliin välillä? on varmaan teillä onnistunut tuo kasvatustyö paljon paremmin kuin minulla, jos omat lapsenne ovat epäsosiaalisia ja epäsuosittuja.

Sanoinko jossain, että lapseni ovat epäsosiaalisia tai epäsuosittuja? Eivät ole, mutta opetan heille silti sen verran empatia ja käyttäytymissääntöjä, että kaikki otetaan joukkoon mukaan eikä ketään jätetä ulkopuolelle.

antakaapa minulle looserille äkkiä vinkkejä miten tulisin paremmaksi äidiksi.

olet kyllä saanut jo, muttet vain halua lukea niitä. Ensimmäiseksi kannattaisi luopua siitä kuvitelmasta, että olet täydellinen. En minäkään ole, mutten silti katso oikeudekseni parjata muita ihan ilman perusteita kuten sinä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan