APUA!! Miten niistä pienistä "banaani"kärpäsistä pääsee eroon??
Hermot menee!!
En jätä öisin mitään tiskipöydälle, mutta silti niitä vaan jostain sikiää :(
Tyhjennän illalla roskat ja biot. Ei ole hedelmiäkään.
Kommentit (8)
Siis toki se pitää olla, mutta se vaan tappaa niitä. Se, miten saa ne hävitettyä, on hieman työläämpi prosessi.
Ensiksi vie biojäte roskiin. Pari päivää voit pitää biojäteastiaa ulkona tai parvekkeella jos mahdollista. Jos ei, niin laita vaikka sanomalehti sen päälle. Roska-astiat kannattaa myös pestä.
Vie kaikki kierrätykseen menevät pullot ja purkit pois, ja kun niitä tulee lisää, huuhtele ne huolellisesti.
Huuhtele käytetyt astiat ennen kuin jätät ne tiskipöydälle/laitat koneeseen, mikäli ne joutuu odottamaan ennen tiskausta/tiskikoneen käynnistämistä.
Jos sulla on hedelmiä pöydällä huoneenlämmössä, peitä ne jollain.
Näin poistat kaiken, missä banaanikärpäset voi lisääntyä tai mitä ne voi syödä. Tämän jälkeen jäljellejäänyt populaatio kuolee banaanikärpäsansaan, siis siihen kulhoon, jossa on etikkaa ja astianpesuainetta.
Meillä oli ehkä vuosi sitten todella sitkeä banaanikärpäskanta, mutta näin sain sen tuhottua.
Kai sä nyt tiedät, miten imuroidaan?
tai ne rupeaa sikiämään siellä. Mä oon siis se pitkän viestin kirjoittanut, ja meillä oikeasti otettiin kaikki keinot käyttöön. Mies löysi nuo vinkit netistä ja niillä toimi. Me syödään tosi paljon kaikkia hedelmiä ja vihanneksia, luulen, että niitä tuli kaupasta. Lisäksi meillä on kahden hengen talous eikä tuolloin ollut tiskikonetta: biojätetteä ei tarvinnut veidä kuin kerran viikossa, enkä tiskannutkaan jatkuvasti. Noilla keinoilla sain kuitenkin siivekkäät pois, ja niin on saanut kaikki muutkin joille oon neuvonut.
Tai jos rupeaa, niin ei ne sielät ulos tule. Ja talven tullenhan ne häviää joka tapauksessa, vaikket mitään temppuja tekisikään.
Kyllä ne huoneilmassa pysyy hengissä, ainakin kerrostaloissa näin on.
Vielä parempi on esim. omenaetikka. Tilkka astianpesuainetta siihen, jotta veden pintajännitys pienenee.
Kärpäset lentää siihen ja hukkuu.