Miten joku kehtaa myydä turvaistuimia tai -kaukaloita
jotka on yli 5v. vanhoja? kyllä mulla vaan tulis omantunnontuskia kun ajattelisin että joku pieni lapsi pistetään siihen turvattomaan istuimeen kiinni. Onko se raha oikeesti niin tärkeää?
Kommentit (35)
istuimet niin turvattomia ollut, etten laittais. Itse ostin siskolta 5 vuotta vanhan ja ollut käytössä sen jälkeen 1,5v. Oli ostettaessa sen hetkisten testien paras. Ei mitään ongelmia luottaa siihen.
Jos itsellesi syntyy 3 lasta viiden vuoden aikana, ostatko jokaiselle aina uuden istuimen? Älytöntä luonnonvarojen tuhlaamista. Jos on kolaroimaton ja kunnossa niin kiertoon vaan.
istuimet niin turvattomia ollut, etten laittais. Itse ostin siskolta 5 vuotta vanhan ja ollut käytössä sen jälkeen 1,5v. Oli ostettaessa sen hetkisten testien paras. Ei mitään ongelmia luottaa siihen.
ei siitä että onko vanhan mallinen istuin.
ap
Jos itsellesi syntyy 3 lasta viiden vuoden aikana, ostatko jokaiselle aina uuden istuimen? Älytöntä luonnonvarojen tuhlaamista. Jos on kolaroimaton ja kunnossa niin kiertoon vaan.
eli en tuossa tapauksessa ostaisi uusia kaikille mutta jos ikäeroksi tulisi 5v niin totta kai ostaisin!
ap
ei siitä että onko vanhan mallinen istuin. ap
Suuret lämpötilan vaihtelut (pakkasella ja auto lämmitetään), auringon paiste jne haurastuttavat muoviosia. Jokainen voi kokeilla itse miten käy vaikka muoviämpärille kun pitää 5 vuotta sitä pihalla niin että on välillä auringossa ja välillä varjossa jne, välillä voi vielä pakkasella käyttää sisätilassa lämpöisessä.
on turvaistuintehtaiden suositus, tietenkin sanovat niin kun haluavat että ihmiset ostavat uusia istuimia.
vaikka kuinka vanhoina. Niitä kun ei säilytetä autossa...
Suuret lämpötilan vaihtelut (pakkasella ja auto lämmitetään), auringon paiste jne haurastuttavat muoviosia. Jokainen voi kokeilla itse miten käy vaikka muoviämpärille kun pitää 5 vuotta sitä pihalla niin että on välillä auringossa ja välillä varjossa jne, välillä voi vielä pakkasella käyttää sisätilassa lämpöisessä.
on turvaistuintehtaiden suositus, tietenkin sanovat niin kun haluavat että ihmiset ostavat uusia istuimia.
Et ole koskaan nähnyt muovin haurastuvan?
Koskeeko hapertuminen ikivanhoja styroxistuimiakin? Kysehän ei ollut mallin vanhentumisesta...
Koskeeko hapertuminen ikivanhoja styroxistuimiakin? Kysehän ei ollut mallin vanhentumisesta...
vaan juuri niitä muovista valmistettuja. taitaa sulla olla peruskoulu käymättä jos et tajua mitä muoville tapahtuu kun sitä säilyttää autossa sellaisessa ilmastossa mikä suomessa vallitsee.
Makaronit ovat syötäviä vielä piiiiiiiiiiiitkään päiväyksen jälkeenkin, eihän ne miksikään mene. Joku päiväys niihin on kuitenkin laitettava.
Vähän hölmö vertaus, mutta tajuatte varmaan pointin. :)
Ja kyllä itse käyttäisin 5v vanhaa istuinta jos on muuten hyvä ja kolaroimaton. 10v vanhaa en enää käyttäisi.
Ja kyllä itse käyttäisin 5v vanhaa istuinta jos on muuten hyvä ja kolaroimaton. 10v vanhaa en enää käyttäisi.
ja lapsesi mielipidettä tuskin kysyt asiaan. en minä ainakaan alkaisi lapseni hengellä leikkimään. meillä ei todellakaan ole liikaa rahaa mutta silti pidän aivan varmasti huolen että lapsillani on kunnolliset turvaistuimet!
ap
keräämässä sadevettä räystäältä, talveksi nostettu ulkovarastoon. Eikä se ole muuttunut miksikään
tasan 5 vuotta niin se on ihan huono ja hajonnut ja hapertunut? Ei todellakaan vaan käyttöikää on vielä reilusti jäljellä! Miten se istuin on turvallinen kun ikää on 4 vuotta ja 11 kk mutta kun ikää on 5 vuotta ja 1 päivä niin se on ihan turvaton????
Ja huomioi että jos ostat upouuden istuimen vaikka nyt elokuussa 2009 niin se on oikeasti voitu valmistaa jo kaksikin vuotta sitten.
turvaistuimet...
Ja huomioi että jos ostat upouuden istuimen vaikka nyt elokuussa 2009 niin se on oikeasti voitu valmistaa jo kaksikin vuotta sitten.
vuorotellen pakkasessa ja auringossa.
Kuten sanoin, ihan sama jos oman lapsenne hengellä leikitte. ei vaan tarvitsisi myydä niitä kelvottomia kapistuksia sellaisille jotka eivät niiden vaaroista tiedä.
Ostajahan sen päätöksen tekee ei myyjä.