Mikä ois helpoin tapa merkata lapsen vaatteet?
Kommentit (17)
Permanent-tussilla kirjoittaa lapsen nimen pesulappuun.
Meillä lapsilla eri sukunimi ja ei edes kierrätetä vaatteita veljesten kesken, niin ihan etunimeä käytetään.
Käytän silitettaviä nimikointitarroja.
Naulukoissa ym. on kuitenkin vain etunimet ja kovin pienet ei edes osaa kertoa sukunimeään.
Tekstiilitussilla pesulappuun, tosin monissa vaatteissa on niitä kohtiakin oihin voi kirjoittaa koko nimen.
nimilappuja, kunnes tajusin, että ihan tussilla kannattaa kirjoittaa nimi pesulappuun tai niskan vaatemerkkiin. Ja käytin ihan tavallista mustaa, ei vesiliukoista tussia usein, kun ei ollut kangastussia saatavilla. Hyvin pysyi nimi pesuissakin kaikissa vaatteissa. Ja taatusti helpoin ja nopein tapa nimikoida vaate!
Sukunimilain mukaanhan äiti tai isä vo8i pitää omat nimet tai ottaa avoiliitossa toistensanimet tai kaksiosaiset nimet. Lapsilla kuitenkin kaikilla pitää olla sama nimi, eli jokatoiselle ei voi antaa erinimeä (sun nimelle, mun nimelle...)
Sukunimilain mukaanhan äiti tai isä vo8i pitää omat nimet tai ottaa avoiliitossa toistensanimet tai kaksiosaiset nimet. Lapsilla kuitenkin kaikilla pitää olla sama nimi, eli jokatoiselle ei voi antaa erinimeä (sun nimelle, mun nimelle...)
ja yksi nykyisestä suhteesta. Aika yksinkertaista eikö?
Ja asiaan: itse olen merkannut ihan kuulakärkikynällä pesulappuun - haalistuu pesujen myötä, helppo uusia. Helpompi nimikoida uudestaan toiselle lapselle tai myydä kirppiksellä kun ei ole edellisen käyttäjän nimi niin kovin voimakkaana.
oon ihan kirjottanut. Pesulappuun tai kuravaatteisiin sellaisenaan. Siistimpi jälki kuin tussissa. (Näppihärö kirjotti eka tussussa :D)
Pysyy myös villavaatteissa ja kengissä..
Heh, ihan naurattaa, että jollekin tämmöinen tulee yllätyksenä, että voi olla eri nimisiä lapsia. Joissain paikoissa taas sellainen on todella "normaaliakin".
ollaan sijais/kriisiperhe joten tosi monen nimistä lasta on ollut ja suurin osa käyttää "meidän" vaatteita joten siksi meidän sukunimi vaatteissa.
tekstiilimerkkauskynän, joka on tosi hyvä. Kärki on ohut, joten jälki ei leviä silkkisissäkään pesulapuissa. Kait siellä on ihan myynnissäkin noita kyniä.
Maksoi n. 2,50 euroa, ja on todellakin paras merkkaustussi, jota meillä on kokeiltu.
Meillä laitetaan lapsen etunimi vaatteen pesu- tai nimilappuun. Villavaatteet nimikoin Leukoplast-teipillä, joka pysyy pesuissa, mutta lähtee tarvittaessa irti. Ja etunimi siksi, että sukunimeä ei välttämättä päiväkodissa tiedä kuin vakituinen henkilökunta. Ja toisaalta isommat lapset tunnistavat jo toistensa etunimiä, mutta eivät välttämättä sukunimiä. Meillä kiertää aika pieni osa vaatteista lapselta toiselle, kun ensimmäinen on poika ja toinen tyttö.
tekstiilimerkkauskynän, joka on tosi hyvä. Kärki on ohut, joten jälki ei leviä silkkisissäkään pesulapuissa. Kait siellä on ihan myynnissäkin noita kyniä.
Permanent-tussilla kirjoittaa lapsen nimen pesulappuun. Meillä lapsilla eri sukunimi ja ei edes kierrätetä vaatteita veljesten kesken, niin ihan etunimeä käytetään.
- blondi :)
Näin on nimikoitu valmiiksi koko sisarussarjaa ajatellen. Tietysti mikäli kaikilla perheen lapsilla on sama sukunimi...