Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

V*tun katkerat naiset!

Vierailija
18.08.2009 |

Miksi tällä palstalla on niin hirveästi lynkkaajia kimpussa jos ilmaisee hätänsä, ja tarvitsee vaikkapa anoa rahaa sossusta? Sitä varten se sossu on että sitä käytetään kun on pula. Toki niitä väärinkäyttäjäpummejakin on, mutta eivätköhän ne ole vähemmistö.

Nyt voittekin sitten miehenne tuloilla elävät ninamikkoset lynkata mut:

Olen yhden lapsen yh-äiti, joudun hakemaan sossusta rahaa. En huvikseni, vihaan sitä yli kaiken, se on turhauttavaa ja nöyryyttävää! Tilanne on kuitenkin sellainen että muuta vaihtoehtoa ei ole. Olen ollut monta vuotta vakavasti sairas, suurimman osan ajasta sairaalassa. Siinä jäi yliopistokoulutukset kesken ja tippui "mukavasti" työelämästä pois. Eipä ollut oma valinta, voisi sattua teillekin.

Tuossa yhdessä keskustelussa joku empaattinen ihminen ilmoitti ylimielisesti että hän on ainakin suunnitellut elämänsä: hyvän miehen ja koulutuksen. No onneksi olkoon jos on käynyt tuuri, luuletko että minä en ole suunnitellut loistouraa ja hyvää miestä?

Poika on alle puoli vuotta vanha, joten en voi mennä töihin vielä, eikä se töiden saantikaan mitään lasten leikkiä ole kun ei ole vuosikausiin ollut työelämässä. Nyt voittekin sitten lynkata vuorostanne siitä miksi piti mennä lapsi tähän tilanteeseen tekemään. No, olihan mulla hyvä mies ja sairaus alkoi parantumaan ja tulin raskaaksi. Ei, emme käyttäneet ehkäisyä, annoimme sen tapahtua. Halusin elämääni toivoa, jotain muutakin kuin sairautta. Eikä tämä minun sairauteni haittaa lapsensaantia eikä se ole periytyvää. Teidän mielestänne minun olisi varmaan pitänyt mennä sterilisoitavaksi kun olin rahaton; no kuitenkin miehen kanssa toimeentulon piti olla turvattua. Vaan ei juttu onnistunut, ukko lähti kuvioista ja jäin yksin ison mahani kanssa.

Nyt olen terve, onnellinen ja vauvani on maailman ihanin, enkä kadu missään nimessä hänen hankkimistaan. Koen että sossun varassa olo on väliaikainen juttu, en pidä kerjäämisestä, mutta nyt on vain ajateltava järkevästi. Kun lapsi täyttää vuoden, aion yrittää palata opiskelemaan ja hankkia sen kunnon ammatin.

Joku varmaan syyttää minua että olen kateellinen av:n täydellisille naisille. En ole! Olen kateellinen ainoastaan siitä, että heidän elämässään on kaikki sujunut niin täydellisesti että on varaa vittuilla hädänalaisille ylimielisesti, mutta en vaihtaisi osaani. Nyt osaan arvostaa elämää, hyviä asioita, en pidä mitään itsestään selvänä ja minulla on kyky tuntea empatiaa kärsiviä kohtaan enkä tuomitse ketään sen perusteella että on sattunut hankkimaan lapsen väkivaltaiseksi osoittautuneen miehen kanssa, tai siksi että asuu kaupungin vuokra-asunnossa, tai joutuu käyttämään sossua.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sinun tarvitse tilannettasi kenellekään puolustella.

Vierailija
2/15 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsä mietittävää jokaiselle itsekkäälle rouva täydellisyydelle! Eli lähestulkoon jokaiselle av-idiootille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pitää mielessä että tällä palstalla v**uillaan vähän kaikille. Pohjasakkaa ovat mm. yh-äidit, opettajat, korviketta lapsilleen antavat, taaperoimettäjät, Mäkkärissä käyvät, kotiäidit, uraäidit jne., loputon lista.

Vierailija
4/15 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä TEIN ekan lapseni 40 vuotiaana avioliitossa minä opiskelin korkealle, ekoista kierroista tärpännyt ja hoikka. Tyttö ja pika tuli.Eli mielipiteeni on selkeästi että kaksi tyttöä tai kaksi poikaa on KAMALAA kaikki nuoret äidit ovat keskenkasvuisia huonosti koulutettuja ja lihavat ovat kuvottavia ja lapsettomuushoidot ovat typeriä yms..:D tää on tätä perus;)

Ja empaattisuutta löytyy että rutisee!

Vierailija
5/15 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulta ainakin moni asia ikäänkuin häviää närästämästä, kun sanoo sen ääneen

Vierailija
6/15 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta edelleen lapsia ei tehdä omaa terveyttä parantamaan ja mielialaa nostattamaan. Lapsia tehdään, kun on rahkeet elättää ne. Niin se vaan on.

Vierailija
7/15 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin samaa mieltä. Joskus tuntuu, että tänne kirjoittaa vain jotain inhottavia kakaroita. Täällä jotenkin uskalletaan nimimerkin takana olla ilkeitä. Pahinta on kun yrittää auttaa toista kommentoimalla kirjoitusta niin eikös joku ole puuttumassa yhteen tai kahteen sanaan ja koko juttu alkaa mennä jo ihan vierestä. Inhottavaa kun jotkut eivät osaa keskittyä oleelliseen vaan ovat moralisoimassa joka jutusta.

Tsemppiä sinulle ja mukava kuulla, että sairautesi on helpottanut.

Vierailija
8/15 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin lapsen haluan koska rakkautta riittää eikä vain rahaa.. Olet yksi näistä juu..

Ja ap tuskin tarkoittikaan että halusi lapsen VAIN korjatakseen sairauden tuomaa tuskaa.. Opettele lukemisen ymmärtäminen haloo..

Vierailija
9/15 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta edelleen lapsia ei tehdä omaa terveyttä parantamaan ja mielialaa nostattamaan. Lapsia tehdään, kun on rahkeet elättää ne. Niin se vaan on.

Itseäni parantamaan (ei kai lapsi nyt ketään paranna, vaan antaa sisältöä elämään) tai mielialaa nostattamaan. Varmaan samasta syystä kuin muutkin: koska on kaipuu saada elämäänsä jotain enemmän. Kaipuu saada lapsi. Ymmärrätkös? Ja kuten kirjoitin, meidän oli tarkoitus elää miehen kanssa yhdessä, mikä ei mennytkään suunnitelmien mukaan.

Katsos, kaikki ei aina mene niiden ihanien suunnitelmien mukaan. Hyvä jos sinulla - kaikilla ei kuitenkaan.

Vierailija
10/15 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia tehdään kyllä aina pohjimmiltaan itsekkäistä syistä. Joka muuta väittää, valehtelee.

Tottakai ap empatiseeraamme kaikki sinua.

Vierailija
11/15 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kun haukut kaikki muut jotka eivät ole samassa asemassa kuin sinä. Kuka tässä on katkera?

Vierailija
12/15 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa elämä tavalla tai toisella romahtaa kun ne lapset on "tehty" ja on ollut rahkeet elättää ne? Voi sattua sinunkin kohdallesi.Pitääkö silloin lapset antaa adoptioon?

Vierailija
13/15 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tohon tilanteeseen? Omaa tyhmyyttäsi!

Vierailija
14/15 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja melkoisen sivistymätön, jos nämä molemmat sukupuolielimillä alkavat aloitukset ovat sinun!

Minä en mitenkään kyseenalaista sitä, etteikö itse kukin saisi joskus tarvita jotain sossusta ja saisi sitä sieltä saadakin. Mutta siitä sossunkirousviestissähän sinä halusit sossun maksavan teille KAIKEN!

Minä tiedän useita opiskelijayksinhuoltajia, jotka ovat tyytyneet kirpparivaatteisiin (olen itsekin lahjoittanut yhtä jos toista) ja spr:n torilta tai tuttavilta ostamiinsa/saamiinsa huonekaluihin. On nukuttu pelkillä vanhoilla patjoilla ilman sänkyä kunnes kirpparisänkyyn oli rahaa, on kokattu yhdellä kattilalla ja juotu yhdestä mukista jne. On rakennettu eka pöytä pelkästä levystä ja syöty keittiötason äärellä kunnes oli varaa ostaa se 20 euron kirpparipöytä.

Ei siinä mitään, että joskus tarvitsee apua, mutta kun on kerran saanut, ihmisen ei enää pitäisi marista avun vähäisyydestä! Sitä pitää yrittää selvitä niin vähällä kuin voi ja hankkia vähän kerrallaan lisää!

Vierailija
15/15 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä minä hauku ketään sen takia että he olisivat eri tilanteessa kuin minä. Suututti vaan tämä huonompiosaisten mollaus. Jos itsellä on asiat hyvin, eikö pitäisi olla kiitollinen siitä ja käyttäytyä empaattisesti niitä kohtaan, joilla ei ole. Kyllä minua harmittaa että täällä palstalla käyttäydytään miten sattuu.

En ole katkera, sen voin käsi sydämmellä sanoa. Myönnän että joskus kadehdin niitä joilla on erinomainen taloudellinen tilanne, mutta opikeasti olen nyt niin onnellinen, etten vaihtaisi paikkaan.

Sossusta pyydän rahaa välttämättömään: jotta on varaa ostaa ruokaa, maksaa synnärilasku ym. En osta juuri mitään itselleni, vauvan vaatteet on saatu käytettyinä. Emme tarvitse uutta ja hienoa.

En ymmärrä miksi pitää olla niin täynnä aggressiota että halveksii köyhempiä. Ja mitä tuohon sukupuolielimen nimeen otsikossa tulee, se ei ole kovin asiallinen, mutta kuvastaa sen hetkistä ärtymystäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän