Voisko joku auttaa? Sika-influenssa-asiaa
Miehellä alkanut viime launataina kuume ja tukkoisuus. Eilen sanoi että ottaa vähän keuhkoihin. Muuten jaksaa olla kyllä pystyssä syö juo jne.. Kuume laskee jonkin verran lääkkeillä mutta kun vaikutus lakkaa on taas ihan veto pois.
Ollaan molemmat asiakaspalvelu alalla, miehellä vielä torstaihin asti lomaa. Pitäiskö nyt mennä lääkäriin ja minne? Asutaan Turussa
Kommentit (11)
varmaan löytyy tieto kaupungin sivuilta.
Sinä menet normaalisti töihin (olet ilmeisesti terve) ja miehesi sairastaa kotona.
Tai voihan hän jo nyt ilmoittaa töihin ettei tule heti loman loputtua, kun on kipeänä.
lääkäriin ei tarvitse mennä, jos ei ole hengitysvaikeuksia tai pitkittynyttä kuumetta. Riskiryhmät erikseen.
Kannattaa soittaa työterveyteen, jos tarvitsee todistuksen. Siinä selviää, pitääkö käydä lääkärillä ja missä. Turhaan ei pidä lähteä tartuttamaan muita. Työpaikalta voi kysäistä mikä on käytäntö.
olo kohenee sen verran että pystyy menemään töihin? Voiko mennä?
mennä jos ei ole kuumetta eikä räi toisten päälle...
itselläni ei ole kumpaakaan oireena vaan pistää keuhkoissa. Eikä mieleenkään tulisi mennä töihin. Kummallinen käsityssinulla siitä, että milloin ihminen on työkykyinen.
Kai nyt jokaisella työpaikalla on suunnitelma mitä tehdään jos epäilee sikainfluenssaa.
Minä ainakin soittaisin töihin ja kertoisin oireeni ja sanoisin etten ole varma onko tämä sitä sikainfluenssaa, mutta oireet viittaa siihen.
Itse kyllä jäisin pois töistä, koska vaikka tauti ei "sitä itseään" olisikaan, niin jonkun räkätaudin veisin kumminkin sinne mennessäni.
olo kohenee sen verran että pystyy menemään töihin? Voiko mennä?
ainoastaan asiakkaat. Mutta jos kuume laskee esim tään ja huomenna ei ole kuumetta muuta kuin pientä nuhaa. Niin uskaltaako mennä töihin?
Ei täältä saa asiantuntevia vastauksia.
Ei täältä saa asiantuntevia vastauksia.
tk:n puhelinjonossa oon ollut jo tunnin ja odottelen soittoa.
Kai täältäkin nyt saa kysyä!
Vaikea täältä käsin sanoa.