Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 6-vuotiaan jättää yksin kotiin?

Vierailija
17.08.2009 |

Illalla noin klo 17.30-21? Lapsi on omatoiminen ja osaa soittaa apua kännykällään, jos sitä tarvitsee.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI TIETENKÄÄN, ÄÄLIÖ.

Vierailija
2/46 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulisi tuollainen edes mieleen. Varsinkaan noin pitkäksi ajaksi. Vaikkei noin vanhaa lasta vielä itselläni olekaan niin kovin pieni on vielä 6-vuotias...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni 6v ekaluokkalainen on koulun jälkeen tuon ajan yksin

Vierailija
4/46 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai viedään hoitoon. Yksin ei kerta kaikkiaan saa jättää.

Vierailija
5/46 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi täyttää joulukuussa vasta 7v ja aloittaa elokuussa kopulun, eikä ole mitään iltapäivähoitoa kunnalla antaa

pitääkö äidin siis jäädä pois töistä tai mitä

kun lapsi ei voi olla yksin kotona

eli suomessa on niin leväperäistä tää pienten lasten koulunkäynti ja hoito

esim Tanskassa lapset jäävä koulun jälkeen kaikki koulun tiloihin iltapäivähoitoon eväinen, ja sieltä vanhemmat hakevat töistä päästyään

täällllä 6-7v pienet yksikseen hortoilee ties missä

Vierailija
6/46 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tällanen pakkotilanne on nyt vaan edessä. Mulla työasia tuohon aikaan, enkä voi aikaa siirtää, koska se koskee suurta ihmisjoukkoa ja aika on muutenkin määrätty ylemmältä taholta. Miehellä samaan aikaan työmatka ulkomailla. Naapurit eivät lasta ota noin myöhään, koska heidän lapsensa menevät nukkumaan klo 19 ja sukulaiset asuvat satojen kilometrien päässä.

ap

Vierailija
7/46 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilaa hoitaja jostain firmasta, niin on kaikkein varminta

Vierailija
8/46 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pientä ei todellakaan voi jättää yksin iltasella. Päivälläkin vain pieneksi toviksi lapsen kykyjen mukaan, mutta vaikka olisi millainen työasia tehtävänä, et voi jättää lastasi heitteille sen vuoksi. Palkkaa lastenhoitaja tai jää kotiin, siinä vaihtoehdot.

Vierailija
9/46 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitajaa ei tunnu löytyvän mistään - muuten olisinkin sellaisen jo palkannut.

ap

Vierailija
10/46 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi meinaan lähteä soitto naapureilta, jos tietävät sinun olevan poissa ja lapsi on yksin kotona. Ja sietääkin soittaa, täysin edesvastuutonta edes ajatella moista. Lastenhoitaja kyllä löytyy, hätävarana vaikka kauppojen ilmoitustaululle iso ilmoitus hoitotarpeesta. Lapsen jättäminen yksin EI ole vaihtoehto.

Vierailija
11/46 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naapuri ei kerta voi ottaa hoitoon klo 17.30, niin voiko mennä aikaisemmin ja olla yötä? Vai onko niin sydämetöntä porukkaa, ettei millään onnistu? Ukit, mummot, sukulaiset, kaverinne? Eikö teillä todellakaan ole tukiverkkoa hoitoavuksi? Jos ei, niin todellakin kannattaisin hankkia parin lastenhoitajan yhteystiedot hätätilanteita varten.

Vierailija
12/46 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ikeasti: Noin pientä et voi tosiaankaan jättää yksin, varsinkaan illalla, jolloin lapsi on varmasti pelokkaampi ja vsyneempi kuin esim. aamuisin.

Vierailija
13/46 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja naapurit ei ota yökylään keskellä viikkoa, koska aamulla on kaikilla omat kiireet, kouluunviemiset yms. Mutta ei meillä asu ketään sukulaisia täällä ja kaveritkin asuvat kauempana ja heillä myös pieniä lapsia ja omat rytminsä.

Eihän tässä ongelmaa olisikaan, jos olisi viikonlopusta kyse, mutta kun on keskellä viikkoa, niin en voi sitten yömyöhällä ajella satoja kilometrejä lapsen kanssa kotiin hoitopaikasta, kun aamulla pitäisi olla taas aikaisin koulussa. Mutta pitää nyt yrittää vielä jotain. Viimesenä vaihtoehtona lapsi sitten mun mukaan töihin - tosin yksin mä hänet joudun sielläkin jättämään johonkin, koska ei voi tulla mun työtilaisuuteen mukaan.

ap

Vierailija
14/46 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeesti jos noin hianot työt et ollaan ulkomailla töissä ja noin tärkeä työ niin luulis olevan varaa rahalla saatavaan MLL hoitajaan tai johonki.

Tää on pakko olla provo.

Jos oot 02-alueelta tuo lapsonen meille. Hoidan mielelläni.

Vierailija
15/46 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja he ovat silti kieltäytyneet auttamasta?

Idiootit naapurit sulla.

Kysy vaikka kaikilta sun lapsen kavereiden vanhemmilta, ei ne voi kaikki yhtä tyhmiä olla.

Ei noin pientä voi jättää yksin. Jos olisit mun naapuri niin heti voisit tuoda lapsen tänne vaikka kolmelta yöllä jos olis pakkotilanne.

Vierailija
16/46 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä onko mikään lastensuojeluasia, mutta on pitkä aika ja illalla kurjaa lapsen olla yksin, 6 vuotias on pieni vielä. Vertailun vuoksi sanon, että meidän 6v ei ole koskaan ollut vielä yksin kotona (olenkohan niuho?) kymmentä minuuttia kauempaa..

Vierailija
17/46 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja naapurit ei ota yökylään keskellä viikkoa, koska aamulla on kaikilla omat kiireet, kouluunviemiset yms. Mutta ei meillä asu ketään sukulaisia täällä ja kaveritkin asuvat kauempana ja heillä myös pieniä lapsia ja omat rytminsä.

Eihän tässä ongelmaa olisikaan, jos olisi viikonlopusta kyse, mutta kun on keskellä viikkoa, niin en voi sitten yömyöhällä ajella satoja kilometrejä lapsen kanssa kotiin hoitopaikasta, kun aamulla pitäisi olla taas aikaisin koulussa. Mutta pitää nyt yrittää vielä jotain. Viimesenä vaihtoehtona lapsi sitten mun mukaan töihin - tosin yksin mä hänet joudun sielläkin jättämään johonkin, koska ei voi tulla mun työtilaisuuteen mukaan.

ap

No mutta tuo on 100 kertaa parempi vaihtoehto, että lapsi on mukana töissä esim. eri huoneessa piirtelemässä tms. ja voit ehkä? käydä häntä välillä moikkaamassa..? tai joku työkaveri voi...kuin se, että jätät pienen kotiin tuntikausiksi.

Vierailija
18/46 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni myös 6-vuotias lapsi, enkä voisi edes kuvitella jättäväni häntä yksin illalla kotiin. En, vaikka omalla 6-vuotiaallani on sisaruksiakin, jotka jo jonkun verran pystyisivät perään katsomaan.

Vierailija
19/46 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

06-alueella, otan mielelläni hoitoon tuolloin.

t. kolmen äiti

Vierailija
20/46 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehkä otan mukaan töihin, jos lapsi suostuu lähtemään. Työpaikka kun on tosi iso rakennus eikä lapsi voi siellä olla missään lähellä mua enkä pääse kattomaankaan häntä kesken kaiken. Illalla tuo iso lähes tyhjä rakennus taitaa tuntua lapsesta vielä pelottavammalta kuin koti, mutta katsotaan vielä, jos löytyisi parempi ratkaisu.

Harmi, kun en ole noilta alueilta, josta tarjouduitte hoitamaan lastani. Kiitos kuitenkin! Kyllä mä mielellään hoitajalle veisin, kun vaan löytäisin vapaan. Raha ei todellakaan ole tässä esteenä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä