Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö äidin ensin masentua että lapsen virikehoito hyväksytään?

Vierailija
17.08.2009 |

Miksi asiaa ei hyväksytä niin päin että nimenomaan lapsen virikehoito estää äitiä uupumasta täysin ja masentumasta. Miksi ennaltaehkäisevä virikehoito on pahasta kun taas vaurioita korjaava virikehoito ok?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin hankkiudutaan oikein kunnon ongelmiin ja sitten kulutetaan hirveästi aikaa, rahaa ja energiaa niiden ratkaisemiseen?

Vierailija
2/8 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten on helpompi näyttää toteen todellinen tarve.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siihen on todellista tarvetta, eikä niin että kaikin puolin hyvissä ruumiin ja sielun voimissa oleva kahden lapsen äiti laittaa isomman päiväkotiin ehkäistäkseen ehkäpä joskus tulevaa masennustaan...

Vierailija
4/8 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä tätä virikehoitolapsien ja -vanhempien jatkuvaa syyttelyä. Jos Suomessa on subjektiivinen päivähoito-oikeus, niin eikö se tarkoita sitä, että jokainen tarvitseva sen hoitopaikan tenavilleen saa, oli töissä tai kotona tai jossain siltä väliltä. Niin kauan kuin se on laillista, on mielestäni aivan turha syytellä ketään muuta kuin lainmäärääjiä ja jokaisella on oikeus päivähoitopaikkaan, jolloin jokainen sen myös saa.

Mutta itse tämän ketjun aiheeseen, mielestäni olisi hyvä, jos Suomessa vihdoin tajuttaisiin hoitaa asioita ennen kuin kuset on housussa ja kustannukset pilvissä. Eikö tässä sivistysvaltiossa kukaan opi mitään, vai kuinka kauan sitä päätä pitää seinään hakata ja odottaa, milloin tulos muuttuu. Sitä vastoin kulttuuriin ja urheiluun rahaa riittää päättäjillä syytää. Tärkeitä toki nekin, mutta terveydenhuolto ja muutoinkin ihmisistä huolenpito on mielestäni moninverroin tärkeämpää.

Vierailija
5/8 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tänään jatkoi päiväkodissa osa-aikaisena vaikka minä olen äitiyslomalla kuin jos yrittäisin univelkaisena sinnitellä katkeamispisteeseen ja yrittää jaksaa vauvan ja energisen 3-vuotiaani kanssa. Enkä aio hävetä ratkaisuani ollenkaan viedessäni 3-vuotiasta päiväkotiin 10pv/kk.

Vierailija
6/8 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelleni yksi päivä juttelin tästä kun lapsemme on "virikehoidossa" niin hän ihmetteli että mikä hitto se semmonen on?

Lapset kun voi olla hoidossa, oli syy sitten se että olet töissä tai et ole töissä! Tarve hoitoon on teillä sielä kotona. Ei sitä tartte perustella.

Itse jaksan lapseni hoitaa itsekin, jaksan olla töissä ja hoitaa lapseni, jaksan olla kotona ja viedä lapsia tarhaan, kerhoon, ystäville, kerhoihin, harrastuksiin, kouluun..

Päättyykö elämä siihen että saa lapsen?

Päättyykö elämä siihen että lapsi menee hoitoon?

Minkä ikäsenä lapsi on hoidossa?

Onko siinä eroa menetkö töihin kun lapsi menee hoitoon 5 kertaa viikossa TAI 2 kertaa viikossa, lyhyen päivän?

Minulle on äidit sanonut että hyvä kun lapset jatkaa tarhassa ja vauva saa JOSKUS hiljasuutta. mahdollista mennä vaan vauvan kanssa.

Toiselle taas tärkeää on olla kotona lapsien kanssa.

Minäkin aion olla kahden pienimmän lapsen kanssa kotona kunhan tämä uusin vauva syntyy; isoimmat jatkaa juttujaan tarhassa.

Olen sinut asian kanssa ja lapset tykkää mennä tarhaan. Nytkin loppui 2 kk kestänyt kesäloma ja lapsilla oli ikää hoitajia ja kavereita. Jokkut ei usko että 5- vuotias kaipaa kavereitaan, no ehkä teidän lapset ei kaipaa? Sekö on sitten määritelmä kaikille jos TEILLÄ on näin niin muillakin on?

Älä lue ilkeitä aloituksia. Itsekin esikoisen ja toisen lapsen jälkeen niuhotin kun "virikelapset" vie tilaa tarhasta. Mutta annas kun omat lapset menee hoitoon ja TARTTEE paikan ja jää myöhemmin virikepaikalle. Meillä lapset on omalla paikallaan. Jokasella lapsella on se oma paikka ja oma lapsuus!

Virikelapsen voi ajatella positiivisemminkin: täyttää ryhmää osaltaan, takaa hoitopaikan jatkuvuuden, työntekijän työt jne.

Meidän tarharyhmään mahtuu lisää virikelapsia! Tilaa löytyy..

Voimia ap! Sinun lapsella on aina oikeus omaan paikkaan hoidossa. Se on kunnan paikka hommata lisää työntekijöitä ja tiloja jos ei "mahdu".

Vierailija
7/8 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tänään jatkoi päiväkodissa osa-aikaisena vaikka minä olen äitiyslomalla kuin jos yrittäisin univelkaisena sinnitellä katkeamispisteeseen ja yrittää jaksaa vauvan ja energisen 3-vuotiaani kanssa. Enkä aio hävetä ratkaisuani ollenkaan viedessäni 3-vuotiasta päiväkotiin 10pv/kk.

Kerrotko miksi teet lisää lapsia kun et jaksa hoitaa niitä???

Vierailija
8/8 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehkäpä niiden muiden kymmenien ja kymmenien vuosien ajaksi, joina lapset tuovat vanhempansa elämään iloa ja rakkautta. Oletko sinä niitä äitejä, jotka haluaa Vauvoja? Ja kun lapsesi täyttää 18 se on heippa ja pidä itsestäs huolta. Älä tuu mulle hoidattaan lapsenlapsia. ;)

Kerrotko miksi teet lisää lapsia kun et jaksa hoitaa niitä???