Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhällä ei ole varaa etelänlomiin.... :(

Vierailija
17.08.2009 |

Ärsyttävintä tässä on se, ettei me oikeasti olla edes "köyhiä", eikä silti ole varaa...Onko muita keskituloisia täällä, jotka matkustelevat "etelässä" säännöllisesti? Äsken kävin matkatoimistojen nettisivuilla ja meidän suurperheeltä (2aik.+4alle 10v.lasta) Egytpin/Kanariansaarten "perusmatkat" (viikko) maksaisi n.3500-4000 euroa+ruoat päälle. Miten ihmeessä teillä muilla on varaa tällaiseen saati sitten kaukomatkoihin?? Kertokaa mulle, pliis. Ehkä syy meillä on tällä hetkellä se, että olen äitiyslomalla ja rakennusprojekti vielä vie rahaa...Kaipa sitä sitten joskus, kun ei "kaikkea" löysää rahaa laiteta rakentamiseen, matkustellaankin....

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varaa maksaa asuntolainaa, ilman että täytyy kitkutella, mutta ei me edes haluta etelään. Mä en ymmärrä mikä ihme ihmisiä vetää turistirysissä? Mikä siinä on niin hienoa että vuosittain on pakko päästä ainakin kerran johonkin.

Siinäpä ajatuksen köyhyyttä...

Voihan etelänloma tarkoittaa myös muita kuin turistirysäkohteita.

Vierailija
22/42 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkea nyt ei vaan voi saada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan etelänloma tarkoittaa myös muita kuin turistirysäkohteita.

Mutta aika usein nämä av-palstan matkakeskustelut pyörii sen ympärillä että mikä rysä on paras.

Vierailija
24/42 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varaa maksaa asuntolainaa, ilman että täytyy kitkutella, mutta ei me edes haluta etelään. Mä en ymmärrä mikä ihme ihmisiä vetää turistirysissä? Mikä siinä on niin hienoa että vuosittain on pakko päästä ainakin kerran johonkin.

Siinäpä ajatuksen köyhyyttä... Voihan etelänloma tarkoittaa myös muita kuin turistirysäkohteita.

lapsiperheet haluaa niihin turistirysiin.

Vierailija
25/42 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiperheet haluaa niihin turistirysiin.

Vierailija
26/42 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Ryanair lentää Tampereelta mm. Milanon kupeeseen Bergamoon, mistä lyhyt matka esim. Gardalle. Easyjet lentää Helsingistä Lontoon Gatwickille, mistä lentää taas muutamatkin eri halpikset ympäri maailmaa. Ryanilla on erittäin laaja verkosto ympäri eurooppaa, Tre:elta ensin esim. Bergeniin, Frankfurtiin, Riikaan tai Lontoon Stanstedille, ja sieltä jatkolennot jonnekin.

Meidän perhe on suunnitellu Kroatian lomaa, halvimmillaan olen löytänyt menopaluu lennot neljän hengen perheelle yhdellä vaihdolla alle kolmensadan euron. Tuohon joko oman pikku villan tai huoneiston vuokra, noin 300-500€ vko, jo vaan halvalla voi reissata..

Vierailija
27/42 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä lasta, äitiysloma, rakennusprojekti... Kyllä minun mielestäni pitäisi olla todella hyvätuloisia tai varakkaita, että vielä riittäisi rahaa etelänmatkoihin. Olette panostaneet vähän eri asioihin kuin matkailuun - kaikkea ei tosiaan voi saada.

Vierailija
28/42 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennettakoon vielä, että me emme todellakaan halua vuosittain etelän turistirysiin. Emme ole kertaakaan häämatkamme jälkeen (10v.sitten) käyneet "etelässä" (parilla ulkomaan omatoimikaupunkilomalla kyllä). Turistirysiä inhoan itse, mutta nyt olen ajattelutkin lähinnä siitä mistä lapset tykkäisivät (uiminen, lämpö) talven pimeyden keskellä ja mikä olisi mahdollisimman rentouttavaa koko perheelle (eli saisi "olla vain"). Kaupunkilomat pienten lasten kanssa ei ole herkkua. Voisin tyytyä keskitalvella ihan kotimaahankin, jos täältä kaamoksen keskeltä löytyisi aurinkoa ja vähän lämpöä, mutta kun ei löydy (no, hyvä kylpylä menettelisi). No, summa summarum: emme ehkä tänä(kään) vuonna lähde etelään ja säästämme neljätonnia rakentamiseen. Se taitaa kuitenkin olla se meidän valinta. t.ap

Vierailija
29/42 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden palkansaajan taloudessa keskimäääräiset bruttotulot ovat 5600 €/kk. Me olemme tasan keskituloisia, miehen brutto jonkun verran isompi kuin minun, eli täysin linjassa suomalaisten keskiansioiden kanssa. Ja kaikkien suomalaisten (miehet + naiset) keskiansio on siis 2800 e/kk.

Meillä bruttotulot per kk miehen kanssa 7500e. Pidän meitä keskituloisina. .

Vierailija
30/42 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomailu Kanarialle tai Thaimaahan kuuluu lähes perusoikeuksiin.

Ilmastonmuutos on asia, josta ei aina kovasti tykätä puhuta tai kuunnella, mutta tässäkin kohtaa voitte miettiä kannattaako niitä joka vuotisia lentomatkoja oikeasti tehdä?

Vierailija
31/42 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah kuinka ihanaa kun kaikki on pakettimatkalla valmiiksi suunniteltu! Hyppäät vain taksiin ja lentokentältä ja loppu sujuukin kuin itsestään. Nautit vain auringosta ja käyt all inclusive paikassa hakemasas syömistä ja juomista kun siltä tuntuu. Ei tarvitse tehdä MITÄÄN kotitöitä, ei edes tiskata. Lapsetkin viihtyvät hyvin ihanalla uima-allasalueella ja heillekin voi hakea sapuskaa ja jäätelöä parin askeleen hakureissulla. Eikä tarvitse kaivaa lompakkoa esiin. Jos allas kyllästyttää, siirrytään 50m päähän rantaan. Ja kun lapsia väsyttää, mennään takaisin se 50m hotellihuoneeseen, matkalla voi ottaa juomista.

Ah kuinka helppoa ja ihanaa lomailu on turistirysäkohteessa! Ei kai sinne kukaan nähtävyyksien takia lähde vaan vain se helppouden ja loman tunteen takia!? Lapsia voi retuuttaa museoissa ja muissa paikoissa sitten vähän isompana!

Vierailija
32/42 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah kuinka ihanaa kun kaikki on pakettimatkalla valmiiksi suunniteltu! Hyppäät vain taksiin ja lentokentältä ja loppu sujuukin kuin itsestään. Nautit vain auringosta ja käyt all inclusive paikassa hakemasas syömistä ja juomista kun siltä tuntuu. Ei tarvitse tehdä MITÄÄN kotitöitä, ei edes tiskata. Lapsetkin viihtyvät hyvin ihanalla uima-allasalueella ja heillekin voi hakea sapuskaa ja jäätelöä parin askeleen hakureissulla. Eikä tarvitse kaivaa lompakkoa esiin. Jos allas kyllästyttää, siirrytään 50m päähän rantaan. Ja kun lapsia väsyttää, mennään takaisin se 50m hotellihuoneeseen, matkalla voi ottaa juomista. Ah kuinka helppoa ja ihanaa lomailu on turistirysäkohteessa! Ei kai sinne kukaan nähtävyyksien takia lähde vaan vain se helppouden ja loman tunteen takia!? Lapsia voi retuuttaa museoissa ja muissa paikoissa sitten vähän isompana!

liikkuvat. Kyllästyvät jos vaan maataan päivästä toiseen samalla alueella.

Tosin ollaan liikuttu aina niiden kanssa, jo silloin kun ne oli pieniä. Ei museoissa, mutta muissa paikoissa. Museot ei kiinnosta edes meitä vanhempia.

Vierailija
33/42 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle ole mikään ongelman olla lasten kanssa viikkoa altaalla : D

Luulitko että meitä jotenkin haittaisi asia?

Vierailija
34/42 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

( nettona lapsilisät mukaanlukien 3500-4200 )

ja matkustellaan kerta vuoteen. Vanhemmilla RCI:n osake jota saamme käyttää kun eivät pisteitään saa kaikkia käytetyksi. Katsomme mihin saamme halvimmalla lennot ja sinne sitten menemme :)

Jos matkustalla haluatte, suosittelen katsomaan lentoja halvalla ja paikanpäältä suoraan joku edullinen majoitus.

Vierailija
35/42 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle ole mikään ongelman olla lasten kanssa viikkoa altaalla : D Luulitko että meitä jotenkin haittaisi asia?

Itsehän sä sen mainitsit. Sain kyllä käsityksen että teillä on pienet lapset. Mun lapset on jo 15-ja 10-vuotiaat, haluavat tosissaan nähdä muutakin kun pelkän uima-altaa ja drinkkibaarin.

Vierailija
36/42 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun olen äitiyslomalla ja rakennamme taloa, vielä pitäisi etelänlomallekin päästä.

Eihän kaikkiea voi saada.

Vierailija
37/42 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkustelee kyllä etelässä kun menot on mitoitettu siten, että toisen tulot riittää menoihin ja sitten toisen tuloilla matkustellaan.

Vierailija
38/42 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka rahat riittäisikin. Se on ympäristöteko.

Oikeasti, lentämisen kuuluukin olla kallista.

Vierailija
39/42 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette valinneet ison lapsikatraan ja omakotitalon rakentamisen. Joku muu valitsee jotain muuta. Jollakin on varaa kumpaankin. Näin se vaan menee.

Jostain kumman syystä suomalaiset pitää matkustelua jotenkin perusturvaan kuuluvana.

Vierailija
40/42 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rehellisesti sanoen jäisin mielummin kotiin...

Ah kuinka ihanaa kun kaikki on pakettimatkalla valmiiksi suunniteltu! Hyppäät vain taksiin ja lentokentältä ja loppu sujuukin kuin itsestään. Nautit vain auringosta ja käyt all inclusive paikassa hakemasas syömistä ja juomista kun siltä tuntuu. Ei tarvitse tehdä MITÄÄN kotitöitä, ei edes tiskata. Lapsetkin viihtyvät hyvin ihanalla uima-allasalueella ja heillekin voi hakea sapuskaa ja jäätelöä parin askeleen hakureissulla. Eikä tarvitse kaivaa lompakkoa esiin. Jos allas kyllästyttää, siirrytään 50m päähän rantaan. Ja kun lapsia väsyttää, mennään takaisin se 50m hotellihuoneeseen, matkalla voi ottaa juomista. Ah kuinka helppoa ja ihanaa lomailu on turistirysäkohteessa! Ei kai sinne kukaan nähtävyyksien takia lähde vaan vain se helppouden ja loman tunteen takia!? Lapsia voi retuuttaa museoissa ja muissa paikoissa sitten vähän isompana!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan