Aleksis Kiven katu, Helsinki
Saisimme asunnon sieltä. Tiedän, että se on entinen ilotyttökatu, mutta maine taitaa olla parantunut sittemmin. Sopiiko lapsiperheelle?
Kommentit (33)
mutta väistämättä sitä jonkin verran A. Kiven kadulla asuessa pyörii myös Kalliossa.
t. 23
muista tsekata brahen asukaspuisto. Asuimme useamman vuoden siinä puiston lähellä, eikä mitään suurempia häiriöitä ollut! Lasten kanssa ei kuitenkaan tule liikuttua iltaisin
Millaista on Aleksis kiven kadulla nykyään? Asunnon ostoa harkitsemassa.
Alppilaan kirjoitti:
Millaista on Aleksis kiven kadulla nykyään? Asunnon ostoa harkitsemassa.
Ihan samat vastaukset saat nyt kuin olisit saanut 2009kin. Toki asunnot ovat jo tuolla paremmallakin puolella jo vanhoja ja Vallilasta tullut lähes samanlainen paikka kuin Kalliosta.
Heh. Ei kannata kysyä täältä eikä varsinkaan kannata uskoa kaikkea, mitä ihmiset kirjoittelee. Käy itse paikan päällä, niin näet. Kivaa asuinaluetta on ja on ollut jo pitkään. Me ollaan lapsiperhe ja voihdytään erinomaisesti.
Olen asunut siellä lähellä Hämeentietä.
Pasilan ja Alppilan pää on hyvää aluetta.
Jos narkit, thaihieromot yms. ei haittaa, niin mikäs siinä. Ei se mikään entinen maksullisten katu ole, meno ei ole muuttunut mihinkään.
Asutaan Aleksiskivenkadulla Konepajaa vastapäätä. Katu on pitkä, lähempänä Kurvia eli Sörkän metroasemaa voi ollakin epäilyttävää menoa, mutta täällä korkeintaan hipsterit ärsyttää. Mahtavat yhteydet julkisilla, turvallinen paikka asua ja alue kehittyy koko ajan. Meidän rappuun muutti MTV3:n uutistenlukijamies (en nyt mainitse nimeltä, mutta tosi mukava tyyppi, tervehtii aina), mikä kertonee vähän asumisen tasosta.
Ilotyttöjen luota tulevat miehet ovat rentoutuneita ja rauhallisia. Ei kannata heitä tai ilotyttöjä pelätä.
Elämä on kerroksellisuutta. Jos lapset muuttavat kuitenkin isoina suurkaupunkiin, niin paras tottua kaikenlaisiin ihmisiin.
Se nyt ei ehkä ollut mitään maailman lapsiystävällisintä seutua mutta pienten lasten kanssa siellä oli ihan ok asua. Brahen puisto on oikein kiva. Huoria siellä A. Kiven kadulla oli vielä silloin kuin siellä asuttiin. En tiedä, onko enää. Mitään haittaa niistä ei minulle ollut, sillä en itse näytä siltä, että joku olisi huoraksi luullut. Vähän karua se meininki siellä on laitapuolen kulkijoiden takia ja lähellä olevat Hesari ja Vaasankatu eivän ole erityisen viihtyisiä paikkoja, mutta mieluummin Kalliossa pyörin kuin jossain Malmilla.
Alppilan pää on varmasti ihan sopivaa seutua lapsiperheelle.