Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YRITTÄJÄT ELOKUUHUN!!!!

17.08.2009 |

Heippa kaikille!

Ajattelin pistää uuden pinon pystyyn, kun tuonne heinäkuun pinoon oli jo monen monta viestiä tullut.. =)

Rizza: ultrassa meni kaikki oikein loistavasti lääkitys oli tepsinyt niin että 18mm munasolu löytyi oikealta puolelta. Lääkäri sanoi että ovulaatio tapahtuu ihan seuraavien päivien aikana että niin hyvältä näytti. =)

Meillä tosin kävi nyt hassusti oltiin pienellä kesälomareissulla tuolla naapurimaassa ja kuinkas ollakkaan oli itse ovulaatiotestin perusteella sitä mieltä että ovuloin keksikviikkona ja sitten torstaina päästäään ekaan inssiin. Mutta ovulaatio tapahtuikin jo tiistaina ja keskiviikkona oli tämä toinen hedelmällinen päivä, no eihän se sitten meitä auttanut, kun tulimme Suomeen vasta keskiviikko iltana.

Harmittaa ihan vietävästi että nyt eka inssi meni tän reissun takia pieleen vaikka eihän siitä ois mitään takeita ollut että tämä eka inssi tepsii, mutta oishan ollut kiva päästä jo tositoimiin. Varsinkin kun ei yhtään tiedä että kuinka pitkä taival tästä meille tulee... Toivottavasti sitten syyskuun kierto menee ihan nappiin ettei ovulaatio mene sitten viikonlopulle....

Tällaisia kuulumisia tänne tällä kertaa, yritän ottaa ilon irti tästä viimisestä kesälomaviikostani.

Hyvää alkanutta viikkoa!! =)

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirggu, kävipäs tosiaan huono säkä, harmin paikka. Muutenhan siinä ei tosiaan mitään, mutta kun asiaa pitää lykätä ja lykätä, niin se on rasittavaa. Tosiaankin mukavaa viimeistä lomaviikkoa!!

Meidän kahdesta pakastealkiosta toinen selviytyi ja siirrettiin siis tänään. Mieli ei ole jostain syystä yhtään positiivinen, vaan pikemminkin olen melko varma ettei onnistu nytkään. Tuoresiirron jälkeen en meinannut pysyä housuissani, kun olin niin innoissani, että meillä alkaa raskaus heti tästä. Noh, ei nyt auta kuin yrittää keksiä rutkasti tekemistä, jos aika kuluis nopsaan. Kahden viikon päästä sit tietää taas tosiasiat. Maha on muuten oudon tuntuinen, ikäänkuin siellä olis ilmaa tms. Jospa sinne siirrossa joutui vähän sitäkin??

Hyvää viikonaloitusta kaikille minultakin! Ihanaa kun täällä on ihmisiä, joskin kasvottomia, joille voi kertoa ja jotka ovat kiinnostuneita ja tsempittävät..

Vierailija
2/34 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallinen testipäivä on kylläkin torstaina, mutta testasin aamulla puhtaan negan ja myöskin tuhruvuotoa on ollut jo perjantaista lähtien. Eli se siitä sitten.

Tuntemukset ovat vaihtelevat epätoivosta epäuskoon ja turtumukseen. Tällä hetkellä tuntuu, ettei millään muulla ole väliä kuin sillä, että saisimme tämän toivomamme lapsen.

Ahdistaa se, etten osaa olla tyytyväinen siihen, että meillä on jo yksi lapsi. Ahdistaa myöskin se, että nelivuotias joutuu kyselemään äidiltä, että "Itketkö, äiti, taas?", "Ethän, äiti, ala taas itkemään?".

Mirggu: Parempaa onnea syyskuulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en ainakaan ekalla kerralla uskaltanut testata ennenkuin virallisena päivänä, ja tällä kertaa toimin samoin. vuodosta ei saisi välittää, kun voi olla myöskin raskaus kyseessä!! testaa nyt ihmeessä vielä torstaina.

ei mikään muu täälläkään ole yhtä vahvasti mielessä, kuin että alkaisi nyt raskaus. meilläkin siis yksi lapsi, 2,5 vuotta. kysyi tässä päivänä eräänä, että mistähän minä saisin pikkuveljen... itkuhan siitä tuli.

Vierailija
4/34 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ensimmäinen IVF-hoito siinä vaiheessa nyt, että nenäsumutetta on käytetty kaksi viikkoa ja huomenna on ns. nollaultra. Eli toivotaan, että oma hormonitoiminta olis pysähtynyt ja sais alkaa pistelemään puregonia ja kasvattelemaan munasoluja. Toiveet on turhanki korkealla tästä vaikka vielä mitä voi sattua vielä...

Meillä kans 4,5-vuotias esikoispoika kyselee useinkin, että milloin meille tulee vauva. Olen vaan koittanu pysyä neutraalina ja vastannut ei vielä pitkään aikaan. Poika on toistaiseki tyytynyt tuohon vastaukseen vaikka joka kerta kyllä vähän kirpasee...

Tsemppiä kaikille hoidoissa!

Vierailija
5/34 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi nyt keskeytyneen keskenmenon jälkeen menkat, joten huomenna aloitan lääkityksen ja syyskuun ensimmäisellä viikolla olisi pakastealkionsiirto. :)Olen niin innoissani!

Vierailija
6/34 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon vuoto alkoi eilen illalla ja aamulla soitin klinikalle ja sain luvan keskeyttää luget. Hoitajan mukaan lokakuun kuukautisista päästään sitten PASiin. Meillähän pakkasessa on ihan hyvä satsi alkioita, tosin pakastettaessa aika heikkolaatuisia...

Jannuli: Meillä kans kysellään pikkusisaruksen perään. Useastikin. Ja tyttären mielestä on ihan tyhmää, että muilla "on kavereita kotonakin", mutta hänen pitää mennä naapurista hakemaan. Juu, itkuhan se äidille siitä tulee. Lapsettomuuden takia epäonnistun äitinä... Siinä vasta ajatus! Mutta toivottavasti teillä tärppää toi 1. IVF ja pääsette kertomaan muutaman kuukauden kuluttua pojalle iloisia uutisia.

Rizza: Hieno juttu! Meillä sama homma tosiaan edessä lokakuussa.

Vielä omista jutuista sen verran, että pyysin soittoajan lääkärille. Mulla on ollu joskus tumavasta-aineet koholla ja sillä ilmeisesti voi olla vaikutus raskaaksi tulemiseen. Saa nähdä, mitä mieltä lääkäri on.

Vierailija
7/34 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pseudonym, voi harmi, ettei tuoresiirto tuottanut tulosta! :( Onneksi sentään joutuu vain yhden kierron odottamaan ja sitten jo pääsee taas jatkamaan hoitoja!

Meillä on 4 alkiota vielä pakkasessa, joten vähän jännittää, että miten kestävät sulatuksesta. Ensimmäiseen PASiin kun jouduttiin sulattamaan 4, joista sitten 2 siirrettiin. Odottelen myös verikokeiden tuloksia tukostaipumuksista ja hyytymistekijöistä, tulevat juuri sopivasti ennen siirtoa, niin ehtii sitten aloittamaan lääkityksen, jos löytyy jotain huolestuttavaa.

Rizza kp1

Vierailija
8/34 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips vaan,

Ajattelin kertoa pientä väliaikaraporttia tästä IVF hommasta. Pistoshoito (puregon) aloitettu viikko sitten. Tänään ultrassa oli kaikki niinku pitääkin. Lääkärinä erittäin juro äijä joka ei juuri mitään kertonut, mutta munasoluja tulossa kait n. 15-18.

Perjantaina vielä ultrataan ja ens viikolla maanantaina tai keskiviikkona punktio.

Maha on turvoksissa ku potkupallo ja jonkinverran vihloo mutta en valita. Antaa tulla kaikki oireet vaan. ne on taatusti lopputuloksen arvoisia jos vauva alulle saadaan :-)

Vierailija
9/34 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

riideltiin miehen kanssa ja pahasti. kaapissa oli yksi testi ja niinpä päätin sen tehdä, virallinen päivä siis ensi maanantai. hitto, että voi olla syvältä tää homma. muistelen lukeneeni täällä joskus, että joku on saanut plussan jo pp 11??? no, maanantaihin odotellaan. ärsyttää vielä sekin, että pyhästi olen vannonut, etten ennen oikeata päivää testaile.

Vierailija
10/34 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jannuli, tsemppiä huomiseen ultraan! Tulehan sitten kertomaan, kuinka monta munasolua sieltä löytyi. :)

Vilkku, minulla oli viime kierrossa pp10 vielä nega ja vasta pp12 oli plussa, joten toivoa on vielä! Pidän peukut ja varpaat pystyssä!

Itselläni on ensi viikolla ultra ja jos kaikki näyttää hyvältä, niin viikon päästä olisi jo siirto, huih. En malta odottaa. :)

Vierailija
11/34 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla, että täällä on hoidot meneillään suurimmalla osalla!! VOIMIA NIIHIN!!

Vilkku, mulla tosiaan oli pp10 roskisplussa ja niin haalea, ettei juuri edes näkynyt. Vahvistui vasta päivien päästä. Joten TOIVOA on vielä todellakin!! :)

Ja sekin on yksilöllistä koska näkyy ja koska ei.

Rizzalle zempityksiä!!! täällä on kaikki peukut ja varpaat pystyssä!!!! ja kaikille muillekin tottakai, meillä on Rizzan kanssa pitkä historia :)

Itsellä tosiaan ollut vaikea vaikea alkuraskaus 1.icsi:stä...kaikkea on näihin viikkoihin mahtunut!! mutta yhä eteenpäin mennään..huomenna alkaa rv16.

teitä kaikkia perästä odottaen

Stinna/Anen

Vierailija
12/34 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa kuulla, että toivoa vielä teidän mielestä on. odotan maanantaihin ja sit testi. erään kaverin mielestä on vahva tunne että tällä kertaa onnistuu.. olispa mahtavaa. ai niin, oireita on kai.. vähän. nukuttais vaikka kuinka, ja rinnat arkana.. jännittää niin pirusti.

paljon tsemppiä kaikille myös täältä!!

Vierailija
13/34 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sitte viimeinen ultra. Munasoluja oli n. 18 kpl eli aika hyvä saalis olisi tulossa ja tiistaina on sitten se odotettu punktio. Munasolujen pitää kasvaa kokoa vielä, mutta hyvältä näytti. Huomenna pitää pistää vielä puregonia yhdesti ja sunnuntaina-iltana pregnyl. Lääkäri meinas, että näillä näkymin puoleen munasoluista thdään icsi, koska miehelle muutamassa näytteessä ollut vähän siittiöitä. (siinä ehkä lie vika ettei olla pikkukakkosta luomusti saatu vaikka hedelmöitykseen riittäis se yksikin siittiö)

Pikkuhiljaa siis alkaa jännittämään.

Vierailija
14/34 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on masentunut olo. ja ärsyyntynyt ehkä vielä enemmän. noh, jotain hyvää sentään päivässä, kun sain kuulla, että seuraava yritys jo tulevassa kierrossa, ettei tarvitse odottaa kaksia kuukautisia niinkuin tuoresiirron jälkeen. eli toivottavasti menkat alkaa hyvin pian, niin alkaa taas tapahtua. viimeksi muuten alkoi testipäivänä..

Jannuli: paljon tsemppiä huomiseen punktioon! toivotaan runsasta saalista!

Vierailija
15/34 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

Tänään oli punktio ja saaliiksi tuli 15 munasolua. Kipeää kyllä kävi, mutta oli sen arvoista. Torstaina päästään siirtoon ellei huomenna soittoa kuulu. Uskoisin, että joku niistä ainakin hedelmöittyy.

Vierailija
16/34 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

Tänään oli alkionsiirto ja kaksi matkustajaa laitettiin kohtuuun, koska eivät olleet ihan top-alkioita. Nyt alkaa siis aika jännät 2 viikkoa... Huh, mitenhän sitä pysyy kasassa ;-)

Aika hämmentävää oli se, että 15 munasolusta vain 5 oli hedelmöittynyt :-(. Kaksi siis nyt siirrettiin, yksi meni jo roskiin ja vain 2 jäi pakkaseen. Sielläpä se meidän lapsettomuuden syy sitte osaltaan varmasti onkin juuri tuossa hedelmöittymisessä....

Vierailija
17/34 |
04.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille! Olin täällä jo aiemmin tänä vuonna, mutta liityn seuraan uudelleen. Meille siis tehty ICSI helmikuussa, josta tuoresiirrosta raskauduin. Valitettavasti sikiö oli kuollut 8. viikolle, joten lääkkeellinen keskenmeno tehtiin 11.viikolla. Kesän ajan sitten olin dieetillä. Ensimmäistä PAS:ia suunniteltiin elokuun alkuun, mutta mun ovulaatiohuippu osui kivasti torstaille, jolloin siirto ei ole mahdollista tehdä julkisella puolella kun ovat viikonloput kiinni. Nyt ov-huippu osui tiistaille ja tänään on aamulla siirretty yksi kaveri kyytiin. Helmikuussa saatiin pakkaseen kavereita neljään olkeen (1+1+2+2). Toinen ykkösistä ei jaksanut sulatusta, joten nyt siirrettiin toinen ykkönen. Valitettavasti tätä ei ehditty seuraamaan kovin pitkälle, joten eipä ole fiilikset kovin korkealla onnistumisen suhteen.

Tsemppiä kaikille ja aurinkoista viikonloppua!

Vierailija
18/34 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Minä myös olin täällä alkuvuonna. Silloin meille tehtiin ensimmäinen IVF hoito.

Raskauduin ensimmäistä pakaste alkion siirrosta joka meni sitten kesken viikolla 9.

Kesä pidettiin nyt taukoa hoidoissa. Elokussa olimme ICSI hoidossa josta 12 rakkulaa saatiin mutta ainoastaan neljä hedelmöittyi.

Viikko sitten kaksi alkiota siirrettiin ja kaksi jäi pakkaseen.

Nyt viikko piinailua ennen testin tekemistä.

Nyt odotukset eivät ole niin suuret kuin viime kerralla. Ajattelin aiemmin, että mennään hoitoihin ja vauva tulee mutta näinhän se ei menekkään.

Joten nyt odotellaan ensi perjantaihin.

Vierailija
19/34 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkku, pahoittelut negasta! Onneksi pääsette suoraan ensi kierrossa jatkamaan, se luo toivoa!

Jannuli, tsemppiä piinapäiviin! Meillä kerättiin maaliskuussa 18 alkiota, joista 15 oli kypsää. 10 niistä hedelmöittyi, yksi siirrettiin ja 8 pakastettiin. Seuraavassa PASissa jouduttiinkin sitten sulattamaan 4, joista kaksi saatiin siirrettyä. Tästä tuli plussa, mutta sikiön sykettä ei löydetty enää np-ultrassa. Nyt taas jatkamme hoitoja. :)

Kiva, että täällä on tuttuja myös tullut ketjuun uudelleen! Vaikka keskenmenoja hoidoista onkin takana. :(

Kjt-78, onnea piinapäiviin!

Sardelle myöskin tsemppiä piinapäiviin!

Itselläni kanssa on nyt taas jännäilyt alkaneet. Eilen sulatettiin kaksi alkiota ja kaksi siirrettiin. :) Epätoivo ja toivo pyörivät mielessä, mutta yritän vaan keskittyä muihin asioihin, niin mahdollinen raskaus ei pyöri koko ajan mielessä.

Vierailija
20/34 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemmpiä tosiaan kaikille hoitoihin.

Ihmeen hyvin tämä ensimmäinen piina viikko mennyt. Mahdollinen tuleva raskaus ollut toki mielessä mutta olen koko ajan keksinyt muuta puuhaa niin ajatukset olen saanut vähän sivummalle.

Meillä keväällä keskenmeno oli todella suuri pettymys / shokki niin kait sitä nyt sitten suojelee itseään enkä suuria jaksa odottaa.

Meillä tosiaan eläviä siittiöitä niin vähän ja sen vuoksi hedelmöittyneitä alkioita myös vähän.

Olen suuresti onnellinen yhdestäkin hedelmöittyneestä ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä