YRITTÄJÄT ELOKUUHUN!!!!
Heippa kaikille!
Ajattelin pistää uuden pinon pystyyn, kun tuonne heinäkuun pinoon oli jo monen monta viestiä tullut.. =)
Rizza: ultrassa meni kaikki oikein loistavasti lääkitys oli tepsinyt niin että 18mm munasolu löytyi oikealta puolelta. Lääkäri sanoi että ovulaatio tapahtuu ihan seuraavien päivien aikana että niin hyvältä näytti. =)
Meillä tosin kävi nyt hassusti oltiin pienellä kesälomareissulla tuolla naapurimaassa ja kuinkas ollakkaan oli itse ovulaatiotestin perusteella sitä mieltä että ovuloin keksikviikkona ja sitten torstaina päästäään ekaan inssiin. Mutta ovulaatio tapahtuikin jo tiistaina ja keskiviikkona oli tämä toinen hedelmällinen päivä, no eihän se sitten meitä auttanut, kun tulimme Suomeen vasta keskiviikko iltana.
Harmittaa ihan vietävästi että nyt eka inssi meni tän reissun takia pieleen vaikka eihän siitä ois mitään takeita ollut että tämä eka inssi tepsii, mutta oishan ollut kiva päästä jo tositoimiin. Varsinkin kun ei yhtään tiedä että kuinka pitkä taival tästä meille tulee... Toivottavasti sitten syyskuun kierto menee ihan nappiin ettei ovulaatio mene sitten viikonlopulle....
Tällaisia kuulumisia tänne tällä kertaa, yritän ottaa ilon irti tästä viimisestä kesälomaviikostani.
Hyvää alkanutta viikkoa!! =)
Kommentit (34)
Jannuli, onnea kyytiläisistä. Kaks viikkoa on pitkä aika odottaa.
Rizza, meillä taisi olla sama siirtopäivä, joten samaan tahtiin piinaillaan.
Sarde, sulla alkaa olla piinailut loppusuoralla. Olen pahoillani keskenmenosta, tiedän et se on tosi raskasta. Välillä tuntuu, etten ole vieläkään siitä selvinnyt. Onko nyt jotain oireita?
ON: Mitään oireita tai muita tuntemuksia ei ole. Oon kovin koittanut miettiä missä vaiheessa viimeksi jossain tuntui jotain. Toisaalta Lugeja oli silloin käytössä kolminkertainen määrä eli ei niitä kai voisi verrata. Kovin on sellainen olo ettei tästä taaskaan mitään tule, alkaa toivo hiipua.
Sarde kyselit hoitojen etenemisestä. Meillä ICSI on ainoa vaihtoehto ja sitä on nyt yksi takana. Tuoresiirto siis päättyi keskenmenoon ja nyt eka PAS tehty. Pakkasessa on vielä kahdessa oljessa kaksi alkiota (=4). Sit varmaan alkais munasolujen kasvatus uudelleen. Meillä on miehen simppoja pakkasessa vielä jäljellä, joten niillä mennään niin kauan kuin riittävät, koska mies tuskin menee sit enää uudelleen leikkaukseen.
Päivänjatkoja...
Aluksi en tiedä pitäisi itkeä tai mitä ? Tänään alkoi pientä ruskeaa vuotoa ja tein testin. Negatiivinenhan se oli. Soitin klinikalle mutta sanoivat, et odotellaan perjantaihin asti. Kait se pitää taas luovuttaa tältä erää.
Onko muita jotka olisi ensiksi testannut negan ja sitten plussan ?
No turha tässä toivoa...
Kiitos ktj-78.Tsemppiä piinailuun ja toivotaan, että täällä mahdollisemman moni toisi plussa uutisia.Olen myös pahoillani keskenmenosta.
Oireita ei oikeastaan muuta kuin pientä ohimenevää pahanoloa joka varmaankin johtuu Lugesta ja aika ajoin pientä pistelyä alavatsalla.
Olen myös itse miettinyt missä vaiheessa viimeksi tunsin jotain. Mulla taisi viikko -kaksi positiivisen testin jälkeen alkaa vasta oireet.
Meillä ainoat hoito vaihtoehdot IVF tai ICSI. Meillä 96 % siittiöistä kuollut ja loput jotain muuta.
Katsotaan kuinka tässä taas käy...
Sarde, mikä pp sinulla on tänään+ Älä vielä luovuta, jospa olisi liian aikaista vielä. Minulla näkyi viime PASissa pp11 ihan hailakan hailakka viiva, jonka erotti juuri ja juuri tiirailemalla ja pp12 oli sitten jo selvempi, jonka mieskin huomasi. On vissiin aika yksilöllistä, että miten se hcg-hormoni nousee, joten pidän vielä peukkuja yllä!
Ktj-78, me ollaan sitte päivälleen samoissa menossa. :) Minulla on tänään iskenyt pieni epäilys koko hommaan. Su-ma oli nipistelyä alavatsalla, mutta tänään ei sitten enää ole ollut. :( Enkä millään muista viime PASista, että oliko samanlaiset tuntemukset. Muistaakseni aika oireetonta oli.
Voi meitä, pitää vaan yrittää pitää lippu korkealla, vaikka samalla vetää mielen kyllä matalaksi. Meillä on vielä kaksi alkiota pakkasessa, mutta sitten olisi taas keräys tiedossa.
Mulla on tänään pp 12 ja oikea testi päivä olisi perjantai 11.9. Eilen testasin pp 11.
Tuhruista pientä vuotoa tuli eilen joka nyt taas loppu.
Testaan 11.9 ja käytän lugeja siihen asti mutta en jaksa eilisen jälkeen mihinkään uskoa.
Meillä kaksi alkiota pakkasessa jäljellä mut katsotaan kuinka tässä käy.
Rizza kiitos tsemppauksesta. Milloin sinulla testi päivä ?
Sarde, älä vielä luovuta. Kun näitä juttuja lukee niin muillakin on tullut vuotoja ja silti olleet raskaana.
Eilen illalla oli pientä nipistelyä, mut muuten ei mitään. Tää on mulle eka PAS, joten en voi verrata ku tuoresiirtoon. Eilen olin muutenkin niin positiivinen tämän suhteen, mut kyllä taas työpaikan kahvipöydässä meni mieli mustaksi. Työkaveri on viimeisiä päiviä töissä ennen äitiyslomaa ja toinen siinä hehkutti hänelle, et kuukauden päästä susta tulee äiti. Että toi lause voi tuntua niin raskaalta ku mielessä on vähän väliä ettei musta kenties koskaan tule äitiä. Perjantaina olis vauvakemut, en vaan tiedä mistä keräis voimia siihen.
Meillä on pakkasessa vielä 4 alkiota kahdessa satsissa. Meinaatko Rizza testata ennen varsinaista testipäivää?
Tsemppiä ja jaksamista meille!
sarde, sanon minäkin että perjantaihin vaan, hampaat irvessä. toivo on kauhea ja ihana asia.. paljon tsemppiä kaikille!!
Huomenna nyt sitten testipäivä. Vuoto se vaan alkoi uudestaan joten eipä tässä suuria toiveita enään ole tällä erää.
Meillä sellainen tilanne, että itselläni on kaksi luomu lasta edellisestä liitosta.
Nyt olen uudessa avioliitossa ja yhteistä lasta toivotaan. Miehelläni ei lapsia ollenkaan.
Tsemppiä kaikille.
Sardelle peukkuja huomiselle testaukselle!
Kjt-78, nuo kahvipöytäkeskustelut on kyllä niin vaikeita. Meillä myös työpaikalla on muutamalla maha pystyssä ja kyllä vetää mielen matalaksi joka kerta, kun heitä näen. Ihan jo vain sen takia, että mietin, miten minullakin olisi jo vatsa kasvanut, jos heinäkuussa ei olisi mennyt kesken. Aion kyllä ottaa varaslähdön ja testata jo aikaisemmin. :) Onko sinulla ollut oireita?
Jannuli, onko sinulla ollut oireita??
Mirggu, milloin sinulla jatkuu hoidot?
Rizza pp6 (äh, aika matelee...)
Nega tuli ja etukäteen arvasin tämän. Vuoto myös kunnolla alkanut.
Ktj-78 kahvipöytäkeskustelut ovat kyllä vaikeita. Vaikka itselläni kaksi luomu lasta aiemmasta suhteesta niin kyllä itselläkin tulee haikea fiilis kun näkee joka puolella raskaana olevia naisia ja vauvoja.
Olen lähimmille työkavereille kertonut avoimesti hoidoista ja hienosti ovat asian ottaneet ja kannustaneet.
Itsekkin olen paljon miettinyt alkuvuoden raskautta jos olisi onnistunut ja näillä hetkillä siinä tapauksessa vauva olisi kohta syntymässä.
Miehelleni tämä on kova paikka ja ymmärrän täysin ja molemmat kärsimme tästä tilanteesta kovasti.
Olen miettinyt vähän jatkoa ja kyllä me varmaan pakaste alkiot ainakin vielä syksyllä käytämme pois. kaksihan niitä enään jäi.
Olen myös miettinyt, että Kelan korvauksen saa kolmeen hoitoon passeineen ?
Meillä tilanne hoidoissa ollut se, että alkioita saatu 3-4 yhteensä joten käytännössä tarkoittaa yhtä tai max kahta passia.
Jotenkin tuntuu väärältä koska näin yrityskertoja ei tule montaan kun kolme hoitoa täynnä.
Ollaan oltu yksityisellä puolella mutta nyt pyysin lähetteen kunnalliselle.
Mitä klinikkoja te suosittelette hoitoihin ? yksityisiä ? kunnallisia ?
Mukavaa viikonloppua kaikille ! Tällä hetkellä mieli todella maassa.
Rizzalle pidetään peukkuja ja onnistumisia ;)
Oon elänyt täällä kaikkien teidän piinaa...
Sarde, oon tosi pahoillani!!!! :(
VOIMIA uuteen yritykseen!!
Ja muille piinailuun voimia ++++++
Sarde, tai joku täällä...tarvisiko joku Puregonia? Multa jäi avaamattomia ja voisin myydä ne paljon halvemmalla.
VOIMIA KAIKILLE, olen hengessä mukana!!
-Anen/Stinna
Sarde, oon tosi pahoillani. Toivottavasti jaksatte vielä yrittää. Me ollaan hoidossa ihan kunnallisella puolella.
Meidän kahvipöytä tietää kyllä meidän tilanteen, mut eihän hekään aina pysty miettimään, et mitä mun kuullen kannattaa sanoa ja mitä ei. Kannustavat kyllä kovasti. Tuli vaan niin ikävästi mieleen, et mä oisin jäänyt kuukauden päästä äippälomalle, jos ei olisi mennyt kesken.
Rizza, muutamana päivänä on vatsassa nipistellyt ja eilen oli sellainen hassu jomotus. Eli eipä ole juuri mitään oireita, noi kun voi johtua ihan vaan ilmasta mahassa mitä tuntuu nyt kivasti kertyvän :) Mä taidan kuulua muutenkin tällaisten oireettomien ryhmään ku ei mulla ollut keväällä oikein raskausoireitakaan eikä keskenmenostakaan ollut mitään oireita. Mä oon kans harkinnut etukäteen testaamista, mut en oikein tiedä mikä päivä sen tekis. Onko sulla virallisena testipäivänä ihan kotitesti vai veritesti? Mä meen ihan verikokeeseen.
Onneksi kohta päättyy tää työviikko!
Kiitti kaikille kannustuksesta.
Pidämme hoidoissa kuukauden tauon ja sen jälkeen mennään passiin.
On mieli nyt hiukan parempi ja ajatukset jo uudessa yrityksessä:)
Käyn täällä kumminkin lukemassa kuulumisia ja toivotaan muille teille plussa tuulia ;)
Ktj- onko lähellä jo testi päivä ? Onko oireita ollut ?
Pidetään peukkuja ja toivotaan plussa tuulia ;)
Huomenta,
päivät ne kuluu ja perjantain testipäivä lähestyy. Hiukan on perhosia vatsassa ja myös haikeutta.
Lapsettomuushoitoa takana 1 vuosi ja sinä aikana tehty kaksi inssiä, IVF ja nyt ICSI. Mieheni on sitä mieltä, että alkaa riittämään vaikka olikin yksi raskaus joka meni kesken.
Toivon todella, että edes yksi vauva saataisiin mutta vaikealta se tuntuu.
Kuinka teillä muilla hoidot etenee ?