Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+++SYYSKUUN SYDÄMET vko 34+++

17.08.2009 |

Heips!

Taas uusi viikko!

Meillä huomenna uä, joten saadaan painoarviotakin samalla.. saa nähä!

Tsemppiä kaikille :)

Rv 37+1, 14 kokonaista ja pitkää päivää vielä!

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unnika siis kirjoittelee.

Angelmom : minun silmiini tuo 14 päivää taas näyttää niin vähäiseltä määrältä koko pitkään raskausaikaan verrattuna, että kyllä se pian menee! Vaikka päällään seisoen. :) Voimia ja iloa viimeiseen kahteen viikkoon! Yritä silti nauttia ja elää nämä päivät täysillä. Ihan kuin tässä olotilassa aina ihan täysillä kykenisi elämäänkin..!;) Monet mietteet ja huolet vaivaavat.

Mulla tuli tuossa 15.pvä tasan kuukausi laskettuun, mutta kun kaksi edellistä ovat menneet yli sen 14 ja 15pvää, niin enpä osaa ajatella, että olisi enää vain se kuukausi jäljellä... Väkisinkin miettii, kuink apaljon yli menee tällä kertaa? Toisaalta kaksi ekaa tulivat vain neljä päivää jälkeen lasketun.

Mulla illalla neuvola ja lääkäri. Ultrataan, onko vauva edelleen perätilassa vai onko tapahtunut sellainen ihme, että olisi kääntynyt itsekseen. Sellaista ihmettä minä kyllä olen salaa mielessäni toivonut... Ei tarvitsisi lähteä mihinkään kääntöoperaatioon, jollaisilta olen neljässä edellisessä raskaudessa kokonaan välttynyt. Eikähän se ole edes niin sanottua, että suostuisi sittenkään kääntymään.

Sateista viikonalkua täällä, mutta annetaan sisäisen auringon paistaa ja lämmittää! Voimia teille kaikille!

Unnika 35+6 (huomenna siis jo 36!)

Vierailija
2/54 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen äijäsein kanssa kokeiltii yhtä ässistä, ja sai supistuksia aika kivasti aikaan. mutta oli sitten yöllä nekin loppunu. lauantai ilta oli ihan hirvee, alavattaa ja selkää poltteli monta tuntia ja nekin loppui. vauvakin ollu kaks päivää ihan ihmeen hiljainen, vaikka kuinka yrittää tuuppia hereille niin ei meinaa millään ilmottaa ittestään.. kohta neuvolaan ja onneks on jo oma terkka paikalla niin voin sanoo asioita ihan suoraan! mä olen niin kypsä tähän mahan kantamiseen.. anoppi sanoi eilen että maha vaan laskee ja laskee aina viime näkemältä. laskis nyt niin että tulis poika pihalle. oon varmaan ihan kauhee äiti kun näin toivon että syntyis jo, mutta rupee oleen niin huono äiti olo ton esikoisenkin takia, kun mua sattuu joka paikkaan, oon väsyny ja pahalla tuulella enkä jaksa sen kans mennä ja tehdä paljon mitään. onneks on pari päivää edes päiväkodissa.

yritän asennoitua siihen että tää menee parisen viikkoo yli lasketusta, mutta on aika hankalaa sekin kun joka päivä melkein toivoo että lähtö tulis tänään..

onneks tän kärsimyksen palkinto on rakkain ja ihanin!

onneks isännästä on tullu ihana, huolehtivainen ja pitää muakin hyvänä, kädestä kii ja kainalossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpottaa sekin oloa, kaippa hänkin tajunnu on että ei mulla ole helppoa ja oon niin itkunenkin nykyään. ja yksihuolen aiheistakin on nyt ohi, nimittäin kummiongelma. nyt on pojalle kaksi kummisetää ja kummitäti :)

nyt painun sohvalle vielä ennen neuvolaa..

pimpula ja pätkä 37+2

Vierailija
4/54 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aamulla neuvolassa, kaikki oli ok ja terkkarin tekemän kokeilun mukaan vauva edelleen perätilassa. Rupesin sitten siinä puhumaan, että olisko mahdollista saada turvotuksen ja selkäkivun takia saikkua, niin pääsin käymään samalla sitten lääkärilläkin. Lääkäri katsoi äkkiä ultralla vauvan tarjonnan, kun huomasi, että terkkari oli laittanut sen olevan perätilassa edelleen neuvolakorttiin ja ihme oli tapahtunut :) Vauva olikin raivotarjonnassa! Ihanaa :) Minä kun olen peljännyt, ettei vauva käänny perätilasta, mutta olipas se sittenkin kääntynyt ja oli nyt aivan oikein päin :) Toivottavasti pysyykin loppuun asti niin :)

Sain tosiaan saikkua tämän viimeisen työviikon verran ja kävin äkkiä töissä viemässä sairaslomalapun ja samalla vaihdettiin kuulumiset töissä. Sanoivat, että tulehan sitten näyttämään vaavia täällä ja ilmoita heti, kun on syntynyt. Minä sanoin, että ilmoitan ilmoitan ja että elkäähän menkö asioiden edelle, kaikki aikanaan. Toivotaan vaan, että kaikki menee hyvin, niin synnytys kuin muukin :)

Olo on nyt todella hyvä, pientä turvotusta tosin on jo nyt heti aamusesta ja tuo vasen nilkka kipeä, mutta onneksi saa olla kotona, ettei tarvitse istua töissä 8 tuntia putkeen. Sf-mitta oli nyt 31 ja painoa mulla tullut lisää 15 kg...

Mutta jaksamisia kaikille ja kirjoitelkaahan kuulumisia :)

Suski 33+6

Vierailija
5/54 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hemo oli laskenu, siispä rauta takaisin :( sf-mitta vaan nousee nousemistaan nyt 38cm!

sydänäänet vahvat ja hyvät. mutta huolestunut oli kun sanoin että parina päivänä ollu hiljasempaa, liikelaskentaa siis, ja jos ei liiku ohjeiden mukaan niin TAYSsiin äippäpolille ultraan.

ja oli sitä mieltä että voipi hyvin mennä 2 viikkoa yli lasketun :/ no saa poika kasvaa siellä, kaippa sitä tän kestää, kun on tänne asti päästy :D

nyt meen yrittään jos sais jätkän hereille ja myllään tarpeeks..

Vierailija
6/54 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri neuvolalääkäristä ja jäi jotenkin paha maku suuhun koko käynnistä, en tiedä miksi :/ Kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni ja lääkäri sanoi että vauva on melko isokokoinen viikkoihin nähden! Sanoi että jos syntyy laskettuna aikana niin kokoarvio on n.3,5kg-4kg (vaikka ei se omasta mielestäni kovin isolta kuulosta kun vertaa siihen että itse olin syntyessäni 4,4kg ja siskoni yli 5 kg!) laittoi minulle sitten lähetteen äitiyspolille arvioitavaksi. Sanoi kyllä että lantioni on melko iso että ei sen pitäisi ongelma olla.

jotenkin tuli nyt vaan sellainen tunne että menee lasketun ajan yli koko vauva.

saan myös herpekseeni reseptin jolla aloitan ensi viikolla estolääkityksen synnytystä varten ihan varmuuden vuoksi vaikka ei alapäässäni olevat näppylät sitten olleetkaan herpesrakkuloita vaikka itse niin ensin luulin :)

Sf-mitta oli 32cm.

Tänään kävin myös lääkärin jälkeen ostelemassa lisää vauvan vaatteita ja jäin myös harkitsemaan yhtä ihanan näköistä talviasua Lindexistä, sellaista karvaista nallemaista :)

Mutta eipä muuta tällä erää!

Rockprincess ja Pikku Möykky 36+3

Vierailija
7/54 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kirjoituksia lukiessani olin havaitsevinani pientä turhautumista ja pinnan kiristymistä... Vähän samanlainen fiilis täälläkin! Ei sinänsä omassa olossa hirveästi valittamista, mutta alkaa tuo synnytys jo hermostuttaa. Toisaalta olis ihan valmis jo tositoimiin, mut kyllä jännittää mitä siitä sit tulee :) Meillä tänään tasan kuukausi laskettuun. Yritän asennoitua siihen että menee yliajalle, mutta toisaalta toivoisin että käynnistyisi jo ennen laskettua.

Oon ottanut jo vadelmanlehtiteen käyttöön, vaikka sitä kai suositeltaisiin vasta viikosta 36 eteenpäin. No johan se kohta onkin täynnä... Tiedä sitten onko sillä oikeasti mitään vaikutusta, mutta mulla tuli heti parin ekan kupillisen jälkeen tavallista tuntuvampia supistuksia. Luultavimmin vain sattumaa, mutta ei kai tuosta haittaa voi olla jos saa itselleen tunteen että vois tehota :) Vähän motivointia viimeisille viikoille!

Josko sitä sitten päikkäreille... Mukavaa viikkoa kaikille!

Elina ja Kuuno 35+5

Vierailija
8/54 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nää viimiset viikot raskaita ite kullekkin, mutta koitetaan jaksaa =)

Ite oon sitä mieltä, ettei ne vauvat synny mitään apukeinoja käyttämällä, vaan vasta sitten, ko ovat valmiita tulemaan maailmaan siis fyysisesti. Joo, kuulostaa aika ikävältä, mutta itekkin oon aikoinaan kaiken mahollisen testannu, nii eipä oo apuja. Ja kolmosta koitettiin käynnistellä jo silloin, ko tasan 36 vkoa tuli täyteen, mutta eipä vaan lähtenyt mihinkään. Ja vippaskonstejahan voi aina käyttää, mutta eri asia toimiiko ne ja toimiiko ne vaan omassa päässä ;) Toivottavasti en pahoita nyt kenenkään mieltä. Itekkin tosin oon jo vähän kypsä, mutta ootellaan ja katellaan miten menee.

Nyt pitää mennä alta pois, meille tuli nuohooja!

Vierailija
9/54 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkuillasta alko mulla menkkajomotukset, jollasia mulla ei oo ollu yhessäkään raskaudessa ennen. Netistä tietenkin piti mennä utelemaan, nii paikat kuulemma alkais kypsyyn ja avautuun. Saas nähä. Oonkohan nyt ainoa, joka tahtois vauvelin pysyvän vielä sen parisen viikkoa ainakin mahassa..?! =)

Angelmom: Päivät on varmasti pitkiä sulla nyt, mutta koita nyt lepäillä ja olla vaan ihan rauhassa ja nukkua paljon - tulee tarpeeseen :)

Vierailija
10/54 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tänään neuvola ja hups keikkaa vauva oli perätilassa!! Aikaisemmin neuvolatäti oli katsonut että on kääntynyt alaspäin ja viimeks lääkäri totesi saman, nyt siis katsottiin vielä ultralla ja todellakin näin on!! Uus aika on sit ens maanantaina ja jos ei ole kääntynyt silloin niin sitten laittaa minulle lähetteen LKS:ään!!!Yritävät sitten vissiin kääntää....Olo on kyllä aika sekavat, oon muutenkin aika herkkä nin vastako mä nyt oon märissy tän illan ja pelänny tulevaa ja maalaillu kauhukuvia mielessä!!!Vaikka tilanne on aika hyvä kun ajatteklee järjellä, mulla on leviä lantio, uudeleensynnytäjä, istukka takaseinässä, mutta silti HIRVITÄS lähtee synnytämään perätilassa olevaa, sektio? Onko koemuksia? ajatuksia,mielipiteitä, jotain??

lippo 34+6

Vierailija
11/54 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alotin sitten opiskelut kun muuten ei olis mitään tekemistä =) Ei kuitenkaan ole tarkoitus opiskella kokopäiväsesti, vaan suorittaa jotain opintopisteitä mamma-loman aikana JOS vaan jaksaa, en aio ottaa paineita.

Mullakin on vadelmalehtitee valmiina ostettuna, mutta en oo ihan vielä uskaltanut aloittaa sen juomista, kun nää jo olemassaolevat supparit on vähän tehneet kepposia kohdunkaulalle ja -suulle. Viikolla 36 sitten voi aloittaa, kun silloin saa synnyttää "omassa" sairaalassa. Mut onhan niitä konsteja kokeiltu ykkösen kanssa... Sen jälkeen kun sain lääkettä joka pysäyttää supparit viikolla 33+ niin mitään ei meinannu tapahtua! Poika syntyi 12 pvää la jälkeen, silloin olin vetäny pyörälenkkejä, kävelylenkkejä, juossu rappusissa, jumpannu, siivonnu, harrastanu seksiä, saunonu niin että taju meinas lähteä, mut ei, herra pysytteli sisällä! Siitä tulikin tämä yliaikaiskammo, kun lapsi oli niin helvetin iso, pää oli pyöreä kuin pallo (38,3 cm), ponnistin 50 min ja nyt ei tiedetä jos osa pojan vaikeuksista johtuu synnytyksestä.

Iippo, ajatuksia ja mielipiteitä kyselit perätilasynnytyksestä. Tiedän että harvoin mitään sattuu, ja yleensä perätilasynnytykset ovat enemmän valvottuja, mutta minä en uskaltais. Olen nähnyt yhden lapsen joka kuului tähän pieneen ryhmään missä kaikki ei mennyt hyvin, ja siinä tilanteessa mitkään valvonnat eivät olisi tehneet mitään estääkseen vammautumisen, ainoastaan sektio. Sen takia minä henkilökohtaisesti en uskaltais kokeilla perätilasynnytystä, mutta sun pitää tehdä niin kuin susta tuntuu parhaiten! Varmasti saat siellä äp:lla tietoa perätilasynnytyksestä ja miten se etenee ja riskit, jonka perusteella sitten voit päättää. Mutta voin kuvitella että tilanne ei ole mikään kiva, kun on jo luullu että vaavi makaa pää alaspäin! Mun toinen lapsi kääntyi myös peppu alespäin noilla viikoilla, mutta rv 37 se oli taas kääntynyt pää alaspäin, joten älä luovu toivosta!

Zoya rv 34

Vierailija
12/54 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimpula: sun turhautumisesi oli kuin minun suustani! Kaipa se vaan kuuluu asiaan, että hormonit muuttuu ja kroppa tulee raihnaiseksi eli luonto valmistaa äitiä kohtaamaan synnytyskivut ym. Mulla olis 2 viikkoa LA:han, mutta jotenkin on fiilis, että tää ei mene yliajalle (saa nähdä, näin kun kirjoitan niin varmasti menee!).

Iippo: sullahan on kinkkinen tilanne tuon pt:n suhteen. Mä en suostuisi itse synnyttämään perätilassa, kun se on rt:ssäkin jo tarpeeksi hankalaa. Ja sitten se kääntöyritys: en suostuisi siihenkään. Mun kaverin vauva käännettiin vielä melko myöhään (rv38) ja jo itse käännössä oli sydänäänet lakkaneet kahdesti kuulumasta ja pelko vauvan menetyksestä oli kuulemma ollut kauhea. Ja lopulta vauva oli jäänyt kohdussa väärään tarjontaan eli sektioon joutui silti (kun eka oli kärsinyt tuskalliset avautumiskivut...)! Lisäksi tuon asennon takia oli lihaskireyksiä, joita piti hoitaa fysioterapeutilla useita kertoja. Toisekseen mun lääkärikaverini on sanonut, että hän ei myöskään ikinä suostuisi kääntöyritykseen. Okei, eihän sektiokaan ole täysin turvallinen, mutta mä valitsisin sen noista vaihtoehdoista!

Eipähän tässä muuta, pitää lähteä lepäilemään. Heräsin ennen viittä, enkä saanut enää unta :/ Lapset on sentään eskarissa ja hoidossa (ekan kerran sitten alkukesän), joten saan ehkä oikeastikin levättyä!

Kerttukasperi rv 38+0

Vierailija
13/54 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en lähtis ite pt-vauvaa synnyttään, on sen verta riskibisnestä että. Kakkosen kohalla jouduin miettimään tätä asiaa, ko oli pt:ssa vkoon 36-37 asti, mutta onneksi oli kääntynyt ite. Ja nyt taitaa meän ipana istua taas vaihteeksi tuolla mahassa, mutta vielä on aikaa. Käännösjuttuakin mietin silloin, enkä siihen ois ees suostunut ja vaikka sektiokaan ei innosta, niin ennemmin se, ko pt-synnytys. Onneksi meän synnärin ylilääkäri ei ees anna synnyttää pt-vauvaaa, just riskien takia.

Mutta kuten Zoya sanoikin, nii asia on sinun päätöksesi, mutta tosiaan juttele ensin ä-polilla asiasta, ennenko teet päätöksen =) Tsemppiä!

Vierailija
14/54 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia!

Laskettu aika lähestyy, mutta oma olo on taas hetkellisesti parempi. Iltaisin on alapää vähän kipeä ja vihloo ja vähän turvottaa, toisina päivinä enemmänkin. Mutta muuten ihan ok vointi.

Ei supistuksiakaan ole. Esikoisestahan ekat supistukset mitkä tunsin itse, tuli vasta synnärillä, joten saa nähdä miten nyt menee.

Vauvahan voi syntyä nyt sitten koska vaan, tosin edelleen olen henkisesti jo koittanut varautua, siihen, että ylitse menee ja paljon. Esikoisella tuli kyllä kokeiltua kaikkia s, mutta nyt olen vahvasti päättänyt, että syntyy kun on sen aika. Kun siihen ei oikeasti pysty mitenkään vaikuttamaan, vauva syntyy kun on itse valmis syntymään.

Pinnasänky odottelee edelleen varastossa, ehkäpä sen huomenissa saisin jo koottuna makuuhuoneeseen.

Esikoistaan odottavat, nauttikaa nyt oikeasti näistä viimeisistä hetkistä vauva mahassa. Seuraavan odotus kun on jo niin erilaista, sitä ei edes aina muista olevansa viimeisillään kun on paljon muutakin touhua lasten kanssa.

Ninnu 38+1

Vierailija
15/54 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä vadelmanlehtiteetä saa ostettua?? Ihan tavallisesta ruokakaupasta vai jostain erikoisliikkeestä???

Vierailija
16/54 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas harmaa päivä esikoisen aloittaa eskari tänään. Itsekin olen jotenkin ihan 'hukassa' ja 'pihalla' täällä kotona, kun lapset ovat poissa. Vanhempi siis eskarissa ja nuorempi hoidossa. Nyt vois lepäillä ja puuhailla kevyesti rauhassa kotijuttuja, mutta käyn vähän kierroksilla ja vie kai minullekin aikaa tottua uuteen arkikuvioon. Joululle asti ainakin jatketaan tällaista hoitojärjestelyä - katsotaan sitten, miten vauvan kanssa sujuu ja lyhennetäänkö isompien lasten hoitopäiviä miten.

Oma olo muuten ok, mutta vähän flunssaa meinaa pukata. Nenä niiskuttaa ja kurkku on karheana. Ei kuumetta tai mitään sellaista, jospa tämä olisi pian ohikin.

Vauva potkii villisti tapansa mukaan ja just nyt tuntuu olevan hikka menossa. Neuvola on vasta ensi viikolla, joten eipä mitään ihmeitä nyt. Kunhan kuluttelen päiviä, koitan saada kotia kuntoon ja levätä mahdollisimman paljon. Romaaneja kirjastosta pino nyt kun vielä ehtii lukemaan. :)

Nurmeliini 37+3

Vierailija
17/54 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin viime viikolle kauhean pitkän tekstin, joka häipyi, nyt paremmalla onnella. Piti tulla kirjoittelemaan tänne lukutauolla, lakipykälät vaan vilisee silmissä... maanantaina ois tentti.

Pesin siis anoppilasta löytyneet neitien vanhat vaatteet, ja laitoin ne kaappiin. Aika paljon oli muutakin väriä kuin vaaleanpunaista, nyt ei enää tarvitse ostella vaatteita. Olinpa niin ennakoiva että laitoin jo vastasyntyneen kotiinlähtövaatteet uuteen Hoppopin hoitolaukkuun valmiiksi, on niin ihana järjestellä vauvan tuloa varten =). Pesänrakennusvietti huipussaan, ihan selvästi.

Otin muiden neuvoista vaarin ja ostin tänään kestoliivinsuojia valmiiksi, niitä kun olen aina tarvinnut. Aikaisemmin käytin aina kertakäyttöisiä. Muutama yö takaperin heräsin kamalaan lonkkakipuun, ja tuntui että lonkan alue oli ihan jumissa oikealta puolelta. Nyt tuo onneksi on helpottanut (liikunta, relaxan), enpä taida uskaltaa kovin köykkiä. Palikat on näköjään aika sekaisin tuolla alaselässä, osteopaatilla kun kävin selän takia jo enen raskautta muutaman kerran syksyllä. Olen nukkunut todella paljon verrattuna entisiin unimääriin, eli siis väsyttää... varsinkin kun lopetin kahvin juonnin kokonaan närästyksen takia.

Itsekin olen todennut, että kyllä se vauva tulee sieltä ulos sitten kun itse haluaa. Tottakai toivon, että tulisi aiemmin että näistä vaivoista pääsisi. Eka LA on 18.9. eli sen mukaan tänään olisi enää kuukausi synnytykseen, virallisemman mukaan LA on 25.9. Saapas nähdä kumpi pitää paremmin paikkansa :).

Sabine & Kaiveli 34 + 4 (epävirallisesti 35+4 :) )

Vierailija
18/54 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tänään on ollut tosi tuskainen olo täälläkin. Jokin hermo on jumissa, ja välillä iskee toiseen lonkkaan kipu kuin joku työntäisi sukkapuikolla persuuksiin. Voitte kuvitella kuinka mä silloin kiljun ja hyppään ilmaan. Lasten mielestä sangen huvittavaa, omasta mielestä ei yhtään.

Viime yönä tuli valvottua kun suppareita (tosin aika kivuttomia) tuli kolmen minuutin välein noin tunnin ajan. Sitten en enää saanutkaan unta. Kiva olisi tietää onko paikat edelleen kiinni, kovin paljon en uskalla päivisin liikkua, kun yöt menee sitten supistellessa. Vielä muutaman viikon saisi kasvaa, on sitten kuinka tuskaista hyvänsä.

Iippo - ihan sama tilanne täälläkin tuon perätilan kanssa. Torstaina on neuvola, ja jos ei ole käännynyt sitten Jorviin. Eikä ole mielestäni mihinkään kääntynyt. Joskun aiemmin oli vielä poikittain, nyt on pysynyt koko viikon samalla paikalla. Mä pelkään sektiota, enkä ikinä haluisi mitään piikkejä työnnettävän selkääni. Sektiosta tulee mieleen vaan kaavinta keskenmenon jälkeen, kuinka avuttomana mä makasi laverilla kun muut hääri alapäässä. (Itse kaavinnan ajan olin tietty nukutettuna) Silti kaikista peloista huolimatta itse valitsisin varmaan sektion ennemmin kuin perätila synnytyksn. Kuopus oli lähemmän neljä kiloa, ja nyt vatsa kasvaa yläkäyränkin yläpuolella. Täytyy vaan toivoa että älyää kääntyä. Jossain jenkkiohjelmassa neuvottiin seisomaan päällään, että vauva kääntyisi - kokeillaanko???

Että semmoista valitusta täältä. Kaikenkaikkiaan kestän ihan mitä vaan, kyllä se vauva on kaiken tän vaivan arvoinen.

Flunssaa muuten täälläkin, oletan ettei mitään sikatautia kumminkaan kun kuume ei ole nousenut, ihan tavallista nuhaa ja kurkkukipua.

Harakkahuttu 34+6

Vierailija
19/54 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa mitä sanotte, mutta taas tuli tuntuvia supistuksia kun sitä join :) ehkä mä onnistun psyykkaan sillä itseäni ja vauvaa, toisin sanoen huijaamaan, mutta mitä väliä - lähtee tuo epätoivoinen olo edes hetkeksi. Josko se syntyisi viimeistään laskettuna...??

Todellisuudessa mäkin oon aika skeptinen noiden konstien suhteen, eiköhän se sieltä tule sitten kun oikea aika on. Ja muutaman viikon ainakin saisi olla masussa!

Mut jos Rockprincess haluat kokeilla, käy katsomassa luontaistuotekaupasta. Tampereella on ilmeisesti nyt hirveästi viimeisillään raskaana olevia naisia kun tuote tuntuu olevan joka paikasta loppu :) Yksinkertaisimmillaan se on kuivattuja vadelman lehtiä: itse keräsin pensaasta nuoria, tämänvuotisia lehtiä ja kuivasin. Sitä en ole vielä kokeillut kun näyttää aika kuivalta ja mauttomalta... Kaupasta löysin myös Heath&Heather merkkistä pussiteetä, jossa on lisäksi mm. mustaherukkaa ja vadelmaa ihan marjana, se on tosi hyvää omasta mielestäni.

Elina ja Kuuno 35+5 (alkaa meneen päivät sekaisin, taisin laittaa saman rv:n eilenkin...)

Vierailija
20/54 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeyö tuli sit valvottua, nukin varmaan pari kolme tuntia (pitäs vissiin panna nukuun eikä kökkiä koneella) Olin tänään neuvola tädin kanssa puhelin yhtetdessä ja hän rauhoitteli minua aikastalailla!! Tassähän on vielä aikaa aikalailla että turha on miettiä asioita etukäteen, hulluksihan tässä tulee!! "Sulla kuites tuntuis olevan leviä lantio että eiköhän se pikkuinen kerkiä vielä kääntyä siellä oikeinpäin, minä ainakin uskon ja luulen niin" sano neuvolatäti ja niinhän se on, pers on levee ja mahakin iso niin eiköhän sillä ole tilaa sielä vielä kääntyä ja kuitenkaan tytötkään ei ole ollu mitän äly isoja syntyesään (abaut neljä kiloo) eiin eiköhän se tästä, se vaan oli eilen niin "kova" järkytys ja se tuntu et sitä lähetään just synnytämään perätilassa olevaa vauvaa...Pääasia et vauvalla on kaikki hyvin.

harakkahuttu: Joo, munkin mies sano eilen kun tulin neuvolasta et sunhan pitää nyt seistä päälläsi, niin se vauva kääntyy siellä oikeinpäin, tosi lohduttavaa!! Ei sillä mä luin et joku oli tehny niin et oli laittanut tyynyn peffan alle ja ollu siinä jonku minutin ja levähtänyt ja uudeleen. Tehnyt näin jonkun kerran, parina iltana ja olis sit vauva kääntyny, tiiä häntä onko uskomista näihin poppakonsteihin....

Vaan nyt nukkumaan, öitä!

P.S: Vaan köviskö ensin jääkapilla HIHI!

lippo