Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitovapaasta kysymys!!

Vierailija
17.08.2009 |

Kelan sivuilta: "Hoitovapaan voi pitää enintään kahdessa osassa lasta kohti niin, että se kestää vähintään kuukauden kerrallaan. Hoitopaasta tulee ilmoittaa työnantajalle viimeistään 2 kuukautta ennen sen alkamista. Molemmat vanhemmat eivät voi olla hoitovapaalla yhtä aikaa."

Jos meillä on lasta kohden toinen hoitovapaakausi menossa, ja olemme ilmoittaneet jo sen päättymispäivän kelalle -> onko tuota kautta mahdollista jatkaa niin että hoitovapaa olisi pidempi kuin alunperin suunnittelimme??? Lähinnä siis Kelan suhtautuminen mietityttää, oletetaan siis että työnantajalle tämä on ok.

Osaisiko joku auttaa??? KIITOS!!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone?

Vierailija
2/5 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tulkitsisin niin että sitä voi pitää kahdessa pätkässä, mutta pätkien pituutta voi varmaan kyllä muuttaa jakson aikana jos se vain työnantajalle sopii, tuskin kelalla mitään sitä vastaan on

itse olen aina hoitovapaata hakiessa jättänyt päättymispäivän avoimeksi kun ei tarkkaan tiedä miten työllistyy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joista kaksi peräkkäin pidin minä (siis ilmoitin työnantajalle jatkavani vielä pari kuukautta) ja nyt vielä mies on jäämässä hoitovapaalle. Kelalta on tullut maksupäätös miehelle. Minä oletin, että tuo kaksi pätkää koskee työnantajalle ilmoittamista, ja vieläpä niin, että kaksi pätkää äidille ja kaksi isälle (en kyllä ole tästä yhtään varma, mutta ainakin meillä on mennyt läpi).

Vierailija
4/5 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! Soittelemme vielä Kelalle asian varmistamiseksi, muttta tältä pohjalta uskaltaa jo työnantajalta kysellä kommenttia mahdolliseen jatkoon.

Vierailija
5/5 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on hoitovapaalla siihen, kun lapsi täyttää 3. Jos lapsi sitten meneekin hoitoon aiemmin, ilmoittaa vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi