Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomuushoidoissa käyneet, kysymys

Vierailija
16.08.2009 |

Minkä ikäisinä aloititte lapsen yrittämisen? Löytyikö hoidoissa jotain "vikaa" sinusta tai puolisostasi? Mitä?

Nämä asiat nyt mielessä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesimme jo etukäteen että minulla on paha endo joten hakeuduimme hoitoon 4kk yrityksen jälkeen.

Kävimme hoidoissa tuloksetta 2v (4 IVF hoitoa) ja sitten ihan sattuman kautta päätin ryhtyä vehnättömälle dieetille. Onnistuimme seuraavasta hoitokierrosta. Jälkikäteen olen saanut kuulla että suvussamme useampi nainen on tullut raskaaksi vasta jätettyään vehnän pois ruokavaliosta (ei kuitenkaan keliakiaa kenelläkään meistä).

Vähintäänkin outo juttu.

Vierailija
2/7 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olimme "sekundäärisesti lapsettomia". Toista yrittäessämme olin 26v ja mies 32v. Lasta ei kuulunut, ja gynellä asiasta puhuessani lääkäri alkoi epäillä endometrioosia. Siinähän se syy sitten olikin: endo, joka oli esikoisen jälkeen villiintynyt aggressiivisesti. Miehessä ei vikaa.

Julkisen sektorin sekoilut vain masensivat ja hakeuduimme Väestöliiton klinikalle. Pikku kakkonen sai alkunsa heti ensimmäisestä IVF:stä, tuoresiirrosta.

Esikoisen saimme kun olin juuri täyttänyt 25v ja mies oli 30v. Esikoista "tehtiin" vain 9kk, pikku kakkosta melkein 3,5 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hieman vanhempi.

Kummassakaan ei vikaa, selittämätön lapsettomuus.

Vierailija
4/7 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olin 29 v (mies 31 v) kun gynen puoleen käännyimme.

Sperma-analyysi oli normaali, ja mulla oli kaikki ok.

Sain keltarauhashormooni (Lugesteron) kuurin, ja seuraavasta kierrosta sai alkunsa meidän yhteinen esikoinen (mulla ex suhteesta 1 lapsi).

Kun tämä vauva syntyi, olin 30 v, mieheni 32 v.

Kun toista yhteistä alettiin yrittämään, kuukautiskiertoni venähtivät pitkiksi, ja käännyin saman gynen puoleen.

Sain samoisen hormoonikuurin, ja taas sama juttu, raskaus alkoi heti ;)

Vauvan syntyessä olin 31 v, mieheni 33 v.

Kolmatta yhteistä yriteltiinkin sitten 2,5 v, ja tutkimuksissa kävimme, mitään vikaa ei löytynyt.

Söin Clomifeeneja ja Lugesteroneja, mutta ei auttanut.

1 inseminaatio tehtiin, johon annettiin kaikki mahdolliset avitteet, ei tulosta.

Toista inseminaatiota suunniteltiin, mutta sitä ei keretty tekemään...tulinkin "luomusti" raskaaksi hoitopaussikuukauden aikana ;)

Tämä lapsukainen syntyi ollessani 36 v (mies 38 v).

Lapsemme nyt 7 v, 5 v ja pian 1 v.

Puolisen vuotta ollaan taas oltu ilman ehkäisyä, ja en ole raskaana.

En tiedä lähdemmekö enää edes yrittämään mitään hoitoja, eli tulee jos tulee.

Vierailija
5/7 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikaa ei koskaan löytynyt.. oltiin 2 vuotta ja loppui voimat.. :/

Vierailija
6/7 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin 27, mies 29. Tutkimuksissa ei löytynyt mitään varsinaista vikaa, mulla ehkä lievä pco, mutta ovulaatio tapahtui, miehellä ei mitenkään runsaasti siittiöitä, mutta melkein normaalirajoissa. Hoitoina neljä inssiä. Ei tärpännyt. Siirryttiin adoptiojonoon ja nyt meillä on kaksi ihanaa lasta :)

Vierailija
7/7 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen läpi käynyt niiiiiiiiin paljon hoitoja ja yrityksiä läpi etten edes kertoja jaksa muistaa. Puhun yksikössä sen takia, koska yrityksiä on ollut kahden miehen kanssa, ex-miehen ja nykyisen mieheni kanssa. Vikaa ei ole löytynyt kenestäkään meistä, Viimeiseen "yritykseen" lähdin todella vaan tyyliin; no katsotaan nyt tämä viimeinen "paska" reissu. Uutena juttuna kokeiltiin verenohennus lääkettä (en muista nimeä, mut se oli pistos hoito). Jaaaaaa MEIDÄN kaksoset saivat alkunsa ja minusta tuli lopultakin ÄITI 8 vuoden yrityksen jälkeen!!!! Voimia ja jaksamista teille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä